Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki lopettaa omaishoito sopimuksia rajulla kädellä

resu62
20.04.2019 |

Olen ollut äitini omaishoitaja vuodesta 2010 alkaen ja tämän vuoden alussa omaishoitosopimukset joutuivat rajun karsimisten piiriin Helsingissa. Kartoitettiin sopimus uudestaan ja kylmästi ilmoitettiin ettei kriteerit sen jatkamiselle riitä,uusi omaishoitolaki. Aivan kuin äitini terveydentila olisi parantunut vanhenemisen myötä.Annettiin mahdollisuus antaa lisäselvityksiä ja haimme lääkärinlausunnonkin mutta pitkittivät asian käsittelyä ja lukuisista soitoistani huolimatta eivät suostuneet kommentoimaan asiaa ja antoivat valitusoikeuden hallinto-oikeuteen viimein kun päätös tuli joka nyt muutettiin valitusoikeuteen kaupungin terveyslautakunnalle. Valitus lähtenyt sinne mutta sopimus puretaan 30.4. ja valituksen käsittely 2-3 kuukautta elikä äitini on tavallaan heitetty tyhjän päälle jos en hänen asioitaan hoitas,sopimus ollut alimmassa hoitoluokassa. Onhan tämäkin tapa säästää ja mitä kaikki todelisuudessa maksais jos ulkopuolinen henkilö/firma nää asiat hoitas?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitoon yhteys eli kunnan hoitajat käy äitisi luona.

Sitten kun 4 kertaa päivässä ei riitä niin voi hakea paikkaa hoitokodista.

Vierailija
2/11 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olisi kirveellä töitä. Järkkyä touhua.

Tietyile uusille ryhmille tuodaan yksityinen hammashoitokin suuhun asti, tarjottimella.

On niin epäoikeudenmukaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ovat tuottamattomia, hallitus haluaa heistä eroon. Britanniassa universal credit, koska tulee suomeen?

Vierailija
4/11 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokeiltu kotihoitoa mutta eivät pysty pienillä resuisseilla hoitamaan kuin osan asioista ja soittelevat minulle että jos voisin hoitaa jotta tulisi tehdyksi,lääkkeet,lääkärissä käynnit ym ym ym ym...........

Vierailija
5/11 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

resu62 kirjoitti:

On kokeiltu kotihoitoa mutta eivät pysty pienillä resuisseilla hoitamaan kuin osan asioista ja soittelevat minulle että jos voisin hoitaa jotta tulisi tehdyksi,lääkkeet,lääkärissä käynnit ym ym ym ym...........[/quote

Kotihoidon palvelut tilalle ja itse vetäydyt kokonaan hoidosta.Perusteluna se ettei kerran omaishoitajan kriteerit täyty niin siirretään kotihoidon vastuulle.Et sitten ryntää apuun, vaikka kuinka kiire kotihoidossa.Mikään muu ei auta kun kovat otteet että todellinen hoidontarve tulee esille.Kun kotihoidon sopimus tehty tilaat parin viikon matkan ulkomaille, ettet ole tarvittaessa käytettävissä sinä aikana.

Vierailija
6/11 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietty järkevämpää maksaa esim. Attendolle 5000e/kk kuin omaishotajalle 300e. Eikö totta.

Vielä ihmetellään, ettei verorahat riitä.

Vierailija
7/11 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä täytyy harkita ihan aikuisten oikeesti

Vierailija
8/11 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

resu62 kirjoitti:

On kokeiltu kotihoitoa mutta eivät pysty pienillä resuisseilla hoitamaan kuin osan asioista ja soittelevat minulle että jos voisin hoitaa jotta tulisi tehdyksi,lääkkeet,lääkärissä käynnit ym ym ym ym...........

Ilmoita, että ei käy, en ole omaishoitaja. Toki tarkastat, että äidin luona käydään ja sovitut asiat tehdään ja vaadit lisää apua, koska äiti on kaatunut/karannut tms. Soittele kotihoitoon päivittäin ja itke sitä, miten äidin luona ei ole käyty, vaikka on luvattu. Ja ota yhteyttä iltapäivälehtiin.

Vierailija
9/11 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tässä tapuksessa on että itse ehdottivat kotihoidon toimesta omaishoitotuen hakemista aikanaan kun tein ja hoidin niin paljon asioita ja nyt vähintääkin samalla työmäärällä kriteerit ei täyty oikeuteen omaishoidontukeen.Valitus päätöksestä tehty ja kantelu sosiaalitoimiston virkailijasta,mutta yhtä tyhjän kanssahan se on kun on jo housussa,mut periaatteessa ihan.Vanhukset ovat yhteiskunnalle vain rasitteita ja kiviriippoja niinkuin joku yllä totesi osuvasti.Mutta päättäjien ja vastuuhenkilöiden oisi syytä muistaa että heilläkin se vielä mahdolliseti koittaa.

Vierailija
10/11 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

resu62 kirjoitti:

Huvittavaa tässä tapuksessa on että itse ehdottivat kotihoidon toimesta omaishoitotuen hakemista aikanaan kun tein ja hoidin niin paljon asioita ja nyt vähintääkin samalla työmäärällä kriteerit ei täyty oikeuteen omaishoidontukeen.Valitus päätöksestä tehty ja kantelu sosiaalitoimiston virkailijasta,mutta yhtä tyhjän kanssahan se on kun on jo housussa,mut periaatteessa ihan.Vanhukset ovat yhteiskunnalle vain rasitteita ja kiviriippoja niinkuin joku yllä totesi osuvasti.Mutta päättäjien ja vastuuhenkilöiden oisi syytä muistaa että heilläkin se vielä mahdolliseti koittaa.

Valitettavasti ei päättäjille se koita. Näillä on rahaa, jolla maksaa itselleen hoitaja. Se koittaa vain köyhille, jotka ovat kunnan varassa. ☹️

Vierailija
11/11 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta minulla kävi pari vuotta siten, että työkyvyttömyyseläkeeni katkaistiin. Katsottiin, että en enää ollut niin toimintakyvytön, että oikeus kokoaikaiseen eläkkeeseen olisi. En ollut kyllä yhtään parantunut ja sairauteni on pysyvä ja etenevä, joten jännä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan