Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2500€ bruttotuloa kuukaudessa. Olenko pieni- vai keskituloinen?

Vierailija
20.04.2019 |

Niin. Paljonko sinä tienaat?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun bruttoni on n. 2800€/kk ja pidän itseäni keskituloisena naisena. Tietysti varmaan riippuu ihan siitäkin missä päin Suomea asuu. Olen pistänyt merkille, että harva nainen saa päälle 3000€ palkkoja koulutuksesta riippumatta. Miesvaltaisilla aloilla taas nuo 3000€ palkat ovat yleisiä.

Häh? Itse olen jo vuosia saanut 3500€ palkkaa eikä se minusta kauhea kova palkka ole. Useat tuottajatkin, siis naispuoliset, saavat yli 3000€. Missä todellisuudessa sinä elät?

No, minun tuttavanaiseni pääasiassa työskentelevät sotealalla, jossain toimistoduuneissa jne. naisvaltaisilla aloilla. Ei noissa palkat ole päälle 3000€.

Vierailija
22/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun bruttoni on n. 2800€/kk ja pidän itseäni keskituloisena naisena. Tietysti varmaan riippuu ihan siitäkin missä päin Suomea asuu. Olen pistänyt merkille, että harva nainen saa päälle 3000€ palkkoja koulutuksesta riippumatta. Miesvaltaisilla aloilla taas nuo 3000€ palkat ovat yleisiä.

Häh? Itse olen jo vuosia saanut 3500€ palkkaa eikä se minusta kauhea kova palkka ole. Useat tuottajatkin, siis naispuoliset, saavat yli 3000€. Missä todellisuudessa sinä elät?

No, minun tuttavanaiseni pääasiassa työskentelevät sotealalla, jossain toimistoduuneissa jne. naisvaltaisilla aloilla. Ei noissa palkat ole päälle 3000€.

Ok. Asiantuntijatehtävissä olen saanut tämän 3500€ jo pitkään, myös sote- puolella. Toimistotyössä palkat ovat vissiin alemmat sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin (eronnut 10v sitten), asunto ja auto maksettu. Tilillä reilu 100 000e ja palkka bruttona 5500e

Keskiverto AV- mamma siis.

Sinulla on myös akateeminen tutkinto tai 2.

Alle 4000€ brutto = WT

Alle yli 3v vanha auto =WT

Amis = WT

AMK = WT

Ei matkustele = WT

Vierailija
24/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan saman, asun yksin, velaton asunto 80 m2, uudehko rivitalo, yhtiövastike 220 €/kk, sis. kaukolämpö, vesi, jätteet, pihatyöt ja autopaikka. Olen ollut velaton kohta 30 vuotta. Tulen hyvin toimeen. En (taivaalle kiitos) asu Helsingissä. Perheellisenä olen aina asunut omassa (noh, aluksi toki pankin kanssa yhteinen); avioliitto, kaksio -> lapsia 2, omakotitalo -> lapset maailmalle, ero, rivitalokoti. Olenkiitollinen.

Vierailija
25/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen olet ja piste. Älä yritä nostaa itseäsi ylemmäksi kuin olet..

Vierailija
26/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tienaan saman, asun yksin, velaton asunto 80 m2, uudehko rivitalo, yhtiövastike 220 €/kk, sis. kaukolämpö, vesi, jätteet, pihatyöt ja autopaikka. Olen ollut velaton kohta 30 vuotta. Tulen hyvin toimeen. En (taivaalle kiitos) asu Helsingissä. Perheellisenä olen aina asunut omassa (noh, aluksi toki pankin kanssa yhteinen); avioliitto, kaksio -> lapsia 2, omakotitalo -> lapset maailmalle, ero, rivitalokoti. Olenkiitollinen.

Ja ikää kuudenkympin ja kuoleman välillä?

Vierailija
27/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei kysytty sinun tilanteestasi, vaan yleisesti sitä onko 2500 euroa tienaava pieni- vai keskituloinen.

Vierailija
28/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi tienata alle 2 600 euroa kuukaudessa!!!

Vierailija
29/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuleehan tuolla toimeen, mutta ei hirveästi pääse vaurastumaan, jos nyt ei hirveän pihi luonne satu olemaan. Mutta tärkeintä on, että elätät itsesi etkä loisi yhteiskunnan tai miehesi lompakolla.

Vierailija
30/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat asua jossakin tuppukylässä, jossa tulee kyllä vähällä toimeen, mutta jossa on henkisesti niin köyhää, että lopulta ne säästöt joutuu kuitenkin käyttämään köydenpätkän hankkimiseen.

