Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opas naisille markkina-arvojensa ymmärtämiseksi

Vierailija
19.04.2019 |

Olen vuosien varrella törmännyt netissä lukuisiin naisten kirjoituksiin, joissa naiset päivittelevät huonoja tuloksiaan miesrintamalla: miehet eivät sitoudu (Kuvio 1. Keskivertonaisen seksi- ja parisuhdemarkkina-arvo). Tarkastelen ilmiötä kolmen Suomi24 nettikeskustelun kautta. Kirjoituksessa Miehillä ei mitään tasovaatimuksia sanotaan seuraavasti:

Mikä siinä on, että miehet ei vaadi mitään tasoa naisilta nykyään? Olin viime viikonloppuna baarissa poikaystäväni kaveriporukan kanssa. Seurueeseen liittyi muutama vieras nainen, joita nämä kaveriporukan miehet yrittivät sitten kilpaa "iskeä". Naiset olivat aivan kamalia, (myös näiden miesten mielestä), mutta se ei tuntunut menoa haittaavan. Juomaa tarjoiltiin avokätisesti ja yritettiin päästä saatille. Naiset olivat ulkonäöltään ihan nättejä (no siis paljon meikkiä, trendikkäitä, toinen oli huomattavasti ylipainoinen mutta ihan kaunis kasvoista), mutta naisten käytös oli tosi karmaisevaa. Hirveän ylimielisiä, ilkeitä, ivallisia, itsekeskeisiä jne. Joo ymmärrän, että eipä olleet nämä tuntemani miehet todellakaan kiinnostuneita naisista muuta kuin yksi asia mielessä. Mutta kelpaako siihen kuka tahansa? Vaikka olisi kuinka tyhmä muija ei mitään väliä jos vaan saa? Niinkö?
Kuvion 1 laatikko E selittää ilmiön seuraavasti. Keskivertonaiset kelpaavat yhdenyön partnereiksi noin 90 prosentille miehistä riippumatta siitä, kuinka kamalia naiset ovat luonteeltaan. Kirjoittaja tekee osuvan huomion:

Eniten ärsyttää että kun miehet pyörii näiden naisten ympärillä se vaan kasvattaa niiden paskamaista käytöstä.
Aivan totta. Koska miehiä pyörii naisten ympärillä riippumatta siitä, kuinka hirveää naisten käytös on, se kasvattaa naisia narsismiin ja muista piittaamattomaan luonteenlaatuun. Miksi panostaa luonteeseen, kun sillä ei ole baarimenekin kannalta juuri mitään merkitystä? Ongelma tulee toki vastaan silloin, jos halutaan päästä pitempiin suhteisiin miesten kanssa.

Kirjoituksessa Mukavia miehiä ei ole sanotaan seuraavaa:

Olen vajaan vuoden ollut nyt sinkkuna, olen aika paljon baareissa pyörinyt ja hankkinut uusia tuttavuuksia. Näitä miehiä ei kuitenkaan kiinnosta seurustelu vaan baareissa juokseminen ja sinkkuelämä yleensä, eli olen vain joku yhden illan korkeintaan parinviikon viihdyke heille. Miehiä on tullut kahlattua läpi jo ihan kiitettävästi miten voi olla että mistään ei saa normaalia mukavaa miestä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajan ongelma piilee todennbäköisesti vääristyneessä käsityksessä omasta markkina-arvostaan. Kirjoittaja tähtää korkeamalle kuin mihin hänen parisuhdemarkkina-arvoonsa riittää, eli Kuvion 1 laatikoihin B ja C, kun pitäisi laskea rimaa kohtaan D. Kirjoittaja jatkaa:

Ihme hihhuleita kaikki, olisi edes yksi jolla olisi jalat maassa, muuta en vaadi.

Kirjoittaja ulkoistaa ongelman miesten viaksi, vaikka vika piilee pohjimmiltaan omassa parinvalintataidossa.

Yleisen naisten väärinkäsityksen mukaan miehiä on kahta laatua: (1) niitä, jotka etsivät vain seksiä ja (2) niitä, jotka etsivät parisuhdetta. Väärin. Yleensä miehet etsivät molempia, mutta useimmin miehet löytävät vain sellaisia naisia, jotka kelpaavat heille pelkkään seksiin. Se luo naisille illuusion siitä, että nuo miehet olivat vain seksin perässä.

Kirjoituksessa Miesten kiinnostus lopahtaa, kun en halua mennä heti sänkyyn sanotaan seuraavasti:

Miesten kiinnostus minua kohtaan kuitenkin lopahtaa siinä vaiheessa, kun sanon että haluan tutustua kunnolla ennen sänkyyn menoa. Miksi miehet häipyvät, jos eivät vähintään toisilla treffeillä saa? Näin toimivat ne kunnollisen oloisetkin miehet, eivät pelkästään "rentut"

Tässäkin tapauksessa näyttäisi olevan kyse liian tasokkaiden miesten treffailusta, jotka luopuvat seksin perässä juoksemisesta, kun kustannukset kasvavat liian korkeiksi. Kustannuksia koituu useilla treffeillä juoksemisesta ja siitä psykologisesta tekijästä, että tositarkoituksella seuraa etsivää naista joutuu erehdyttämään treffailun tarkoituksesta. Pihtaamisesta on kirjoittajalle kuitenkin se hyöty, että se karsii kärsimättömimmät seksin perässä juksijat.

