Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan eronnut vaan sen takia, että mies on ihan mölli?

Vierailija
22.04.2019 |

Esimerkkejä:

- parisuhteessa ristiriitojen ilmetessä vetäytyy kuoreensa ja mököttää niin pitkään, että kuvittelee ongelman ratkenneen
- on sanonut kerran rakastavansa ja luvannut, että ilmoittaa jos asiantila muuttuu joskus, ei siis tarvitse sanoa enää toiste
- ei kehu ikinä, kertoo kyllä kun asiat eivät miellytä
- ei tuo kukkia tai muista juhlapäivinä, kun ei itsekään huomionosoituksia kaipaa

ja niin edelleen.

Onko kukaan eronnut miehestä (tai yhtä hyvin naisesta tai muusta) pelkän emotionaalisen mölliyden takia? Kannattiko?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 90% eroista johtuu mölliydestä

Vierailija
2/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ex-mieheltäni ja kyllä erosin. Hän ilmeisesti rakastaa minua edelleen, koska ei ole sanonut ettei enää rakasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit möllin kanssa yhteen, jos käytös on ongelma?

Vierailija
4/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vastoin yleistä käsitystä kukaan ei tiedä etukäteen, mitä tulee tapahtumaan. Mölliytyminen tapahtuu yleensä vasta sen jälkeen, kun suhde on vakiintunut.

Vierailija
5/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole. Ymmärrän hyvin että möllejäkin on.

Oma möllini on lasten syntymän jälkeen ymmärtänyt mölliytensä haitat ja asettanut lapsensa oman möllittelynsä edelle.

Sitä kautta minäkin olen saanut kunnioitusta, kun jo vuosikymmen sitten tai ylikin kerroin että sinä olet ihan mahdoton muuli ja mölli. Käytännössä ymmärsin häntä kärsivällisyydellä.

Mököttävää ihmistä pitää ymmärtää ja kohdella hellästi kuin lasta joka on loukannut ainutlaatuiset tunteensa.

Se on tavallaan hassua leikkiä mukana ja esittää olevansa pahoillaan että loukkasi, vaikka tosiasiassa möllihän oli se syypää kaikkeen.

Tärkeintä on ettei mölli saa koko kuormaa aikanaan niskaansa ja tajua olleensa ihan mahdoton narsisti, vaan rauhassa kaataa hitaasti sitä paskaa hänen niskaansa että tajuaa hitaasti muuttua paremmaksi ihmiseksi. Jos kaataa kaiken niskaan niin ahdistus voi olla niin suurta että voi sattua pahoja asioita.

Kyseessä on hidas paranemis prosessi kohti aikuista ihmistä. Mölli on eräällä tavalla jäänyt tunnetasolla lapseksi. Sellaisen kanssa neuvottelu ja keskustelu riitatilanteissa on lähes mahdotonta.

Siksi möllit usein jäävätkin lopulta sinkuiksi.

Ja myös sen takia että vastapuoli on lähes yhtä epäkypsä ymmärtämätön.

Niin minä olen entisen möllin mies ja tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen. Ainoastaan se vaati ymmärrystä ja rakkautta. Pitää antaa ihmisen itse kasvaa aikuiseksi henkisellä tasolla.

Tärkeää on ettei vastapuoli tuo omaa erinomaisuuttaan esille liian räikeästi vaan teeskentelee riitatilanteissa olevansa väärässä ja pahoillaan. Kyllä mölli itse tajuaa sisimmissään että hän on tässä se paholainen jonka on muututtava.

Vierailija
6/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena, naiivina ja huonoon kohteluun tottuneena en huomannut asiaa katsellessani miestä ruusunpunaisten lasien läpi. Mies myös tsemppasi alkuun enemmän, ihastuminen kun saa esittämään huomaavaisempaa kuin monestikaan ollaan oikeasti... AP

Vierailija
7/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla naimisissa mieheni kanssa! Minusta se mölliys on parasta. Saanpahan olla omassa rauhassani ja tehdä vaikka mitä eikä se mölli mitään huomaa ja tajua.

Eläköön miesmölliys ja naisfiksuus!

Vierailija
8/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä erosin juuri tuollaisen käytöksen vuoksi. Uusi mies on täysin toisenlainen.

Vierailija
9/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän luuli miehensä olevan kuin Keinonen.

Vierailija
10/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vastoin yleistä käsitystä kukaan ei tiedä etukäteen, mitä tulee tapahtumaan. Mölliytyminen tapahtuu yleensä vasta sen jälkeen, kun suhde on vakiintunut.

