2500€ bruttotuloa kuukaudessa. Olenko pieni- vai keskituloinen?
Kommentit (74)
Itse tein jonkun laskurin laskelman (en muista missä oli) ja sain noilla bruttotuloilla itseni pienituloiseksi koska on alaikäisiä lapsia.
Mulla sama palkka ja pidän itseäni suurituloisena. Niin paljon jää säästöön joka kuukausi
Jos elätät yksin itsesi, elät ihan OK.
Jos elätät puolisoa ja viittä lasta tuolla tulolla, olet köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama palkka ja pidän itseäni suurituloisena. Niin paljon jää säästöön joka kuukausi
Nämä eivät ole mitään "mielipideasioita" vaan statistiikkaa. Suomessa 2500 ei mikään suurituloinen ole vaan keskituloinen, ja siinäkin luokassa vähän alapuolella.
Minulla brutto 3700+ ja nettona vähän alle 2500. Muistaakseni mediaani on jotain 3400 eli sinä saat vähän sitä vähemmän ja minä vähän enemmän. Todennäköisesti nettosi on yli 2000 joten ero ei loppujen lopuksi ole kovin suuri.
Jaa-a, ite tienaan noin 5000 / kk, mut oma firma kyseessä. Et en tiiä tienaanko itekään hyvin mun työpanokseen yms nähden. Rahat riittää vain jotenkuten.. Mulla 3 pientä lasta, vaimo myös töissä onneks!
M32
Olet pienituloinen. 1500 € on köyhyysraja. Kolmen tonnin yläpuolella majailevat keskituloiset.
Pienituloisuusraja oli yhden henkilön taloudella 14 750 euroa vuodessa eli 1 230 euroa kuukaudessa vuonna 2017. Tuloilla tarkoitetaan verojen jälkeisiä rahatuloja, jotka koostuvat työ- ja omaisuustuloista ja tulonsiirroista.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/5f184784-4a21-438a-87df-afe3ef763fde
Olen köyhä noilla tuloilla. Kaikki menee mikä tulee, säästöön ei jää mitään. Perhe pitää siitä huolen. Tukia en saa mistään.
Asun yksin (eronnut 10v sitten), asunto ja auto maksettu. Tilillä reilu 100 000e ja palkka bruttona 5500e
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin (eronnut 10v sitten), asunto ja auto maksettu. Tilillä reilu 100 000e ja palkka bruttona 5500e
Ja ikää 60 ja kuoleman välillä ? Hyvin menee !
Minun bruttoni on n. 2800€/kk ja pidän itseäni keskituloisena naisena. Tietysti varmaan riippuu ihan siitäkin missä päin Suomea asuu. Olen pistänyt merkille, että harva nainen saa päälle 3000€ palkkoja koulutuksesta riippumatta. Miesvaltaisilla aloilla taas nuo 3000€ palkat ovat yleisiä.
Kuulostaa pieniltä tuloilta. Itsellä 3400 ja verojen jälkeen käteen jää 2300-2400, mikä on minusta ihan kitkuttelua kun ruoka ja kaikki on niin kallista ettei säästöön jää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minun bruttoni on n. 2800€/kk ja pidän itseäni keskituloisena naisena. Tietysti varmaan riippuu ihan siitäkin missä päin Suomea asuu. Olen pistänyt merkille, että harva nainen saa päälle 3000€ palkkoja koulutuksesta riippumatta. Miesvaltaisilla aloilla taas nuo 3000€ palkat ovat yleisiä.
Häh? Itse olen jo vuosia saanut 3500€ palkkaa eikä se minusta kauhea kova palkka ole. Useat tuottajatkin, siis naispuoliset, saavat yli 3000€. Missä todellisuudessa sinä elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Itse olen jo vuosia saanut 3500€ palkkaa eikä se minusta kauhea kova palkka ole. Useat tuottajatkin, siis naispuoliset, saavat yli 3000€. Missä todellisuudessa sinä elät?
Siis tuttavani, ei tuottajat😄
Pienituloisuuden raja on 1524 €.
Suurituloiset taas tienaavat yli 4066 €/kk.
Eli keskituloinen.