Voiko vuokranantaja vaatia vuokraa muuttopäivältä?
Olen muuttamassa kuun vaihteessa. Lain mukaan muuttopäivä on vuokrasopimuksen loppumista seuraava arkipäivä. Eli nyt kun 1.5. on arkipyhä, muuttopäivä olisi 2.5. Ja siis lain mukaan 2.5. pitää olla puolet asunnosta tyhjänä, 3.5. kokonaan. Itsestäni riippumattomista syistä en ehkä pääse muuttamaan vielä vappuna, vaikka haluaisinkin. Onko vuokranantajalla oikeutta periä vuokraa noilta parilta päivältä, jotka ovat siis lain mukaan muuttopäiviä? Onko kenelläkään tietoa? En löytänyt selvää vastausta googlettamalla. :(
Kommentit (5)
Muuttopäivä ja avainten luovutus on 2.5., ei 3.5.
Maksat vuokraa jokaisesta päivästä, joina asunnon avain on hallussasi.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
No se muuttohan menee sit jo ens kuun puolelle joten oo ilonen jos antaa sun olla edes maksullisesti vain pari ylimääräistä päivää, eikä veloita koko seuraavaa kuukautta kun et lähde ajoissa sieltä menemään. Ihan ihme systeemi teillä, ite en jättäis noin viime tippaan muuttoa, koska seuraavalla asukkaallakin saattaa olla kiire saada kamansa sisään, nyt joudut vaan neuvottelemaan miten sopii parhaiten kaikille osapuolille.
Mitäpä jos nyt oikeasti ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja hoitaisit sen muuton etkä etsisi laista porsaanreikiä miten voi viivytellä mahdollisimman pitkään ja tehdä asian mahdollisimman hankalaksi.
Mulla ainakin nousee verenpaine heti tämänkaltaisten ihmisten kanssa, mökille ei ole tullut kunnollista vettä moneen vuoteen ja kohta joutuu todennäköisesti maksamaan kymppitonnien liittymismaksut uudelleen tämänkaltaisten sotkujen takia mitkä olisi voitu minun mielestä välttää ihan kokonaan SOPIMALLA asioista puolin ja toisin.
Totta kai on. Eihän se uusikaan pääse sinne muuttamaan. Meinasitko, että ryyppäät vapun rauhassa ja alat sen jälkeen hissukseen muuttaa?