Mitä tuo vakiintuminen tarkoittaa? Mennään naimisiin kahden vuoden seurustelun jälkeen ja lapsiakin tehdään viimestään silloin?

Itse en ottaisi moisia riskejä.

Mikä on tärkeämpää kuin tutustua siihen omaan kumppaniin kunnolla?

Vierailija
11/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon päälle jonkunasteinen alkoholiongelma ni ai että mikä saalis.

Ja joo, ei sitä valitettavasti ihan muutamalla tapaamisella huomaa. Eroon niistä kyllä pääsee.

Vierailija
12/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin muijasta kun se oli ihan mölli. Kun otin uuden muijan niin sen alkuesittämisensä jälkeen sekin paljastui ihan mölliksi.

Vierailija
13/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena, naiivina ja huonoon kohteluun tottuneena en huomannut asiaa katsellessani miestä ruusunpunaisten lasien läpi. Mies myös tsemppasi alkuun enemmän, ihastuminen kun saa esittämään huomaavaisempaa kuin monestikaan ollaan oikeasti... AP

Olet tiedostanut virheen ja jopa siihen johtaneet syyt. Hienoa.

Toki epäilen, että et kestä yksinoloa. Jätettyäsi tämän möllin kohta on rinnallasi uusi. Se ei ole välttämättä mölli, mutta yksi asia heitä yhdistää.

Sinä ja huonot päätökset. Tunnet, että ollaksesi jotain, pitää sinulla olla kumppani.

Oikeasti voisit rauhassa miettiä mitä haluat tehdä. Mahdollisuuksia on paljon. :)

Vierailija
14/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tiedostanut virheen ja jopa siihen johtaneet syyt. Hienoa.

Toki epäilen, että et kestä yksinoloa. Jätettyäsi tämän möllin kohta on rinnallasi uusi. Se ei ole välttämättä mölli, mutta yksi asia heitä yhdistää.

Sinä ja huonot päätökset. Tunnet, että ollaksesi jotain, pitää sinulla olla kumppani.

Oikeasti voisit rauhassa miettiä mitä haluat tehdä. Mahdollisuuksia on paljon. :)

Kuvio näillä on se, että mennään yhteen kunhan toinen edes vähän välittää. Riidellään, mutta mennään mahdollisimman pian naimisiin ja tehdään lapsia.

Toisinkin voisi valita, mutta kyllä näissä kuitenkin vakka kantensa löytää.

Vierailija
15/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa lukeneena on muodostunut kuva, että aika moni on myös halunnut elää ja olla parisuhteessa Möllin kanssa. - Vai onko tuo "mölliys"  piirre, joka pikkuhiljaa ja kasvaa miehesä kuin syöpä ja yht -äkkiä sitä huomaa elävänsä mahd. parantumattoman "möllin" kanssa

Vierailija
16/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo on mölli. Ja todellakin erittäin vakavasti harkitsen eroa. 

Vierailija
17/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa lukeneena on muodostunut kuva, että aika moni on myös halunnut elää ja olla parisuhteessa Möllin kanssa. - Vai onko tuo "mölliys"  piirre, joka pikkuhiljaa ja kasvaa miehesä kuin syöpä ja yht -äkkiä sitä huomaa elävänsä mahd. parantumattoman "möllin" kanssa

Juurikin näin se on kuin syöpä :")

Vierailija
18/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne möllit miehet jaksa kovinkaan kauaa esittää. Seurustelua niin kauan, että alkaa tuntea toisen.

Vierailija
19/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan ite omat kukkani, silloin kun niitä haluan (todella harvoin) ja osaan sanoa esim., mulla on synttärit mennään syömään ulos. Tosin välillä se yllättää ja ostaakin yllätys synttärilahjan tms. Mun möllissäni on myös se hyvä puoli, että riidellessä se on passiivinen eikä agressiivinen. En vaihtais mölliäni pois mistään hinnasta.

Vierailija
20/27 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo on mölli. Ja todellakin erittäin vakavasti harkitsen eroa. 

Jos kumppanin käytös häiritsee, niin tuo on varteenotettava vaihtoehto.

Kumppanin mölliys voi olla kyllästymistä ja tyytymättömyyttä.

Näistä asioista ei sitten muuten kannata puhua kumppanin kanssa. Kuuluu muhia vittuuntunena ilkeiden ajatusten kanssa ja oikein kerätä sitä tyytymättömyyden tunnetta.