Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko lapsia, joita ette voi sietää?

Vierailija
22.04.2019 |

Siskon lapset on oikeasti ihan hirveitä. Mun on vaikea hillitä raivoni heidän seurassaan, vaikka tavallisesti olen rauhallinen ja hillitty. Lapset ovat niin kieroon kasvatettuja, itsekeskeisiä, epäreiluja, minäminä-asenteella varustettuja ja tottelemattomia, että hirvittää. Vanhin on yläasteella, nuorin vielä päiväkodissa, ja kaikki yhtä hirveitä. Sisareni on myös todella vaikea ihminen, eli sieltähän nämä piirteet varmasti tulevat. Onko teillä tutuissa lapsia, joita ette vaan voi sietää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen lapsi. Pilalle hemmoteltu, ärsyttävä ja nirso kakara, joka saa kaiken haluamansa, vaikka käyttäytyy todella huonosti. Kotona ei ole mitään sääntöjä, katsoo ipadiltä ohjelmaa syödessään, nukkumaan mennessään, vessassa, autossa ja kaupassa.

Vierailija
2/6 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien syytä. He eivät kasvata lasta ja sitten lapsi saa kärsiä tästä, häntä inhotaan vanhempien laiskuuden vuoksi. Säälittävää. Tunnen kymmeniä tällaisia lapsia. Kaikissa on alkusyynä lepsu ja välinpitämätön aikuinen. Antaa kaikessa periksi lapselle ja pilallehan siinä menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös kyse siskoni lapsista. Heitä ei ole kasvatettu ollenkaan.

Siskoni vielä ihmettelee miksi nähdään koko porukalla niin harvoin ja miksi lapset eivät kyläile meillä enemmän. Pakolliset tapaamiset yritän järjestää aina jossain muualla, josta voimme paeta paikalta ja kun näen että kohta alkaa tapahtua niin kutsun omat pois sisaren lapsen lähettyviltä. Aiemmin komensin myös siskoni lapsia mutta nämä vetivät itku raivarit ja siskoni suuttui minulle. Eivät koskaan ole kuulleet sanaa ei. Hakkaavat myös toisiaan silmä mustana-tyyliin jos riitaa tulee.

Ovat hirveän huomionhakuisia, itsekeskeisiä, ahneita, ilkeitä ja väkivaltaisia jos eivät saa tahtoaan läpi.

Tästä on turha puhua siskoni kanssa mitään. Hänestä on ihan normaalia että lapsi käy aikuisen/lapsen kimppuun fyysisesti, rikkoo tavaroita, varastelee ja valehtelee. Kuulemma kaikki lapset tekevät sitä. Kuuluu kasvamiseen. Kun sanoin että muutaman vuoden päästä olet hokemassa tuota mantraasi oikeudessa jos et jotain tee, niin siskoni haukkui minut kaikille sukulaisille. Onneksi he tietävät myös tilanteen. Yllättäen siskoni lapset eivät ole mieluista vierasmateriaalia muillakaan sukulaisilla.

Siskoni valittaa jatkuvasti jaksamistaan vaikka ei käy töissä ja sitä että ei saa lapsenvahtia edes illaksi. Minä olen sanonut etten voi ottaa kun eivät tule omien kanssa toimeen ja kaikki muut ovat aina "kiireisiä".

Olen huolissani, mutta en oikein keksi mitä voisin tehdäkkään kun siskoni on sitä mieltä ettei lapsissaan ole mitään vikaa.

Vierailija
4/6 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia on tullut vastaan, jotka huomaavat toisten ulkonäössä ja toisten kodeissa kaikki huonot piirteet ja sanovat niistä suoraan. Mitään positiivista sanottavaa ei sitten olekaan. Aika hyvin sellaiselta pikkuihmiseltä, mistähän on oppinut.

Vierailija
5/6 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rule number 5:

Do not let your children do anything that makes you dislike them

Vierailija
6/6 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä ärsyttäviä lapsia, mutta itse inhoan jos vanhempi ei puutu oman lapsensa käyttäytymiseen tai seuraa leikkiä yhtään. Oma lapsi saattaa jättää ihan kiusaamismielellä toisia leikistä pois tai jopa pilkata toisia lapsia, ja vanhempi vain hiljaa seuraa vieressä.

Itse opetan lapsilleni, että ketään ei jätetä porukasta ulos. Silloin kun ollaan isommalla porukalla niin keksitään leikki, johon kaikki lapset osallistuvat. Ketään ei myöskään nimitellä ja tehdä naurunalaiseksi.

Mielestä on hurjaa, että alle eskari-ikäisetkin jo osaavat kiusata, mutta onko tuo ihme jos osalla vanhemmista ei vain kiinnostaa. Esikoisen olen kasvattanut tällä menetelmällä ja on nyt koulussa suosittu kaveri ja ei sielläkään jätä ketään yksin. Toisin on mm. yhden sukulaisperheen kanssa, lapsi joka jo 3-4-vuotiaana harrasti tuota "enpä ala sun kanssa leikkimään vaan tämän toisen kanssa lällällää" onkin nyt koululaisena vailla kavereita. Ei sillä, en kyllä sille lapselle tällaista toivo eikä hän sitä ansaitse, mutta ihmeellistä etteivät vanhemmat ole ymmärtäneet vieläkään omaa roolia siinä miten lasta opetetaan leikkimään useamman kaverin kanssa ja vaalimaan kaverisuhteita. Jos vanhempi antaa viestin että on ok kiusata, niin kaverit ei välttämättä isompana kuitenkaan sellaista enää hyväksy vaan vaativat jo enemmän leikkiseuralta.