Sara Chafak taitaa olla ihan hukassa elämässään
https://www.is.fi/viihde/art-2000006076845.html
Nyt kai sit myös eronnut. Yrittää aikuistua kun kolmikymppiset häämöttää
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että niin monen mielestä itsensä voi nainen löytää vain olemalla vaimo, äiti, asunnonomistaja ja klo: 8-16 työssäkäyvä ihminen.
Ehkä myös Saran vanhemmat toivoisivat Saran olevan vihdoinkin jonkun kunnollisen miehen vaimo? He varmaan haluaisivat myös lapsenlapsia ja suvun jatkuvan. Olisi varmasti myös ihana, että tytär ei loikkisi pitkin maailmaa ties missä piireissä, vaan asettuisi aloilleen ja toteuttaisi itseään hieman eri tavalla kuin ulkonäkökeskeisesti. Nyt olisi hyvä ikä asettua, kohta on myöhäistä.
Mistä sen tietää, vaikka Sara eläisi nyt juuri sellaista elämää, millaista hänen äitinsä olisi aikoinaan halunnut elää? Mä ainakin olen pelkästään iloinen siitä, että oma tyttäreni toteuttaa unelmiaan ja uskaltaa tehdä elämässään asioita, joita minä en aikoinaan uskaltanut.
Unelmien toteuttaminen on hieno juttu, se että unelmana on typerien kuvien postaaminen instaan on minusta outoa.
Kuvia hotelleista, hintavista autoista, jne. Tyttö vaikuttaa suhteellisen pienituloiselta, joten sarkastisen ihmisen mieleen hiipii kysymys, miten tuo kaikki kustannetaan. Ja vastaus on nahkavisalla.
Mutta onhan sitä siinäkin, höttöunelmaa.
Hyvin monet nykypäivän asiat ovat outoja :D Instapostausten tekeminen kuitenkin tuntuu olevan tämän päivän nuorille naisille - ja osalle miehistäkin - tosi tärkeää, vaikka me kaikki emme sitä ymmärräkään. Joidenkin unelmana on tulla julkkikseksi, joidenkin lääkäriksi, joidenkin äideiksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Joku Jumala teille antaisi ulkonäköä ja rahaa. Kaikkien elämä helpottuisi.
Omaisuutemme on huomattava, molemmat olemme, mieheni kanssa, suurituloisten verolistalla kärkijoukossa, perittyä omaisuuttakin on, rahaa, kiinteistöjä, metsää. Miten paljon sinä meille lisää rukoilit, ajattelin vaan, että varoitan salkkujemne hoitajia etukäteen.
Ai niin ulkonäkö, no itse olemme tyytyväisiä, molemmat mallimaailmassa nuorena pyörineinä tiedämme sen homman tyhjyyden erittäin hyvin. Toki kyllä niillä hommilla opiskeluajan eli ja kustansi velattoman kaksion kantakaupungista opiskelukämpäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä että niin monen mielestä itsensä voi nainen löytää vain olemalla vaimo, äiti, asunnonomistaja ja klo: 8-16 työssäkäyvä ihminen.
Ehkä myös Saran vanhemmat toivoisivat Saran olevan vihdoinkin jonkun kunnollisen miehen vaimo? He varmaan haluaisivat myös lapsenlapsia ja suvun jatkuvan. Olisi varmasti myös ihana, että tytär ei loikkisi pitkin maailmaa ties missä piireissä, vaan asettuisi aloilleen ja toteuttaisi itseään hieman eri tavalla kuin ulkonäkökeskeisesti. Nyt olisi hyvä ikä asettua, kohta on myöhäistä.
Mistä sen tietää, vaikka Sara eläisi nyt juuri sellaista elämää, millaista hänen äitinsä olisi aikoinaan halunnut elää? Mä ainakin olen pelkästään iloinen siitä, että oma tyttäreni toteuttaa unelmiaan ja uskaltaa tehdä elämässään asioita, joita minä en aikoinaan uskaltanut.
Unelmien toteuttaminen on hieno juttu, se että unelmana on typerien kuvien postaaminen instaan on minusta outoa.
Kuvia hotelleista, hintavista autoista, jne. Tyttö vaikuttaa suhteellisen pienituloiselta, joten sarkastisen ihmisen mieleen hiipii kysymys, miten tuo kaikki kustannetaan. Ja vastaus on nahkavisalla.
Mutta onhan sitä siinäkin, höttöunelmaa.Hyvin monet nykypäivän asiat ovat outoja :D Instapostausten tekeminen kuitenkin tuntuu olevan tämän päivän nuorille naisille - ja osalle miehistäkin - tosi tärkeää, vaikka me kaikki emme sitä ymmärräkään. Joidenkin unelmana on tulla julkkikseksi, joidenkin lääkäriksi, joidenkin äideiksi jne.
Unelmaa on toteuttanut vuosikausia ja silti ahdistaa, ei osaa rauhottua, ei nukkua, kuulostaa että itsetunto ja -kunnioitus on siinä unelmahötön sivussa kadonnut.
Levoton, nukahtaa Netflixin katsomiseen,käy yöllä kaupassa niin onko mielenterveys kunnossa?
Mulla ihan 50v. tuttu joka ravaa joka päivä jossain esim. kahvilassa tai kylässä ja sillä kaksisisuuntainen. Ei osaa rauhoittua.
Eikös Sara ollut juuri se kellä oli se rikas mies ystävä jossain, En tarkoita tätä poikaystävää. Eivät seurustelleet vaan oli tän miehen kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Sara ollut juuri se kellä oli se rikas mies ystävä jossain, En tarkoita tätä poikaystävää. Eivät seurustelleet vaan oli tän miehen kaveri.
Kutsutaan sokerideittailuksi. Melkoinen aisankantaja tämä Tuomas vissiin kun suostuu moista katteleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukassa? Luulenpa, että ihan yhtä hukassa ellei enemmänkin ovat ne ihmiset, jotka ovat pukanneet itselleen lapsia ja elävät kuluttavaa mutta normaalia perhe-elämää, joka ei tuonutkaan ratkaisua ihmiselle kuuluviin merkityksettömyyden tunteisiin, vaan toivat sen sijaan vain lisää huolta ja väsymystä.
Ihanaa elämäähän tuollainen on. Saa tehdä mitä haluaa milloin haluaa, on läheisiä ihmisiä ympärillä, työt liikkuvat käsittääkseni mukana, on ulkonäköäkin vielä...
Ah ihanaa elämää, kun on ulkonäköäkin vielä!
Mitähän sitten tapahtuu, kun se ulkonäkö loppuu?
Kannattaa vissiin kuolla pois!.
Omasta ulkonäöstäkö ei saisi nauttia muiden tärkeämpien asioiden rinnalla silloin, kun sitä on? Ei saisi arvostaa ja hyödyntää omaa kauneuttaan?
Tottakai siitä voi nauttia silloin kun sitä on, ja niin Sara vaikuttaa tekevänkin. Aika monia muitakin, tärkeämpiä asioita voi elämässä menettää, eivätkä ne estä elämän jatkumista.
kokokokkiko kirjoitti:
Toisessa jutussa kerrottiin että ennen missiksi tuloaan oliopiskellut jossain ulkomailla yliopistossa,ja asui siellä yksin. Tässä jutussa taas että on kokki. Voiko kokiksi opiskella yliopistossa,kysyn vaan :D
Minullakin on kaksi tutkintoa persukoulun jälkeen, ystävä kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saralla on haku päällä nyt monessa asiassa. Ikää on ihan rutkasti, mutta miestä ei ole, lapsista ei mitään tietoakaan ja työtäkin on vähän miten sattuu. Elämänhallinta ja arki ovat kateissa ja hän hiippailee jossakin kaupassa puoli kahden aikaan yöllä jne.
Hieman säälittää ja huolettaa tuollainen, nätti tyttöhän hän on ja varmasti ihan mukava perhettä arvostava nainen. Minulla tulee täällä sellainen huolehtivan äidin fiilis, kun hänen juttuja luen.
28 vuotta ei ole rutkasti, vaan nuori. Joillakin henkisesti itsenäisillä ihmisillä voi olla hyvä olla sinkkunakin. Kaikki eivät halua lapsia, mikä on fiksu valinta. Työtähän hän sanoi voivansa tehdä vaikka kahvilassakin, mutta eikös hänellä ole ammatti taskussa ja nuo tuollaiset tienaa pelkällä instakuvan julkaisemisellakin tuhansia euroja?
Tässä taas nähdään miten tiukassa istuu normi "Hanki puoliso, pari lasta, oma asunto ja kahdeksasta neljään työ. Uuvu ja ole vaikka onneton, kunhan teet niin kuin muutkin" Herran jestas kun kehtaa käydä yöllä kaupassa, ei lainkaan normaalia... Huoh!
Itse ottaisin Saran elämän miljoona kertaa mieluummin kuin tuon normin. Miksi joillekin on niin vaikeaa ymmärtää sitä, että kaikki eivät halua samoja asioita? Kaduttaako omat valinnat ulkoisen paineen alaisena, kun nyt täytyy yrittää saada muutkin mokaamaan ylläpitämällä normia?
Sinä kuulutkin wt-porukkaan, tyhmiin ja ennen kaikkea tyhjäpäisiin.
Onko sinulla noin paha olla omien valintojesi kanssa? Parin riiviön vanhempana, rupsahtaneena ja ongelmia avioliitossa? Epäilet puolison pettävän? Avioero luultavasti tulossa? Mutta sinun valintasihan täytyy olla se ainoa ja oikea, ja eri tavalla valitsevat ovat wt ja tyhmiä? Voi voi. Tsemppiä kuitenkin!
Saralla on mielestäni upeita insta kuvia, mietin vain, kuka maksaa nuo matkat ja kuka ottaa kuvat? Onko liikkeellä joku porukka, niin ketä ne oikein on? Instassa näyttää paljon kauniimmalta, kuin iltiksen kuvissa.
Kaikesta muusta voi tulla pulaa, mutta typeryys ja kateus eivät lopu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja jos näitä ei ole, on nainen automaattisesti hädissään ja säälittävä. 😂
Onneksi en itse ole koskaan sortunut noihin ajatusvirheisiin ja tuohon sosiaaliseen paineeseen!
Joo, onneksi olet sellainen voimaantunut tyhjäntoimittaja josta ei yhteiskunnalle ole pitkällä aikavälillä mitään hyötyä. Jayha sinä feministipa.skaasi,muut tekee tulevaisuutta ja NAUTTII perhearjesta ja saa lapsenlapsiakin myöhemmin.
Unelman eläminen on tie masennukseen, mikään ei riitä ja kaikki loppuu aikanaan. Mitä odottaa enää sen jälkeen kuin odotus itse?
Epäilen että on epävarma sukupuolestaan, tätä on paljon liikkeella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en itse ole koskaan sortunut noihin ajatusvirheisiin ja tuohon sosiaaliseen paineeseen!
Ehkä sinulla ei ole ollut vaihtoehtoja, eli et ole ollut edes lähellä saada miestä, lapsia, työpaikkaa, onnellista elämää jne.?
Mies, lapset ja klo 8-16 työ ei onneksi ole minulle synonyymi onnellisuudelle. Pikemminkin päätyisin varmaan suljetulle, jos esim. olisin saanut lapsen.
Puoliso ja mukava etätyö sen sijaan tekevät elämästä vain parempaa! En kyllä näe mitään estettä sillekään, että joku valitsee yksinolon mieluummin kuin parisuhteen, ja tämä on hänelle onnellisuutta lisäävä tekijä. Ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukassa? Luulenpa, että ihan yhtä hukassa ellei enemmänkin ovat ne ihmiset, jotka ovat pukanneet itselleen lapsia ja elävät kuluttavaa mutta normaalia perhe-elämää, joka ei tuonutkaan ratkaisua ihmiselle kuuluviin merkityksettömyyden tunteisiin, vaan toivat sen sijaan vain lisää huolta ja väsymystä.
Ihanaa elämäähän tuollainen on. Saa tehdä mitä haluaa milloin haluaa, on läheisiä ihmisiä ympärillä, työt liikkuvat käsittääkseni mukana, on ulkonäköäkin vielä...
Ah ihanaa elämää, kun on ulkonäköäkin vielä!
Mitähän sitten tapahtuu, kun se ulkonäkö loppuu?
Kannattaa vissiin kuolla pois!.Omasta ulkonäöstäkö ei saisi nauttia muiden tärkeämpien asioiden rinnalla silloin, kun sitä on? Ei saisi arvostaa ja hyödyntää omaa kauneuttaan?
Tottakai siitä voi nauttia silloin kun sitä on, ja niin Sara vaikuttaa tekevänkin. Aika monia muitakin, tärkeämpiä asioita voi elämässä menettää, eivätkä ne estä elämän jatkumista.
Kovinpa tuo tyttöreipu vaikuttaa hukassa olevalta tuon kaiken ulkonäöstään nauttimisen keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onneksi olet sellainen voimaantunut tyhjäntoimittaja josta ei yhteiskunnalle ole pitkällä aikavälillä mitään hyötyä. Jayha sinä feministipa.skaasi,muut tekee tulevaisuutta ja NAUTTII perhearjesta ja saa lapsenlapsiakin myöhemmin.
Minulla on hyvä olla valintojeni kanssa, ja olen iloinen myös heidän puolesta, jotka ovat valinneet aloilleen asettumisen, puolison, lapset ja 8-16 työn, ja ovat siihen tyytyväisiä.
Kysymys kuuluukin että miksi sinulla, joka olet valinnut jälkimmäisen ja NAUTIT siitä, on kuitenkin nähtävästi niin paha olla, että kohdistat minuun, tuiki tuntemattomaan ihmiseen tuollaista aggressiota ja haukut erilaisia valintojani? Taidan tietää vastauksen, mutta olkaamme puhumatta siitä, jos niin tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinulla ei ole ollut vaihtoehtoja, eli et ole ollut edes lähellä saada miestä, lapsia, työpaikkaa, onnellista elämää jne.?
Mies, lapset ja klo 8-16 työ ei onneksi ole minulle synonyymi onnellisuudelle. Pikemminkin päätyisin varmaan suljetulle, jos esim. olisin saanut lapsen.
Puoliso ja mukava etätyö sen sijaan tekevät elämästä vain parempaa! En kyllä näe mitään estettä sillekään, että joku valitsee yksinolon mieluummin kuin parisuhteen, ja tämä on hänelle onnellisuutta lisäävä tekijä. Ihmiset ovat erilaisia.
Jota erilaisuutta pitää hampaat irvessä puolustella.
Ja aivan varmasti toive, että poika löytää puolisokseen kunnollisen tytön, ei tyttöä, joka on ravannut maailmalla kuvaamassa instaan kuvia, joista väistämättä tulee mieleen, että miten varaton tytönhupakko on tuonne päässyt? Ei muuten kuin sillä maailman vanhimmalla tavalla ja nyt en puhu lentämisestä.