Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ja naisten työt todellakin erottaa eron jälkeen

all by myself
19.04.2019 |

Mulla on kädet aivan naarmuilla, kuivat, halkeilevat, kolme laastaria(!) eri sormissa.. tässä on nyt mm. korjattu hanaa, koottu sänkyä, kannettu kädet verillä kauppakasseja, siivottu ulkovarastoa, vaihdettu autonrenkaita... Voisko jostain palkata jotain vara-aviomiehiä, ennenkuin menetän pari sormea? Vitsi vitsi. Kaippa sitä nyt kasvetaan itsenäiseksi naiseksi sit ainakin.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahaa niin läpinäkyvä miehen tekemä aloitus :D kumartakaa ja palvokaa Miestä, joka kokoaa sängyn! Mikä sänkyjen myyntiliike teillä oikein on, kun joku sänkyjen kokoaminen on niin hirveän iso juttu? Meillä kootaan sänky ehkä kerran kymmenessä vuodessa. Olisin mielelläni perheen sängyn-kokoamis-vastaava, jos mies olisi ruoalaitto-vastaava.

Niinpä. Huonekaluja tulee koottua niin harvoin, että se on mielestäni todella mukavaa puuhaa muutenkin. Miesystävä osti viime viikolla pienen hyllykön ja tuli melkein riitaa, kuka sen pääsee kokoamaan. 

Miksi ette koonneet yhdessä? Se oli ollut mukavaa yhteistä aikaa.

Vierailija
42/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahahaa niin läpinäkyvä miehen tekemä aloitus :D kumartakaa ja palvokaa Miestä, joka kokoaa sängyn! Mikä sänkyjen myyntiliike teillä oikein on, kun joku sänkyjen kokoaminen on niin hirveän iso juttu? Meillä kootaan sänky ehkä kerran kymmenessä vuodessa. Olisin mielelläni perheen sängyn-kokoamis-vastaava, jos mies olisi ruoalaitto-vastaava.

Niinpä. Huonekaluja tulee koottua niin harvoin, että se on mielestäni todella mukavaa puuhaa muutenkin. Miesystävä osti viime viikolla pienen hyllykön ja tuli melkein riitaa, kuka sen pääsee kokoamaan. 

Miksi ette koonneet yhdessä? Se oli ollut mukavaa yhteistä aikaa.

Niin kokosimmekin. "Riita" tuli siitä, kumpi ehti aloittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

All by myself kirjoitti:

Muistinpa taas miksi tähän palstaan ei kannata aikaansa kuluttaa :D Aloitus oli hyväntahtoinen vitsailu omista kommelluksistani, mutta siitä saatiin jo väännettyä loukkaus ainakin kolmea ihmisryhmää kohtaan ja ainakin kymmenen kävi kiillottamassa ketjussa omaa kruunuaan. Lähden takaisin pihalle, ja annan anteeksi itselleni että edes erehdyin tänne. <3

Normaalista arkielämästä selviytyminen ei ole saavutus. Siksi ei ole mitään kiillottelua ilmoittaa että selviää siitä.

Toivottavasti kuitenkin saat oven auki ilman miestä kun menet ulos.

Vierailija
44/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mä huollan autot ja siivoan autotallin ja varastot ja pihasaunan. Putsaan myös hajulukot altaista kun menevät tukkoon. Roskat vie mies, tai itkee ja vie. 

Vierailija
45/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All by myself kirjoitti:

Muistinpa taas miksi tähän palstaan ei kannata aikaansa kuluttaa :D Aloitus oli hyväntahtoinen vitsailu omista kommelluksistani, mutta siitä saatiin jo väännettyä loukkaus ainakin kolmea ihmisryhmää kohtaan ja ainakin kymmenen kävi kiillottamassa ketjussa omaa kruunuaan. Lähden takaisin pihalle, ja annan anteeksi itselleni että edes erehdyin tänne. <3

Normaalista arkielämästä selviytyminen ei ole saavutus. Siksi ei ole mitään kiillottelua ilmoittaa että selviää siitä.

Toivottavasti sinä saat muuta sisältöä elämääsi kuin toisten nettikiusaamisen.

Vierailija
46/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole mitään naisten töitä ja miesten töitä kun kummatkin sukupuolet osallistuvat työelämään. Jos aikuiselle ihmiselle kauppakassien kantaminen ja tavaroiden järjestely on noin ylitsepääsemättömän vaikeaa, on kyllä jotain vikaa ihan perusmotoriikassa, kehityshäiriöitä tms. Kannattaa varmaan harkita henkilökohtaista avustajaa, jos ei perusarjesta ilman miestä selviä.

Vierailija
47/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

All by myself kirjoitti:

Toivottavasti sinä saat muuta sisältöä elämääsi kuin toisten nettikiusaamisen.

Et sitten saanut sitä ovea auki.

Vierailija
48/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole mitään naisten töitä ja miesten töitä kun kummatkin sukupuolet osallistuvat työelämään. Jos aikuiselle ihmiselle kauppakassien kantaminen ja tavaroiden järjestely on noin ylitsepääsemättömän vaikeaa, on kyllä jotain vikaa ihan perusmotoriikassa, kehityshäiriöitä tms. Kannattaa varmaan harkita henkilökohtaista avustajaa, jos ei perusarjesta ilman miestä selviä.

Paljon auttaa sekin että tiedostaa omat voimansa ja järjestää työt sen mukaan. Jos ei jaksa koota raskasta huonekalua, pitää ostaa kevyempi. Ei ole monimutkaista. Normaalille ihmiselle ainakaan.

Vierailija
49/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ollut koko ikäni sinkku ja asunt yksin ja minulla on ihan ehyet kädet. Ei ongelmia. 

ülin provo?

Vierailija
50/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aloitus on ihan vitsi. Tuntemani naiset on kantaneet lapset ja kauppakassit, yksikin haki lapset ja ostokset pyörällä tai pulkalla, kun mies kulki töissä autolla.

Eron jälkeen ainoa mitä huomasin, oli että piti ostaa korkeammat tikkaat, että ylsin vaihtaan eteisen lamppuja. Tämä siis omakotitalossa. Lasten kanssa oli laitettu syksyisin ulkokalusteet suojaan ja lumikolat esiin, tehty lumityöt ja haravoitu ja leikattu nurmikko.

Siivousta ja pyykkiä oli eron jälkeen vähemmän, ja rahat riitti kun mies ei voinut kantaa koko palkkaansa enää baariin.

Vierailija
51/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erosit siitä miehestäsi kun se oli kerran niin ihana ja teki kaikki työtkin?

Vierailija
52/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti aina kertoi, miten hän kuljetti kahta alle kouluikäistä lasta ja kauppakasseja kotiin. Milloin kauppakasseista on tullut joku miesten tekemä juttu, kun kotiäidit ovat joutuneet niitä kantamaan ja lisäksi vielä lapsia siinä samalla? 

No minäkin kannoin parhaimmillaan kaksi ostoskassia ja vauvaa turvakaukalossa samaan aikaan, ja taapero konttasi portaita edelläni jottei pääsisi putoamaan portaita alas. Tästä nyt noin viisi vuotta aikaa.

Vierailija
53/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

All by myself kirjoitti:

Ei tuo sun aloitus ollut mitenkään hauska. Lähinnä typerä. Ei mikään ihme että täällä porukat ihmettelee tollasta "vitsailua". Muutenkin naisten tekemiä asioita vähätellään jatkuvasti niin ei tuo nyt ihan nappaa.

Vierailija
54/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittava, mun teinipoika on koonnut meidän kalusteet tuolta 12-vuotiaasta asti, niin miehekästä hommaa se on.

Vierailija
55/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin ja remontoin autotallin, varaston ja liiterin miehen muutettua pois, koska mies ei ollut halunnut heittää mitään pois ikinä.

Tilasin puukuorman, ja pinosimme ne lasten kanssa.

Vierailija
56/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaita ei ole pakko vaihtaa itse, vaikka olen sitäkin tehnyt. Liikkeessä vaihdetaan muutamalla kympillä, ja se kuitenkin tapahtuu vain kaksi kertaa vuodessa.

Vierailija
57/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen olen vaihtanut renkaat pari kertaa itse, niin että pystyin toteamaan, että se ei ole homma eikä mikään. Sen jälkeen olen vaihdattanut liikkeessä.

Tuo oli itse asiassa ainoa homma, joka oli miehen vastuulla. Mä tein pääosan muista miesten ja naisten töistä.

Nykyään meillä isommat lapset (12 ja 15) tekee paljon myös, esim. huonekalujen kokoamisesta kaikki tykkää. Yhdessä rempataan, siivotaan, tehdään pihahommia. Kädet ei kovin usein ole haavoilla. Ei edes ruokasäkkien kantamisesta 😬

Vierailija
58/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi erosit siitä miehestäsi kun se oli kerran niin ihana ja teki kaikki työtkin?

Kaikki työt? En mielestäni väittänyt että mies teki kaikki työt :) Mutta teki exä sentään jotain, niin että nyt eron jälkeen voi huomata, kuinka paljon vaikeampaa tietyt jutut on kun pitää hoitaa ne _kokonaan yksin_. Kauppakassit on helpompaa kantaa kahden, huonekalut on helpompi koota kahden (eikä minun tarvinnut koskaan olla se joka vääntää rystyset valkoisena ruuveja). Meillä mies korjasi esim. hanat, vaihtoi autonrenkaat tai kantoi painavat kesäkalusteet varastosta kun pyysin; tottahan toki se on iso apu jos sellaista apua saa. 

Minusta tämä on vain loogista, eikä mitään vinoilua naissukupuolta vastaan. En ole väittänyt etteikö nainen olisi kykeneväinen näitä hoitamaan, mutta eron jälkeen pitää hoitaa kaikki asiat yksin; kodinhoidosta niihin muihin hommiin.

Valitettavaa että valtaosalla palstan tyypeistä tuntuu olevan rinnalla puoliso, jonka poissaoloa ei ilmeisesti noteerattaisi YHTÄÄN MITENKÄÄN. Onnea vaan niihin parisuhteisiin.

Vierailija
59/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittekö te oikeasti ruokakaupassa aina kahdestaan?

Vierailija
60/77 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävittekö te oikeasti ruokakaupassa aina kahdestaan?

En ole ap, mutta eksän kanssa käytiin aina ruokakaupassa yhdessä. Paljon mukavampi kaksin kuin yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi