Oma rumuus masentaa niin paljon
Mua ei kiinnosta miltä muut ajattelee, eli rumuus ei ahdista siinä mielessä että hävettäisi mennä ulos. Mä oon mä ja jos joku ei tykkää mun ulkonäöstä niin minkä mä sille voin, tällaisena synnyin. Todella hygieeninen kaikinpuolin oon ainakin. En mä mikään kuoleman sysiruma oo että mulle kukaan kommentois tai tuijottais. Mut siis itseäni tää eniten masentaa ja ahdistaa. Ei oo elämäniloo tän näkösenä.
Siis tää masentaa ja itkettää niin paljon. Ihan hemmetin epäreilua näyttää tältä. Rakastan luonnonkauneutta, ja kadehdin niitä ihmisiä joilla on luonnostaan hyvä ja terve iho, kauniit hampaat, pitkät ripset. Kyllä musta edes vähän nätin sais ehkä meikillä, mut en todellakaan ryhdy siihen. Mua on aina ällöttäny meikki ja nolottanu ja hävettäny semmonen kunnon pakkelikerros. Ihan sairaan noloja semmoset ihmiset, jotka laittaa ihan törkeesti meikkiä ja sit ku illalla pesee pois niin järkyttävä punanen raiskattu iho, mitättömät kulmakarvat, tummat silmänaluset jne.. Tosi kiusallista.. En halua olla kaks eri ihmistä ulkonäöllisesti. Eli meikkaaminen ei oo vaihtoehto itelleni. Meikki on aina tukkinu mun ihohuokoset entistä pahemmaks ja ripsiväri ärsyttää silmiä.
Tää on niin epäreilua että on syntyny tälläseks oikeesti. Tää masentaa niin hemmetisti ja mikään ei huvita. Pakko vältellä peilejä ja kameroita. Mun kasvot on niin epäsymmetriset kun vaan voi olla. Näytän valokuvissa ja tosielämässä aivan eri ihmiseltä ja tän on myös moni muu ihminen mulle sanonut. Toinen puoli kasvoista paljon ryppyisempi, ehkä johtuu siitä että nukun sillä puolella? Ryppyiset ja tummat silmänaluset joista toinen puoli vielä pahempi. Jotenki tosi turvonneet silmäluomet ja ryppyset nekin. Todella vaaleat nysäripset. Todella vinot hampaat, teräviä hampaita siellä sun täällä. Iho todella kuvottavassa kunnossa, eli mustapäitä nenä ja sen vierusta AIVAN täynnä eikä tunnu tehoavan mikään. Kaiken kukkuraks hiton ruma iso luomi nenän lähellä. Siis ei hemmetti kuinka voi näin päin vttua ulkonäkö olla. Alan jo olla niin raivoissani et mikään ei auta :( Jos meikkaan niin joo hetkellisesti näytän peilistä nätiltä, mut ei se auta, ku ei se oo minä! Mä en näytä tolta, todellinen mä sen meikin alla on ihan saakelin ruma ja ällöttävä. Mitä tässä voi tehdä, miten tän kanssa voi elää oikeesti. Läski en ole ja pukeudun omasta mielestäni ihan tyylikkäästi. Mut masentaa tää niin paljon :
Oon niin kateellinen luonnonkauniille ihmisille oikeesti. Olis edes terve ja hyvä iho. Edes normaalit hampaat hemmetti tai edes vähän enemmän symmetriset kasvot. Näytän oikeesti niin kuvottavan rumalta ku nauran, rypyt korostuu entisestään huhhuh. Miten tästä pääsee yli? Mistä mä saisin rahat revittyä joihinki mullistaviin kauneustoimenpiteisiin?! Tää on niin masentavaa...
Oon niin kade eräälle luonnonkauniille tutulleni. Siis en edes tajua miks hän haluaa pilata ulkonäkönsä jollain saakelin meikillä, vanhentaa ihan hitosti semmoset mustat rajaukset silmien ympärillä jne.. Hänelllä on todella hyvä iho, siis tosi kaunis finnitön ja mustapäätön iho. Todella tasainen väriltä, kauniit himmeät lievät pisamat. Upeet hampaat luonnostaan, muhkeat huulet. Kauniit vihret silmät, TODELLA pitkät ja taipuisat silmäripset. Tosi upeet oikeesti. Pitkät ja tosi paksut hiukset. Siis älyttömän luonnokaunis, oon niin kateellinen ja katkera MIKSI TOISET NÄYTTÄÄ UPEILTA LUONNOSTAAN ja mun pitää kärsiä tästä rumuudesta. Oikein ällöttää oma itseni :( Pliis, auttakaa joko. Pitääkö mun mennä vollottamaan jonnekin terapiaan tai jotain.
Kommentit (41)
Mun on vaikee uskoa, että olisit ihan susiruma. Koska kuitenkin koet olevas epämiellyttävän näköinen, niin kerron sulle, että se voi olla jopa voimavara jos asenne on kohdallaan. Googlaa Lily Mcmenany, joka on menestynyt mallina just, koska se ei oo perinteisen 'kaunis'. Sit sanot, että haluut näyttää terveeltä; siihen auttaa vaikka uus urheilulaji tai muu liikunta, avantouinti vaikka. Jotain mistä tulee hyvä olo. Kuulostaa kliseiseltä mut se näkyy myös ulospäin. Tsemppiä nyt ja oot vaan rohkeesti ruma!
Vierailija kirjoitti:
Miks aina pitää tulla haukkumaan ikää? Ei liity taas mitenkään tähän. Oon kertonut täyttäväni 24 tänä vuonna eli en ole murrosikäinen. En nyt jaksa tässä ahdistuneessa mielentilassa kirjottaa mitään laadukasta virallista "aikuismaista" tekstiä tänne palstalle kun näpyttelen tätä kännykällä muutenki. Toi on niin ärsyttävää ku aina tarvii tulla jonkun mollaamaan kirjotustyyliä
Selkeästi henkiseltä iältäsi et ole 24-vuotias vaan murrosikäisen tasolla lähinnä. Eikä se aikuismaisuus tarkoita mitään virallista tekstiä vaan aikuismaisia ajattelumalleja eikä tuollaista lapsellista kiukuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heilutko jossain tissit paljaana vai miksi mummotissit on ongelma?
Aika moni aikuinen nainen häpeää riippuvia rintoja tai kokoeroa. Se on normaalia. Kyllä monet menee korjauttamaan rintansa mikäli rahatilanne sallii. Kyllä se vaikuttaa naiseuteen.
Ok, se on kuitenkin anatomisesti ihan normaalia että pieni ero. Ja sekin vielä, että sen huomaa lähinnä itse.
Onk tää naisille sama kuin se kun miehet laittaa kaiken ikävän naisettomuuden piikkiin? Ei voi tehdä mitään eikä mistään enää ikinä tule mitään.
Kaikilla meillä on joku ongelma ulkonäkönsä kanssa. Mä joskus harvoin kun katson peiliin niin melkein säikähdän. Tai häpeän mutta joidenkin, epäilen puolisokeiden naisten mielestä komea.
M47.
Ulkonäkökeskeisessä nyky-yhteiskunnassa on ihan perseestä olla ruma. Normaalitkin ihmiset ovat ulkonäkökisassa aika heikoilla. Minua kiusattiin koko yläaste rumuudestani, ja se jätti luultavasti minuun ikuisen jäljen, yläasteen jälkeen en ole uskaltanut lähestyä yhtäkään naista, koska pidän itseäni niin rumana ja muutenkin huonona ihmisenä, että en kelpaa.
Nyt selvität, mitä sen luomen poisto maksaa. Jos ei ole varaa, niin menet julkiselle puolelle ja valitat, että se kutiaa ja on kasvanut.
Yksi työkaveri aikoinaan teki tosi paljon töitä ja säästi rahaa tinkimällä kaikesta, laittoi hampaat kuntoon (raudat vuoden), hoiti ihonsa ja laihdutti, siis uskomaton projekti, niin ja silmälasitkin vaihtoi piilarein, vai kävikö laseissa en muista. Oli kyllä melkoinen tahtonainen. Hiljattain googlasin hänet ja on jonkun suuren yrityksen markkinointijohtaja ja todella tyylikäs daami. Moni tuohon ei pysty eikä jaksa, mutta hän oli tahtoihminen. Nosta hattua tuollaisille, joilla riittää voimaa
Sano joku kohta itessäs tai joku piirre sun olemuksessas, joka on kaunis. Tai vaikka siedettävä, jos kaunis on vaikee sana. Mitä sä hyväksyt sun ulkonäössäs ?
Miltä kaverisi näyttävät, ja paljonko sulla näitä kavereita on?
Oletko sanonut näistä ulkonäköajatuksistasi heille, ja miten he ovat suhtautuneet?
