Sukulaiset eivät pidä mitään yhteyttä minuun eivätkä vastaa minunkaan yhteydenottoihin enkä minä tiedä siihen syytä :-(
Tätä on jatkunut koko aikuisikäni eli pian 18 vuotta eli siitä asti kun täytin 18. Kolme viikkoa sen jälkeen muutin omilleni eivätkä edes vanhemmat ole pitäneet minuun sen jälkeen yhteyttä tai vastanneet minun yhteydenottoihini. Muuttaessani pois lapsuudenkotoa sain mukaani vain päälläni olevat vaatteet, muovikassillisen muita vaatteita, kouluista saadut todistukset, itse hankkimani kännykän latureineen, pankkikortin, lompakon, pehmolelun joka minulla on ollut vauvasta asti, passin ja jotain muuta pientä. Kaikki tavarat mahtuivat reppuun ja siihen muovikassiin kun omaan kotiin lähdin, itse minun oli sekin asunto itselleni hankkia ja sinne sitten kaikki huonekalut ja muut sellaiset. Ensimmäiset kuukaudet jouduin nukkumaan makuupussissa lattialla ennen kuin oli varaa sänkyyn eikä minulla alussa ollut muutenkaan juuri mitään huonekaluja ja tavaroita. Opiskelin omasta asunnostani käsin, aina jotenkin onnistuin saamaan sen verran rahaa, että onnistuin jotenkin maksamaan laskut ja hankkimaan sen verran ruokaa että en sentään ihan nälkään kuollut mutta sukuuni en ole saanut sen jälkeen mitään yhteyttä. Juuri tälläkin viikolla sattumalta luin kirjastossa lehteä, jossa näin serkkuni kuolinilmoituksen eikä minulle oltu tietenkään ilmoitettu mitään, että hän on kuollut ja haudattu. Kuitenkin ihme kyllä siinä mainittiin minunkin nimeni, sillä omaisten nimien joukossa oli minun ja sisarusteni nimet + sen jälkeen merkintä "perheineen" eli ilmeisesti he ovat jotenkin onnistuneet saamaan tietoonsa jotain kautta, että minulla on nyt vaimo ja 7 lasta.
Kommentit (9)
Myöskään sisaruksesi eivät vastaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Kauanko kotoa muutosta on aikaa?
Melkein 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Myöskään sisaruksesi eivät vastaa sinulle?
Eivät kuten eivät myöskään vanhemmat.
Oliko teillä jokin tilanne päällä, kun muutit pois?
Mikseivät vanhempasi avustaneet muutossa, avustivatko sisaruksiasi?
Kohtelivatko vanhempasi sinua huonosti lapsena?
Kiitos samoin, mutten uhriutunut. Ja lapsia on vain kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskonto?
Heillähän näitä välttämisjuttuja on. Jotain tabua on rikottu (tai jotain) ja välit sääntöjen rikkojaan katkaistaan, suljetaan henkilö ikään kuin ”ulkopuolelle”.
Kauanko kotoa muutosta on aikaa?