Tyttöni ostaa aina väärin on ihan kauheen yksinkertainen
Lähetän tytön kauppaan väärin menee aina! Tuo sinistä niin se tuo punasta tuo tupla niin se tuo yhen ja maksaa enemmän ja menee rahaa kun aina menee väärin. Hermot menee itsellä ja kaikilla. Ei koskaan yhtään oikeaa ostoa siltä en muista ja ostamassa käyny varmaan tuhat kertaa
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän käy yksin kaupassa?
Minä muuten leikkaan usein kauppojen kotiin jaetuista mainoslehdistä itselleni tarpeelliset palat, niistä näkee sekä sekä tekstit että kuvat, voi vertailla muittenkin kauppojen hintoihin ja päättää mistä ja milloin ostaa. Noihin lappusiin kirjoitan myös ehdottomasti mihin asti ja missä kaupassa ko. tarjous on voimassa, esim. CM (eli K-Citymarket) -ti 23.4. Toki koko mainoslehdenkin voi ottaa mukaan, sinne rastittaa näkyvästi mitä pitää ostaa ja muusta tarvittavasta selkeä luettelo paperille. Itse pidän enemmän paperisesta lauppalapusta kuin mobiilista, mutta kukin tyylillään.
Arvaa paljon tulis mainosta jos ei laittais oveen että ei mainosta? Se takia se käy koska sen on tehtävä kanssa jotain. Haluaa mennä aina yksin kauppaan kun joutuu sinne. Tulee sieltä se tuote tavallaan mut vähän vääränä. Joistain menee sitten oikeesti hermot on vaikka suola niin mä haluun mineraalisuolan ja se tuo suolan. Jonku mielestä ihan pikku juttu mut oikeesti ei. Kaikelle mun listassa on tarkotus eikä niitä oikein voi korvata. Muita asioita on ei osta tarjouksen mukaan vaan ostaa saman tuotteen mut paljon kalliimpana. Menee rahaa. Osti itelleen yhen pelin just ja osti sen paljon kalliimpana kun jos olis mennyt 100 metriä niin säästöä yli 20 euroa! Tässä ei mitään järkeä eikä yhtään hauskaa. Oon sanonut sille miljoona kertaa että googleta se mitä ostat. Sama 1 koiran juttu meni ja haki sen tahallaan toisesta liikkeestä vaikka sanoin että haet sen siitä liikkeestä. jos tapahtuis kerran pari niin...mut koko ajan tätä.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/06/09/kymmenella-pennilla-siirappia
Katsos toi. Oikeesti.
Nyt ei tytön kohdalla ole kaikki hyvin.Ei varmasti tee tuollaista tahallaan.Jos olisin hänen äitinsä ,tilaisin ajan yksityiselle lastenlääkärille ( nimenomaan neurologiaan erikoistuneelle). Sinun on oltava tytön kanssa hienotunteinen.Et voi toitottaa asiaa hänelle,mutta hienovaraisesti sanoa miksi menette yleensä lääkäriin.
Hänellä voi olla juuri tuollaisissa asioissa hieman hahmotushäiriötä. Mitä aikaisemmin asia selviää,sen paremmin tulette perheenä toimeen.
Vaatii todella suurta hienotunteisuutta. Miten hänellä meni esim päiväkodissa,alasteella ja missä aineissa pärjää/ ei pärjää koulussa. Lapselle et voi olla vihainen ,etkä syyttää häntä mistään. Hän ei voi asialle nyt mitään , vaikka se sinua hermostuttaakin.
Mikäli tyttö ei suostu lääkäriin,älä pakota vaan käy itse juttelemassa ja kyselemässä lääkäriltä .
Kuinka usei kehut lastasi. Tee se aina ,kun on vähänkin mahdollista asiassa missä vaan . Kun ihmistä kehuu,hän alkaa itsekkinluottamaan itseesä ja itsetunto kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäisestä tytöstä on oikein kyse?
8v.
Ei äidilläkään näytä olevan kaikki muumit laaksossa.
Mikä menee oikein, kehu siitä. Kun menee väärin, sano että kaikille sattuu. Lapselle kannattaa antaa ostettavaksi enintään kaksi asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä muuten leikkaan usein kauppojen kotiin jaetuista mainoslehdistä itselleni tarpeelliset palat, niistä näkee sekä sekä tekstit että kuvat, voi vertailla muittenkin kauppojen hintoihin ja päättää mistä ja milloin ostaa. Noihin lappusiin kirjoitan myös ehdottomasti mihin asti ja missä kaupassa ko. tarjous on voimassa, esim. CM (eli K-Citymarket) -ti 23.4. Toki koko mainoslehdenkin voi ottaa mukaan, sinne rastittaa näkyvästi mitä pitää ostaa ja muusta tarvittavasta selkeä luettelo paperille. Itse pidän enemmän paperisesta lauppalapusta kuin mobiilista, mutta kukin tyylillään.
Teetkö myös sukkahousuista kätevän kauppakassin.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/06/09/kymmenella-pennilla-siirappia
Katsos toi. Oikeesti.
:D
Voi ap, et voi vaatia tytöltäsi liikoja, kun itsekään et osaa oikein kirjoittaa ja käyttää välimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
kymmenellä pennillä siirappia 😂
Se on tuolla pätkittynä, katsokaa jokainen osa. Ihan oikeasti tiukkaa asiaa lapsen mielen toiminnasta, vaikka novelli johon pohjaa (ja itse filmikin) on vanha kuin taivas. Teuvo Pakkala oli etevä lapsikuvaaja ja hänellä oli tarkka psykologinen silmä.
Laita kantamaan seuraukset. Esim vaihtamaan tuote. Ja selvittämään mitä siellä ulkona "aina tapahtuu". Ihmetyttää vanhemmat, jotka vain levittelee käsiä, että kun ne lapset nyt on laiskoja tms.