Miten vastakkainen sukupuoli kohtelee sinua?
Kyllä sulla on tässä nyt todella paljon suurempi ongelma kuin pelkästään se ulkonäkö. Kyllä tuo ongelma kumpuaa nyt jostain paljon syvemmältä. Tuo ei todellakaan ole normaalia tekstiä 24- vuotiaalle.
-Kappalejako kuntoon
-Kasvot ovat tärkeät, mutta iso osa kehon pinta-alasta on muuta kuin kasvoja. Voit saada muotoja lähes kaikkiin ruumiinosiin urheilemalla ja muuttaa kehonkuvaasi positiivisempaan suuntaan esim.tanssimalla.
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon tekstin. Laiha vaan en ole mutta sen eteen työskentelen.
N22
Sama.. vtuttaa erittäin paljon. Pahinta on se että tuntuu arvottomalta eikä halua tehdä mitään. Teininä en halunnut tehdä enkä osallistua mihinkään tän takia eikä suoraansanottuna edes kaduta.
Välillä myös tuntuu että kiva kun ikää tulee lisää että kuoleman tulo nopeutuu.
Ei pahalla, mutta tollanen valitus vaikuttaa jotenkin etuoikeutetun ihmisen kiukulta. Todennäköisesti olet ihan tavis ja some on vain vääristynyt käsitystä siitä, millainen tavallinen nainen näyttää. Sellaisia luonnonkauniita, siis oikeasti todella huomattavan kauniita on vähemmän, eli niitä joilla on kaikki kohdallaan, on täydellinen iho, pitkät ripset, täydellinen hymy ja kaikki symmetristä ja kroppakin moitteeton.
Eli tyydy siihen, että olet ihan tavis ja jos et halua meikillä parannella mitään, niin eihän sun pakko ole, mutta kannattaa keskittyä ehkä muihin asioihin enempi. Se ulkonäkö kuitenkin rapistuu, kaikilla. Tuskin haluat viettää elämääsi surkutellen jotain mille et voi mitään tehdä, olet kuitenkin ihan samassa veneessä suurimman osan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi.
Toisella on paha olla ja sä tuut kirjottaa tällästä? Kasvamisen paikka on ihan itselläsi. Joillakin voi oikeasti olla hirveitä ongelmia ulkonäkönsä hyväksymisen kanssa, ei sitä huvikseen harmitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi.
Toisella on paha olla ja sä tuut kirjottaa tällästä? Kasvamisen paikka on ihan itselläsi. Joillakin voi oikeasti olla hirveitä ongelmia ulkonäkönsä hyväksymisen kanssa, ei sitä huvikseen harmitella.
Ap sun mielestä kypsä kun puhuu miten meikkaavat ihmiset on sairaan noloja? :'D
-ohis
Täällä myös ruma nainen, geenilotossa vähemmän onnekas. Olen tosin jo yli 60-vuotias. En ole koskaan edes kunnolla seurustellut. Väitän että osittain syynä rumuuteni. Vaikea olla itsevarma ja ns. hyväksyä itsensä kun lähtökohdat ovat tällaiset. Onnekkaitten on helppo heitellä kommentteja: "mitä siinä valitat, sinun pitää hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet jne".
Minulla myös lapsuudesta asti refluksivaivaa, hengitykseni aina haissut kamalalle. Lisäksi henkisellä puolella elämää vaikeuttanut lapsuuden aikainen seksuaalinen hyväksikäyttö, myöhemmin koulukiusaaminen, työpaikkani kiusaaminen; kerran uhri aina uhri. Pitkällä terapialla olen jotenkin selvinnyt. Monesti tuntuu että elämä on kohtuutonta.
Suosittelen keskittymistä johonkin hyvään harrastukseen, terveellisiin elämäntapoihin. Myös sopiva itseironinen huumorintaju auttaa suhteuttamaan asioita. Itse harrastan puutarhanhoitoa, pitkiä kävelyjä, luonnossa samoilua. Rakastan koiria, ne eivät välitä minkä näköinen olet. Ennen kaikkea näin vanhempana naisena suosittelen huumoria, lämmintä huumoria itseä kohtaan
Aika moni aikuinen nainen häpeää riippuvia rintoja tai kokoeroa. Se on normaalia. Kyllä monet menee korjauttamaan rintansa mikäli rahatilanne sallii. Kyllä se vaikuttaa naiseuteen.