Yhteenveto

Naiselle on hyödyllistä tietää omien markkina-arvojensa suuruus ja kuinka pitkiin suhteisiin miesten kanssa ne riittävät. 

Usein naiset kurjottavat liian korkealle pitkää parisuhdetta etsiessään ja kapsahtavat katajaan miehen häivyttyä seksin jälkeen.

Mitä korkeammalle nainen kurkottaa, sitä lyhyempi suhde on odotettavissa.

Vierailija
2/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten miesulinoiden lukeminen on kuin lukea miten Nalle pähisee kun saa liian vähän hallituspalkkiota. 

Tavallisen ihmisen/miehen näkövinkkelistä niin surrealistista ettei sitä oikein pysty käsittelemään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen Suomi24-jutun kirjoittaja kirjoittaa sekavasti. Ensin hän väittää, että miehet eivät vaadi mitään tasoa naisilta, ja sitten heti perään hän kertoo, että "Naiset olivat ulkonäöltään ihan nättejä".

No, siinähän se tuli!

Naisilla oli jotain, joka on kaikkein kovinta valuuttaa seksimarkkinoilla: ulkonäköä.

Vierailija
4/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otantasi: suomi24, baarit, av.

On muitakin toimintaympäristöjä!

Vierailija
5/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä myöntää etten jaksanut lukea ollenkaan ja veikkaan ongelmasi olevan jotain täyttä hevonvitunpaskaa.

Mene suihkuun ja nukkumaan. Huomenna töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
6/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän minun tasoni sitten on. Olen ollut kahdesti treffeillä elämäni aikana ja molemmilla kerroilla suhde päätyi nopeasti avioliittoon. Toinen kerta johtui siitä, että jäin leskeksi.

Vierailija
7/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurilaan menee melko usein busseja.

Vierailija
8/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän minun tasoni sitten on. Olen ollut kahdesti treffeillä elämäni aikana ja molemmilla kerroilla suhde päätyi nopeasti avioliittoon. Toinen kerta johtui siitä, että jäin leskeksi.

En pysty vastaamaan TP:lle, niin vastaus nyt tähän...

Ehkä selitin asian huonosti, koska minä luulen ymmärtäväni aivan täysin, mitä naisen alkuperäisessä postauksessa tarkoitetaan enkä näe siinä ristiriitaa. Ihmettelin parikymppisenä monet kerrat samaa, kunnes muutamat miesten ja naisten väliset erot aukenivat minulle.

Ulkonäkö ei ole naisille kriteeri muiden joukossa, se on sekundäärinen kriteeri muiden sekundäärien kriteerien joukossa. Niitä käytetään erotteluun siitä ryhmästä, joka on jo ylittänyt riman. Ensin pitää ylittää rima. Se, että tarinan miehet huomioivat näitä nättejä naisia, tarkoittaa, että naiset jo ylittivät riman heidän silmissään. Ja tarinan kirjoittaja on ihmeissään siitä, kuinka supermatalalla, maanpinnan alapuolella miesten rima onkaan -- eikö heillä ole mitään tasoa?

Vaan kun miehillä rimanasettaja on yleensä naisen ulkonäkö -- onko nainen pantavan näköinen vai ei. Jos naiset läpäisivät tämän primäärin tasovaatimuksen, niin sitten heitä kannattaa huomioida. Ehkä he eivät läpäise tyttöystävävaatimuksia kettumaisen luonteen/käytöksen takia, mutta ainahan heitä voi silti sänkyyn yrittää. Ja kirjoittajanainen ei ymmärrä tätä miesten asennetta, koska projisoi omat kriteerinsä miesten kriteereiksi (niinhän naiset usein tekevät, ihmettelevät, miksi eivät saa supertasokasta miestä, vaikka heillä on ikää 30-40, korkeakoulutus, työpaikka, vahvat mielipiteet ja itsepäinen luonne).

Vierailija
9/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

korsosta_päin kirjoitti:

Tikkurilaan menee melko usein busseja.

Siis eikö junalla pääsis nopeammin?

Vierailija
10/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensimmäisen Suomi24-jutun kirjoittaja kirjoittaa sekavasti. Ensin hän väittää, että miehet eivät vaadi mitään tasoa naisilta, ja sitten heti perään hän kertoo, että "Naiset olivat ulkonäöltään ihan nättejä"."

Naiset voivat olla kahta toisilleen vastakkaista mieltä samanaikaisesti, näkemättä siinä mitään ristiriitaa. Tätä on miesten yleensä lähes mahdotonta edes tajuta todeksi, saati ymmärtää. Mutta niin se vain on.

Älkää koskaan aliarvioiko tuota naisen ilmiömäistä kykyä.