Vierailija
31/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisuuden raja on 1524 €.

Suurituloiset taas tienaavat yli 4066 €/kk.

Eli keskituloinen.

Suurituloiset tienaa 4066. Älä nyt naurata. Tuolla palkalla tuskin pystyy elämään porvarillista elämäntapaa matkoineen, kesämökkeineen ja veneineen.

Tuolla palkalla ostetaan oikeassa elämässä punalaputettuja tuotteita.

Vierailija
32/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt vanhempainpäivärahana tuon 2500 €/kk, ja ei se näin Helsingissä asuessa kovin suurelta summalta tunnu. Muualla Suomessa varmaan ihan ok palkka elämiseen.

Mutta tosiaan keskipalkka ihmisillä taitaa olla sen n. 3 400€/kk, joten sen mukaan olet kyllä pienituloinen.

Vierailija
33/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500€/kk bruttona on keskituloinen mutta tietysti riippuu paljon asutko maakunnassa vai pk-seudulla ja perheen koko vaikuttaa tietyllä tapaa. Tuolla palkalla pärjää pk-seudullakin mutta kovin juhlaa se ei ole ja esimerkiksi asuntolainan saaminen on hankalaa. Oma työurani alkoi noin 10 vuotta sitten 1800€/kk palkalla ja siis pk-seudulla asutelen. Tuolloin tosin vuokralla ja sinkkumiehenä, joten ei ollut elätettävää muuta kuin itseni. Nykyään 4600€/kk brutto, josta nettona 3000€. Vaimo ja lapsi ja inhimillisen kokoinen rivarin pätkä nykyisin, mutta tulotaso sellainen että saa säästöönkin eikä tarvitse joka euroa aina miettiä 

Vierailija
34/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti sinua ei koske tämä kohtalo, toivottaen, että kuolet vaikkapa jo tänään, ettet vahuudesta joudu kärsimään. Suunnattoman typeräkin tunnut olevan, joten eipä sinun elämälläsi ole arvoa.

Mistä teitä vatipäitä oikein sikiää?

Ohis

Vierailija
35/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisuuden raja on 1524 €.

Suurituloiset taas tienaavat yli 4066 €/kk.

Eli keskituloinen.

Suurituloiset tienaa 4066. Älä nyt naurata. Tuolla palkalla tuskin pystyy elämään porvarillista elämäntapaa matkoineen, kesämökkeineen ja veneineen.

Tuolla palkalla ostetaan oikeassa elämässä punalaputettuja tuotteita.

Suurituloiset tienaa YLI 4066e. Onko lukihäiriö ?

Vierailija
36/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä opettajat, lääkärit, hammaslääkärit ja jopa sairaanhoitajat saavat keskimäärin yli tuon. Kaikki ovat naisvaltaisia aloja. Lukio-ope muutamilla ylitunneilla voi helposti saada viisi tonnia kuussa. Hammaslääkärit reilusti enemmän.

Vierailija
37/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toivottavasti sinua ei koske tämä kohtalo, toivottaen, että kuolet vaikkapa jo tänään, ettet vahuudesta joudu kärsimään. Suunnattoman typeräkin tunnut olevan, joten eipä sinun elämälläsi ole arvoa.

Mistä teitä vatipäitä oikein sikiää?

Ohis

Mikäs vatipää se siellä kitisee? Sinäkin voit kuolla vaikka tänään ja toivottavasti kuoletkin. Stanan harppu, eipä ihme että äijäsi lähti lätkimään toisen naisen matkaan.

Vierailija
39/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempaa keskiluokkaa. WT-rajamailla.

Vierailija
40/74 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, ite tienaan noin 5000 / kk, mut oma firma kyseessä. Et en tiiä tienaanko itekään hyvin mun työpanokseen yms nähden. Rahat riittää vain jotenkuten.. Mulla 3 pientä lasta, vaimo myös töissä onneks!

M32

No jos teet kahden tehokkaan ihmisen työt niin sitten ei ole kauhean hyvä palkka mutta hyvä kuitenkin jos vaimokin kerran on töissä niin teillä on kolmen perusihmisen palkka käytettävissä ja onneksi pienet lapset vie vähän rahaa. Määrällisesti suurin osa suomalaisista tienaa n. 2000€/kk/br vaikka keskitulo laskennallisesti on päälle kolmen tonnin, sitä vaan nostaa se että pienellä joukolla on aivan älyttömät palkat. Esim. kuntapuolella jopa 2500€/kk on aika harvalla mahdollisuus kun katsoo tessiä.