Toimiiko suhde merimiehen kanssa?
Voisitteko olla yhdessä merimiehen kanssa? Tapasin todella kivan miehen. Hän on mukava, urheilullinen, tavoitteellinen jne jne ja tulemme hyvin juttuun. Mutta. Hän työskentelee laivalla, ja hänen työreissunsa ovat tällä hetkellä 4-6 viikon mittaisia. On sanonut että eri laivoilla voi olla useita kuukausia. Toimiiko tämmöinen suhde missä toinen on puolet ajasta poissa? Onko muilla poikaystäviä, miehiä merellä töissä?
Kommentit (17)
No totta kai. Mulle on iso plussa että toista ehtii tulla ikävä. En jaksaisi sellaista, että nähdään ihan kokoajan :)
4-6 viikon mittaisia? No huhhuh. Itse olen ollut vuosia lentäjän kanssa ja hänen työreissunsa 1-3 päivää :D
En ehkä noin pitkiä työjaksoja kyllä jaksaisi. Joku viikkokin menee, mutta kuukausi.. ei. Ainakaan lapsia ei haluaisi tehdä tuollaiseen tilanteeseen, siinähän olisi ihan yh...
Mulle jonkinasteisena introverttinä tällainen voisi toimiakin, mutta kokemusta ei kyllä ole. Entisen miehen kanssa ärsytti kun hän oli jatkuvasti yhtä aikaa kotona kuin minä, vaikka häntä rakastinkin. Kaipasin vain myös sellaista itsekseen omassa rauhassa olemista. Just tuo että koskaan ei ehtinyt tulla ikävä!
En itse lähtisi tuollaiseen. Parin päivän- viikon työreissut on ihan jees, mutta en jaksaisi noin pitkiä välejä. Itse saisi hoitaa kodin, mahdolliset muksut yms. Ei kiitos.
Toimii. Olen ollut naimisissa 20 vuotta merimiehen kanssa. Kun hän on töissä niin pidämme yhteyttä meilillä ja puhelimella. Kun hän on vapaalla niin hän on sataprosenttisesti vapaalla perheen parissa.
Epäitsenäinen luonne ei tietenkään pärjää jos mies tekee 4-6 viikon työpuremia. Hänen toisella varustamolla oleva kaverinsa tekee puolen vuoden työpuremia.
Mun unelma-ammatti on lentoemäntä joten varmaankaan ei toimisi omalla kohdalla. 😅
Vierailija kirjoitti:
Mun unelma-ammatti on lentoemäntä joten varmaankaan ei toimisi omalla kohdalla. 😅
Tarkoitan tällä siis työvuorojen yhteensovittamista yms. Pahimmillaan emme näkisi oikeastaan koskaan. Mutta aloittajalla ei varmaankaan tällaista tilannetta ole.
Kuka ihme täällä alapeukuttaa kaikkia viestejä?
Päätä itse. Jaksatko sinä sellaista ? Ei meidän mielipiteellä ole yhtään mitään merkitystä.
KYLLÄ! Äiti jo aikoinaan kehotti katsomaan miestä kotini tuntumassa olleelta merenkulkuoppilaitokselta. Myöhemmin seurustelin aikani merikapteeniksi opiskelevan kanssa. Loppui kun sain tietää hänen olevan naimisissa.
Itselle ajankohtainen teema.
Yksi kuukausi menee kohtalaisesti, kaksi on jo kidutusta. Etenkin jos tukihenkilöitä ja ystäviä ei ole paljoa maissa. Eivät ne rakastettua korvaa.
Olen myös aiemmin mainittu ”tarvitsen omaa tilaa” -ihminen, mutta en minä sitä näin paljoa halua. ;) Yhteydenpito jos näivettyy yhtään, niin toinen alkaa tuntua etäiseltä. Se on pelottavaakin. En osaa sanoa miten käy.
Koetan olla liikaa ajattelematta.
Mun yksi exä oli aina su-to töissä toisella paikkakunnalla ja tuo suhde oli siksi tosi hyvä kun sain paljon itsenäisyyttä. Kaatui muihin syihin ja nyt olisi kiikarissa mies joka myös reissutyössä ja viikko-viikko vaihtelee vapaat ja työt mutta aika näyttää mitä tästä tulee.
Minulle toimisi oikein hyvin, ja olisi jopa toivottavaa. En tarvitse enkä halua kumppanin fyysistä läsnäoloa koko ajan, ja voisin aivan hyvin olla välillä itsekseni kuukauden pari.
Kyllä on toiminut 17 vuotta, kaksi lastakin on. Mutta jos sitä epäilet, tai olet mustasukkainen, niin ei toimi.
Kandee lukea Yukio Mishiman Kunnia on katkera juoma.
Toimii! Vaatii vaan molemmilta panostusta myös silloin kun mies on merillä. Saa nähdä miten käy kun itse alan tehdä 3-vuorotyötä, mutta luottamus on kaiken A ja O.
Oli muinoin. Maissa oloaika oli ihanaa, mutta työjaksot ikäviä. Oli paljon sellaista mitä olisi halunnut jakaa kumppanin kanssa, mutta vähän vaikeaa kun toinen tulee seuraavan kerran kuukauden päästä. Ei toiminut lopulta. Ystävän hänestä sain.