Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sovitte kauppoja tori.fi:ssä tai Facebook-kirppiksillä?

Vierailija
22.04.2019 |

Annatteko kotiosoitteen vai treffaatteko jossain muualla? Jotain muuta mitä pitäisi ottaa huomioon? Mietin vaan jos antaa osoitteen ja kertoo olevansa tiettyyn aikaan kotona, niin silloin tietävät että toiseen aikaan ei olla ja jos eivät olekaan rehellisesti ostoaikeissa...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo, eihän se että kerrot olevasi jonakin päivänä johonkin aikaan kotona kerro muista päivistä mitään? Moni tekee vuorotyötä yms.

Ehkä vähän nyt suurentelet asiaa.

Olen myynyt ja ostanut paljon Torin kautta ilman ongelmia. Joko niin, että kotoani on noudettu tavaraa tai itse olen noutanut jonkun kotoa. Aina annettu osoite ja puh.nro ja aina ollut asiallisia tyyppejä. Teen kauppaa pääosin naisten kanssa ja mihinkään omituisiin, epämääräisiin tai huonolla suomenkielellä kirjoitettuihin en vastaa. Pyrin siihen että en ole yksin kotona kun joku hakee tuotetta.

Jos olet töissä tai opiskelemassa esim.keskusta-alueella niin ihan kätevää on myös sopia kaupat vaikka lounastunnille.

Vierailija
2/14 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kerron osoitteen vasta kun on sovittu milloin hakevat tuotteen, etteivät pamahda koska vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asut vissiin omakotitalossa? Kerrostalossa asuvana tapaan ostajat talon edessä ulkona, en päästä ketään asuntooni tai välttämättä edes rappuun. Ja kannattaa aina kertoa mahdollisimman vähän tietoja (tai puhua mahdollisimman ympäripyöreästi) itsestään, niin säästyy mahdolliselta häiriköinniltä ja muilta ongelmilta myöhemmin.

Vierailija
4/14 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet myyjät ovat tosi varovaisia sen suhteen, missä kauppa tehdään. Annetaan osoite ja rapun nro korkeintaan. En kyllä itsekään haluaisi, että ovelleni asti tultaisiin. Aika usein myös voi sopia jonnekin läheiseen kauppakeskukseen ym.. kannataa näinä aikoina olla varuillaan varuiksi.

Vierailija
5/14 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna osoitettani, vaan treffaan päiväsaikaan läheisellä juna-asemalla. Kaikki on aina sujunut hyvin.

Vierailija
6/14 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten omakotitalossa asuvat?

Vierailija
7/14 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sovin kaupat johonkin huoltsikan tms yleisen paikan pihaan.

Koskaan en kutsu tuntematonta kotiini.

Vierailija
8/14 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Vierailija
9/14 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun okt:ssa, naapureina enemmän ja vähemmän kuuroja ja sokeita liikuntarajoitteisia vanhuksia. Jos vaikka apua huutaisin, siitä tuskin olisi hyötyä - kukaan ei kuulisi saati pääsisi apuun.

Luottavaisin mielin olen silti torikauppaa tehnyt. Suurin osa myydystä tavarasta kulkee kuitenkin postilla. Olen yleensä suositellut peruutettavan autolla suoraan pihaan, jolloin takarekkari näkyy suoraan olkkarimme ikkunaan. Samoin ne autosta nousevat ja sinne takaisin menevät. Kamera tallentaa, vaikka suosituksen syynä ovat kylläkin muut seikat, talomme on suoraan t-risteyksessä ja olisi vähän hölmöä parkkeerata auto siis piha-aidan viereen tienpientareelle, risteysalueelle.

Toisinaan olen jättänyt rahat tai tavaran esimerkiksi postilaatikkoomme ja myyjä/ostaja on voinut sopivalla ajalla käydä vaihtamassa. Isompi rompe on voinut olla kuistilla. Vaatesovittelijoita en nykyiseen kotiini päästäisi (ei sopivaa soppia vaihtaa vaatteita eikä peiliä), joillekin kauempaa tulleille ostajille olen keittänyt kahvitkin :D. Pari olen päästänyt vapaasti kaivelemaan kaappeja, muuttosiivouksen yhteydessä. Pakkasi pari laatikkoa siinä samalla tutkiessaan mitä ostaisi, osti yhden laatikollisen astioita ja kaksi jättipussia vaatteita. Pilkkahinnalla.

Facekirpparin kautta olen myös lainaillut kaikenlaista muille, ilman mitään pantteja. Viimeisimpänä isoa koristeellista kehystä jonkun häihin. Sain sen vähän runnottuna takaisin, oli ilmeisesti tipahtanut lattialle. Jäi vähän harmittamaan mutta itepä lainasin. Ja lainaan varmaan jatkossakin, vaan en samalle :D.

Vierailija
10/14 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiosoitteen annan, ja nyt kun olen viimeisellä kuukaudella raskaana niin sanon vielä että jos jotain painavaa ollaan tulossa ostamaan niin minusta ei ole nostoavuksi, miehestä on jos silloin on kotona.

Vierailija
11/14 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitus kerrottuja tapoja. joskus hakenut jonkun kotoa, joskus joku hakenut kotoani ja joskus tavattu jossain liikkumisreittien varrella. Riippuu myös myytävästä esineestä. Ei kotiosoitteesi kuitenkaan mikään salaisuus ole. Talosi näkee ohimentäessä kuitenkin lukuisat ihmiset.

Vierailija
12/14 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapun numeron olen antanut ja sinne mennyt vastaan

Vierailija
13/14 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kerron osoitteen vasta kun on sovittu milloin hakevat tuotteen, etteivät pamahda koska vaan.

Onko tämä yleinen käytäntö? Juuri yksi pommittaa tarkkaa osoitettani, jotta voi sanoa koska pääsee tulemaan. Pelkkä kadun nimi ei kuulemma riitä?!

Vierailija
14/14 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman urpoja siellä onkin ostajina!!!