Äiti lannistaa
Mulla on kohta ensimmäinen ajotunti. Tarvitsen autoa pitkään 60 km työmatkaa koska bussi kulkee vain joka toinen tunti maalla. Olen kovin epävarma ja pelkään etten opi. Koordinaatiokykyni on huono.
Epävarmuutta lisää äitini. Hän jättää joka päivä etten opi ajamaan. Hän kulkee bussilla joten tuttärenkin pitää. Hän pelkää että kolariin ja kuolen. Hän on kerännyt netistä kaikki kuolonkolari kuvat ja pelottelee mua. Otanko sulle jo arkun. Äiti ei tule lainkaan pikkuauton. Jollekin sen kaverille kävi huonosti liikenteessä 40 v sitten ja pelko tarttui.
Äiti on vastustanut myös uintisni ja partiota tulen vaaran takia ja lentämistä. Jän jättää ja kauhistelee jopa itkee.
Mitä teen
Kommentit (10)
Kuulostaa siltä että äitisi on ylisuojeleva ja yrittää hallita liikaa elämääsi. Kehottaisin hankkimaan sen ajokortin joka tapauksessa, ja sitten hiljalleen muuttamaan erilleen ellet halua asua seuraavaa 40 vuotta äitisi helmoissa.
Eikö kouluissa opeteta enää kirjoittamaan? Sain päänsäryn tuosta tekstistä.
Ota ylimääräisiä ajotunteja, kun harjoittelet tarpeeksi niin saat varmuutta. Äitisi on tosiaan ylisuojeleva, koita raihoittaa häntä, Suomessa ajokorttiin vaaditaan taitoja, ei sitä anneta noin vaan. Uudet autot ovat turvallisia, liikennesääntöjä noudattaen ajaminen pienentää riskiä kolaroida eikä väsyneenä pitäisi lähteä ajamaan.
Omaan vessaan kuolee useampi kuin autokolarissa.
Ei kannata käydä vessassa, jos haluaa välttää kuolemaa.
Kiitos kannustuksesta. Kirjoitusvirheitä tein mutta osan "korjasi" puhelin. Jättää oli jäkättää
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta. Kirjoitusvirheitä tein mutta osan "korjasi" puhelin. Jättää oli jäkättää
Ota autocorrect pois päältä. Se on raivostuttava, koska korjaa tekstin aina väärin.
Itsekkin olin aikanaan täysin varma etten koskaan oppisi ajamaan. Noh, inssi meni läpi tuurilla mutta sanoisin että ajaminen luonnistui paljon paremmin kun sain itse ajella missä halusin ilman, että ajo-opettaja kuumottelee vieressä.
Mitä jos ihan ensiksi kasvaisit aikuiseksi, ja lakkaisit piittaamasta siitä mitä äiti sanoo.
Asumme äidin kanssa noin kilometrin päässä. Tiedän että olen hänelle tärkeä jopa elämänsisältö. Etäännyn koko ajan ja ajotaito olisi eräs keino. Menen naimisiin syksyllä.
Äiti on aivan hysteerinen monista asioista. Hän pelkää ja liioittele
mahdollisia tulevia onnettomuuksia. Jos jotain ei sitten tapahdukaan, hän iloitsee.
T
1. Vaikka ajaisit vahingossa Kolariin, niin ei siihen kuole.
2. Opettele kirjoittamaan ennen kuin ajamaan.