Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ja naisten työt todellakin erottaa eron jälkeen

all by myself
19.04.2019 |

Mulla on kädet aivan naarmuilla, kuivat, halkeilevat, kolme laastaria(!) eri sormissa.. tässä on nyt mm. korjattu hanaa, koottu sänkyä, kannettu kädet verillä kauppakasseja, siivottu ulkovarastoa, vaihdettu autonrenkaita... Voisko jostain palkata jotain vara-aviomiehiä, ennenkuin menetän pari sormea? Vitsi vitsi. Kaippa sitä nyt kasvetaan itsenäiseksi naiseksi sit ainakin.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi erosit siitä miehestäsi kun se oli kerran niin ihana ja teki kaikki työtkin?

Kaikki työt? En mielestäni väittänyt että mies teki kaikki työt :) Mutta teki exä sentään jotain, niin että nyt eron jälkeen voi huomata, kuinka paljon vaikeampaa tietyt jutut on kun pitää hoitaa ne _kokonaan yksin_. Kauppakassit on helpompaa kantaa kahden, huonekalut on helpompi koota kahden (eikä minun tarvinnut koskaan olla se joka vääntää rystyset valkoisena ruuveja). Meillä mies korjasi esim. hanat, vaihtoi autonrenkaat tai kantoi painavat kesäkalusteet varastosta kun pyysin; tottahan toki se on iso apu jos sellaista apua saa. 

Minusta tämä on vain loogista, eikä mitään vinoilua naissukupuolta vastaan. En ole väittänyt etteikö nainen olisi kykeneväinen näitä hoitamaan, mutta eron jälkeen pitää hoitaa kaikki asiat yksin; kodinhoidosta niihin muihin hommiin.

Valitettavaa että valtaosalla palstan tyypeistä tuntuu olevan rinnalla puoliso, jonka poissaoloa ei ilmeisesti noteerattaisi YHTÄÄN MITENKÄÄN. Onnea vaan niihin parisuhteisiin.

Kannattaako sitä noin kovasti olla pätemässä ja neuvomassa muita parisuhteissa, jos oma liitto on juuri kariutunut?

Mikä muuten on painava kesäkaluste, jonka kantamisesta seuraa näin kovasti ylistyslaulua? Montako kymmentä kiloa noin suunnilleen?

Vierailija
62/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi erosit siitä miehestäsi kun se oli kerran niin ihana ja teki kaikki työtkin?

Kaikki työt? En mielestäni väittänyt että mies teki kaikki työt :) Mutta teki exä sentään jotain, niin että nyt eron jälkeen voi huomata, kuinka paljon vaikeampaa tietyt jutut on kun pitää hoitaa ne _kokonaan yksin_. Kauppakassit on helpompaa kantaa kahden, huonekalut on helpompi koota kahden (eikä minun tarvinnut koskaan olla se joka vääntää rystyset valkoisena ruuveja). Meillä mies korjasi esim. hanat, vaihtoi autonrenkaat tai kantoi painavat kesäkalusteet varastosta kun pyysin; tottahan toki se on iso apu jos sellaista apua saa. 

Minusta tämä on vain loogista, eikä mitään vinoilua naissukupuolta vastaan. En ole väittänyt etteikö nainen olisi kykeneväinen näitä hoitamaan, mutta eron jälkeen pitää hoitaa kaikki asiat yksin; kodinhoidosta niihin muihin hommiin.

Valitettavaa että valtaosalla palstan tyypeistä tuntuu olevan rinnalla puoliso, jonka poissaoloa ei ilmeisesti noteerattaisi YHTÄÄN MITENKÄÄN. Onnea vaan niihin parisuhteisiin.

Kannattaako sitä noin kovasti olla pätemässä ja neuvomassa muita parisuhteissa, jos oma liitto on juuri kariutunut?

Mikä muuten on painava kesäkaluste, jonka kantamisesta seuraa näin kovasti ylistyslaulua? Montako kymmentä kiloa noin suunnilleen?

Ylistyslaulua? Saako sun puoliso tehdä sulle mitään mukavaa, tai mitään palveluksia, ilman tota vittuilua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä työtä tekevälle eivät ole kummoisia juttuja, tietokoneen ääressä istuvalle ehkä alkuun vaikeaa. Tsemppiä.

Vierailija
64/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista tehdä miesvihapäivitys someen kuinka vahva ja itsenäinen nainen olet etkä tarvitse miestä. Sitten illalla ruikutat yksinäisyyttä.

Ihme kommentti. En ole ap. En tarvitse miestä, mutten vihaa miehiä, vaan tykkään heistä. Yksinäinen en ole.

Vierailija
65/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylistyslaulua? Saako sun puoliso tehdä sulle mitään mukavaa, tai mitään palveluksia, ilman tota vittuilua?

Et sitten vastannut. Montako kymmentä kiloa? 50? 80? ;D

Vierailija
66/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan tuollaista ole. Hanan korjaaminen on ainoa, joka noista voisi olla vähän hankalaa, kun ei ole kunnollisia työkaluja, mutta ei minun käteni ole laastareilla hyllyjen kokoamisesta tai ruokakassien kantamisesta. Kannoin kyllä ruokaa ennen eroakin. Olin 10 vuotta ruokakaupassa töissä ja siellä oli ihan normaalia, että nosteltiin puisia lavoja, isoja säkkejä ja pahvilaatikoita. Hanskat käteen vain, niin ei mitään ongelmaa. 

Minä olen ollut kaupassa töissä viimeksi teininä. Sen jälkeen en ole töissä mitään juurikaan kanniskellut. 

Kauppakasseja toki kannoin ennen eroakin, mutta on se vaan eri kantaa se 6 säkkiä yksin kuin kahteenpekkaan. 

Varmaan pitää jotkut hanskat sit hankkia. Ja ihan osittain kevennyksenä tämä aloitus, kun alkoi itseä jo naurattaa nämä kolme laastaria. Mutta toisaalta, kunnia sinne minne se kuuluu ja tosifaktaa lienee sekin että moni vaimo pääsee näissä aika helpoilla, edes tajuamatta sitä. 

Miksi ostat 6 säkillistä ruokaa? Ai niin, käy kaupassa vain kerran viikossa eikä lapsista ole apua.

Osaan tehdä kaikki nuo luettelemasi asiat ja usein teenkin, vaikka perheessä on mies. Eipä vain ole käynyt mielessä, että heittäytyisin uusavuttomaksi enkä saisi edes ruokaa kaupasta kotiin ilman miestä.

Kai ymmärsit ettei kyseessä ole se etteikö "osaisi" tehdä näitä töitä, vaan miten se töiden määrä voi eron jälkeen yllättää :) Ja raskaammat työt taitaa kuitenkin edelleen jäädä määrällisesti useammin miehen harteille useassa perheessä.

Kun en millään keksi, että miten muka töiden määrä yllättää. Tuossa listassa ei ollut mitään varsinaisia raskaita töitä. Renkaanvaihto tai sängyn kokoaminen ei ole mitään supermiesten rakettitiedettä, moni parisuhteessa oleva nainen selvittää ne rutiinilla. Varaston siivoaminen on tasan niin hankalaa kuin sen itse haluaa olevan: meillä tavarat on siististi hyllyllä, siivoamista on lähinnä kausitavaroissa eli sukset ja pulkat paikalleen, pyörät ja keinut esiin.

Millaista laiskanelämää naiset oikein elää, jos töiden määrä yllättää? Ja oliko se  mies, joka haki eroa, koska nainen ei tehnyt kotona todellakaan mitään?

Oikeastiko olet sitä mieltä, että nainen on laiska eikä tee mitään, jos ei ole vaihtanut renkaita, siivonnut varastoa ja kiristänyt hanaa?

Voi olla, että minulla on sitten jotenkin poikkeava näkemys noista töistä, koska en lainkaan arvosta niitä. Jos lähes päivittäin imuroit, teet ruokaa, tiskaat, pyykkäät, hoidat lapsia, käyt kaupassa ja huolehdit perheen aikatauluista, niin jotenkin se renkaiden vaihto ei nyt tunnu niin kovin kuormittavalta. Olen miehelle lukemattomat kerrat ehdottanut, että ulkoistetaan se renkaiden vaihto, maksaa parikymppiä ja tapahtuu kahdesti vuodessa eli ei oikeasti ole summa eikä mikään mutta ei kelpaa miehelle, mutta on aina kiva korostaa, että tuohonkin menee aikaa aina keväisin ja syksyisin. Ei menisi, jos antaisi ammattilaisten hoitaa homman. Sama juttu jonkun vuotavan hanan suhteen. Ammattilainen hoitamaan eikä vuotaisi sitten taas puolen vuoden kuluttua uudestaan. Mutta ei. Ei käy. Kyllä sitä vuotavaa hanaa on ensin kuunneltava pari vuotta, kun mies suunnittelee tekevänsä sille jotain ja sitten kärsiä veden puutteesta pari viikkoa, kun mies sitä korjailee ja sen jälkeen onkin kiva kuunnella marttyyria, jolla meni niin paljon aikaa ja vaivaa tähän hommaan. Just.

Ja joku varaston siivous? Siivosin justiinsa vaatehuoneen ja lämpimän varastotilan, en usko, että ulkovarasto olisi kovin paljon pahempi juttu (meillä nämä molemmat olivat kattoon asti täynnä tavaraa, kun mies on aivan mahdoton hamsteri). Mies ei sen sijaan saa siivottua edes pihaa, tiputtaa sinne kaikki tavarat, mitkä käteen on ottanut ja ihmettelee sitten, miksi meillä on niin siivoton piha.

Kyllä. Olen samaa mieltä jonkun aiemmin kirjoittajan kanssa siinä, että eron myötä aikamoinen lasti tippuisi harteilta. Tulisi joitakin töitä lisää mutta sitä siivottavaa ja järjesteltävää ei olisi kuin ehkä kolmasosan verran, jos sitäkään. Esim. ruohonleikkuu ja lumityöt vievät mieheltä aikaa. On automatisoinut ne eli ruohon leikkaa sellainen istuttava kone ja lumitöihin on sellainen minitraktori. Mutta kuka sen jättimäisen pihan alun perin halusi? Minulle olisi kelvannut sellainen postimerkin kokoinen läntti nurmikkoa, jota olisi voinut ihan tavallisilla saksilla kerran kesässä nyhtää. Eron myötä en todellakaan jäisi tähän taloon itkemään, miten rankkaa on istua koneen päällä ja leikata nurmikkoa ja huoltaa sitä perhanan konetta koko kesän.

Minun mielestäni rankimmat kotityöt ovat ne, jotka toistuvat viikottain samanlaisina ja on pakko tehdä, jotta arki sujuisi, toisin sanoen tiskaus, siivous, pyykinpesu ja ruoanlaitto. Kaikki muu hoituu tai on hoitumatta eikä se pahasti arkea haittaa, vaikka jäisi tekemättäkin tai viivästyisi hetken.

En kirjoittanut, että nainen on laiska, jos ei ole siivonnut varastoa.

Ihmettelin, millaista laiskanelämää nainen on viettänyt, jos kodin työmäärä tulee yllätyksenä.

Kaksi eri asiaa!

Vierailija
67/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään työ ei lisääntynyt eron jälkeen. Siivoaminen itse asiassa väheni, kun ei tarvinnut enää siivota mieslapsen sotkuja.

Olen tosin asunut ennenkin ilman miestä ja tottunut hoitamaan itse asiani. Tiedän, että on olemassa naisia jotka eivät ole tottuneet huolehtimaan itsenäisesti mistään, mutta onhan se silti vähän huvittavaa.

Vierailija
68/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten vastannut. Montako kymmentä kiloa? 50? 80? ;D

Siis mitä sillä on väliä mitä ne romut painaa? Jos mies kantaa sieltä varastosta pöydän tuoleineen, kaasugrillin, aurinkovarjon jalkoineen (no se jalka on varmaan painavin, varmaan 40 kiloa), aurinkotuolin ym härpäkettä, niin sanotko sä ekana että tuo ei ollut mitään, kun ne ei painaneet xx kiloa? Vai siis mitä ihmettä ajat takaa? Tottakai se auttaa paljon jos on puoliso näitä kantamassa vs. kun sitä puolisoa ei ole!

Ja joo olen eronnut. Silti olen osannut ja osaan edelleen arvostaa toisen ihmisen työpanosta. 

Vierailija
69/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kirjoitti:

Mikään työ ei lisääntynyt eron jälkeen. Siivoaminen itse asiassa väheni, kun ei tarvinnut enää siivota mieslapsen sotkuja.

Olen tosin asunut ennenkin ilman miestä ja tottunut hoitamaan itse asiani. Tiedän, että on olemassa naisia jotka eivät ole tottuneet huolehtimaan itsenäisesti mistään, mutta onhan se silti vähän huvittavaa.

Niin. Paitsi nuo on kaksi aivan eri asiaa. Hoitaa itsenäisesti kaikki ja siinä sivussa miesvauvaa. Ja se ettei osaa hoitaa mitään itsenäisesti. 

Osaan hoitaa kaikki asiat itsenäisesti, vaikka arvostankin sitä jos on puoliso asioita tekemässä. Onhan niitä myös naisia, jotka ei jostain syystä pysty ottamaan mitään apua vastaan, eli päästämään toista lähelle. Toisaalta joidenkin naisten pitää aina kilpailla kaikesta; huomaan että myös tämä on asia millä kilpaillaan. Eli kuka on kaikkein itsenäisin(!) ja vahvin(!) ja osaavin(!) yksinäinen nainen. Tadaa. Piiri pieni pyörii taas. 

Vierailija
70/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla naisten toita oli kokkaaminen, ruokien suunnittelu, kaupassa kaynti, siivouksien aikatauluttaminen ja aloittaminen, ikkunoiden pesu, kodintarvikkeiden hankinta, pyykin pesu, kaiken muistaminen, joulukortit, jne, jne, jne.

Ero avasi silmat kun yhtakkia ruokaan meni paljon vahemman rahaa ja kaikki kotityot tulivat sujuvasti tehtya kun ei tarvinnut ketaan enaa muistutella ja yrittaa pitaa tasapainoa tyonjaossa. Uudessa asunnossa tein kaiken itse aina katon maalauksesta laminaatin asentamiseen ja kylpparin silikonisaumoihin. Paras hetki kaiken jalkeen oli katsella ITSE koottua OMAN nakoista kamppaa.

Vierailija
71/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hienopillu aloittaja oikein on, jos noita asioita ei ole tehnyt aiemmin vaan on laittanut miehen tekemään ne?

Vierailija
72/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli AP:n pointti on, että kaksin saa tehtyä enemmän kuin yksin.

No tottahan tuo on. Miksi yrität sitä ujuttaa ajatuksena, että kun ei ole miestä niin on enemmän tehtäviä?

Hanki AP kämppis. Saat yhtä paljon apua tavaroiden kantamiseen kerran kaksi vuodessa. 

Vierailija
73/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset pystyy kaikkeen mihin miehetkin".

Totuus = ei pysty.

Vai miksi ette saa edes yrityksiä perustettua? Tai ole roskakuskeina ja kaivosmiehinä? 

Vierailija
74/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus = ei pysty.

Vai miksi ette saa edes yrityksiä perustettua? Tai ole roskakuskeina ja kaivosmiehinä? 

Koska yksikään noista asioista ei kiinnosta. Miksi työskentelisin kaivoksella, kun se ei kiinnosta yhtään ja saman palkan saa helpommallakin, ja huomattavasti lyhyemmällä työmatkalla. Kaivokset ovat aina jossain korvessa, joten ei huvita ajaa autolla töihin joka aamua ja ilta melkein tuntia. Eksäni työskenteli kaivoksella ja oli aina todella väsynyt, varsinkin tuohon työmatkaan. Harkitsi alanvaihtoa, en tiedä onko jo vaihtanut alaa.

Rahaa on tarpeeksi paljon ilman omaa yritystäkin. Saan myös pitää lomaa eikä vtuta koko aikaa, enkä tyrkytä kavereilleni yritykseni tuotteita ja palveluita ja minulla on muutakin elämää.

Roskakuskin hommat on myös ahterista, ei sekään kiinnosta.

Vierailija
75/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus = ei pysty.

Ai naiset ei perusta yrityksiä? Siis niitä parturikampaamoita miehetkin pyörittävät? 

Vierailija
76/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

all by myself kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ainakaan tuollaista ole. Hanan korjaaminen on ainoa, joka noista voisi olla vähän hankalaa, kun ei ole kunnollisia työkaluja, mutta ei minun käteni ole laastareilla hyllyjen kokoamisesta tai ruokakassien kantamisesta. Kannoin kyllä ruokaa ennen eroakin. Olin 10 vuotta ruokakaupassa töissä ja siellä oli ihan normaalia, että nosteltiin puisia lavoja, isoja säkkejä ja pahvilaatikoita. Hanskat käteen vain, niin ei mitään ongelmaa. 

Minä olen ollut kaupassa töissä viimeksi teininä. Sen jälkeen en ole töissä mitään juurikaan kanniskellut. 

Kauppakasseja toki kannoin ennen eroakin, mutta on se vaan eri kantaa se 6 säkkiä yksin kuin kahteenpekkaan. 

Varmaan pitää jotkut hanskat sit hankkia. Ja ihan osittain kevennyksenä tämä aloitus, kun alkoi itseä jo naurattaa nämä kolme laastaria. Mutta toisaalta, kunnia sinne minne se kuuluu ja tosifaktaa lienee sekin että moni vaimo pääsee näissä aika helpoilla, edes tajuamatta sitä. 

Meillä minä haluan kantaa painavat kauppakassit ja muut ihan itse. Muutoissa haluan kantaa ne painavimmat huonekalut, haluan koota hyllyjä ja tehdä muita ”miesten” töitä. Nurmikon leikkuu on mukavaa, samoin lumityöt. Fyysiset kotihommat käy kuntoilusta ja jos nostelee salilla painoja, niin kauppakassien kantaminen käy kivasta haasteesta: kuinka monta juomia täynnä olevaa kauppakassia saa kerralla kannettua kotiin :D. En todellakaan anna miehen hoitaa nuita hauskimpia hommia yksin. Mies saa imuroida ja hoitaa keittiötä sekä sisustaa.

Vierailija
77/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista tehdä miesvihapäivitys someen kuinka vahva ja itsenäinen nainen olet etkä tarvitse miestä. Sitten illalla ruikutat yksinäisyyttä.

Aloittaja on mies, joka provoilee. Ainahan naiset ovat tehneet nuo työt. Korjaan naisena polkupyörät, tietokoneet, teen pintaremontit, kannan kauppakassit jne. Normaaleja naisille sopivia töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä