Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna on pääsiäinen! Veditkö herkut etukäteen?

Tipu
20.04.2019 |

Joko söitte suklaamunat, mämmit, pashat, lampaat ja muut pääsiäisherkut?
Vaikkei vielä ole pääsiäinen?

Ihmetyttää, kun ihmiset toivottelevat hyvät pääsiäiset jo pitkänä perjantaina ja vetävät silloin juhla-aterian. Sitten ihmetellään loput pyhät, mitä sitten tehtäisiin.

Meillä juhla on vasta edessä, huomenna lapset saavat aamusta etsiä suklaamunat ja juhlapäivän kruunaa useita päiviä valmisteltu ateria.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen minäkin. Ihan kuin jouluruoka syötäisiin jo 22.12. ja samalla jaettaisiin ja avattaisiin lahjat. Sitten voisi ihmetellä 24. ja 25. päivä, että mitäs nyt...

Vierailija
2/4 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pashaa ja suklaamunia jo tiistaina ja keskiviikkona, ja itse asiassa ruohomunia ja mignonin söin jo viime viikolla. Pääsiäinen ei merkitse mulle mitään, joten sama se minä päivänä niitä pääsiäisherkkuja syö. Mitään erityistä pääsiäispääruokaa ei tehdä muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamunan otin hanuriin jo eilen.

Vierailija
4/4 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pääsiäiseni alkoi jo palmusunnuntaina. Käytiin kirkossa ja virpomassa. Pääsiäiskana on muninut joka aamu lapselle suklaamunan, kuten joka vuosi palmusunnuntaista pääsiäismaanantaihin. Mämmiä olen syönyt jo monena päivänä, siitä eivät muut perheenjäsenet pidäkään.

Kyllä meillä puuhaa riittää. Eilen oltiin metsäretkellä. Tänään mies lähti lapsen kanssa ostamaan kiipeilytelinettä ja sen pystyttämiseen menee varmaan tämä ilta ja huominen. Itse olen menossa illalla teatteriin. Huomenna lähdetään sukulaisiin. Maanantaina menen vielä pääsiäiskirkkoon, koska lapsi haluaa mennä sinne enkä halua viedä häntä näinä aikaisempina päivinä. Menköön sitten isompana - onhan se toisaalta ihan hienoa, kun kirkko on niin erilainen, urkuja ei soiteta jne.

Sinkkuaikoina muuten tein usein jouluruuan ja avasin lahjatkin jo aatonaattona. Itse joulunaika olikin sitten mukavaa loikoilua.