- Vortac

Vierailija
11/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hourikaa te toistenne tasoista, niin minä käyn kultani kanssa tasolle vastakkain.

Vierailija
12/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä analyysi, siis ihan oikeasti naisten pitäsi lukea tämä. Asia on juuri näin kuten sen kirjoititkin. Tosi monet naiset sekoittavat arvonsa juuri näiden yhdenillanjuttujen takia, kyllä se on ihan totta, että monilla miehillä ei ole mitään tasorajaa mitä tulee yhdenillanjuttuihin tai jos haetaan lyhyen seurustelun ajan seksiä. Tämä ei kuitenkaan ole se naisen todellinen taso, että saisi samantasoisia miehiä seurustelusuhteeseen, seksiin kelpaa miehille noh melkeinpä ketä hyvänsä.

Ja sitten vielä, että haittaako naisten kusipäinen käytös baarissa, se menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, miehet ovat siihen jo niin tottuneita. Kun ollaan seksiä hakemassa niin tälläiset pikkuseikat eivät tunnu missään, on vain yksi asia mielessä ja todellinen päämäärä tälläisten kusipäiden kanssa ei ole aikomustakaan viettää yhtään enempää aikaa kuin on pakko sen seksin saamiseen.

Vierailija
13/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on käynyt niin, että tälläinen yhdenillanjuttu on tullut pimputtelemaan ovikelloa kun en ole soitellut tälle naiselle. Oli aika kiusallinen tilanne ja piti käydä henkevä keskustelu eli valehdella naiselle päin naamaa, en edes muista mitä. Joo ja kyllä naisetkin ovat minua kyykyttäneet ja pistäneet alta lipan ihan huolella. Itse yritin hoitaa asian mahdollisimman hienotunteisesti. Todella nuorena tälläisistä asioista otti jopa nokkiinsa, mutta kun rupeaa ymmärtämään elämän realiteetit ja pelisäännöt niin aika raakaa meininkiä ihan puolin ja toisin.

Don't hate the player, hate the game.

Vierailija
14/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman syy on siis liian helpot miehet. Teidän ei kannattaisi niin hanakasti juosta seksin perässä.

Vierailija
15/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, sanoisin. Sehän on tunnettu tosiseikka, että kun pelkästä (lyhyestä) seksisuhteesta on kyse, niin naiset ovat huomattavasti nirsompia kuin miehet, mutta tämähän vaikuttaa ihan siltä, että kun kyse on pidempiaikaisesta suhteesta, niin miesten "nirsoilu" kumppanin valinnassa nousee yhtä suureksi kuin naisillakin. (Joskus on jopa esitetty näkemyksiä, että valitessaan kumppania pitkäaikaiseen suhteeseen miehet olisivat jopa naisia valikoivempia.)

Sitten toiseen asiaan. Tässä tasokeskustelussa on mielestäni yhtenä vikana se, että naisilta odotetaan mahdottomia. Siis sitä nyt vain pitäisi tietää ensitapaamisen perusteella, että tuo itsepä pokaamaan tullut mies on minua arvokkaampi ja korkeatasoisempi. Ja lisäksi viina luo omat ongelmansa. Kännissä kuka tahansa herra tavallinen luulee olevansa alfauros ja katsoo nenänvarttaan pitkin kaikkia muita paitsi kauneimpia naisia.

(Ihmetteleepi naisihminen, joka kyllä tietää millaisesta miehestä pitää ja millaisesta ei, mutta jolla ei ole mitään käsitystä siitä, millainen mies on itseä korkeatasoisempi ja millainen taas alempitasoisempi)

Vierailija
16/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pointti: Et tietenkään voi tietää, mikä on muiden naisten miesmaku, mutta sinun pitäisi tietää, mikä iskemään tulevan miehen naismaku [tai käsitys siitä, millainen nainen miehelle kelpaa pitkään suhteeseen] - ja koska miesten naismaut ovat paljon yhtenevämpiä kuin naisten miesmaut, miehen asettama vaatimus naisen tasolle on pääteltävissä."

Onko kaikkien miesten naismaku sitten oikeasti samanlainen ? En nyt menisi ihan varauksetta uskomaan tuotakaan. Joku pitää tummista, joku taas vaaleista naisista, joku hoikista ja jotain toista taas miellyttää runsasmuotoisempi nainen. Joku etsii typerää blondia ja joku mies taas haluaa suhteeseen älykkään naisen kanssa.

Tietysti voidaan väittää, että miehelle tärkeintä on, että nainen on kaunis, hoikka ja nuori, mutta en nyt ihan usko, että se riittää pidemmälle kuin satunnaiseen seksisuhteeseen. Ja toisaalta taas, jos kaikkien miesten naismaku olisi samanlainen, niin silloinhan maailmassa pitäisi olla lukemattomia naisia jotka eivät kelpaa kenellekään, koska suurin osa naisista ei kuitenkaan vastaa sitä ihannekuvaa.

(Tasojutuista tuli mieleeni, että nehän perustuvat ilmeisesti ajatukseeen siitä, että ihminen pystyisi tietoisesti päättämään mihin ihmiseeen ihastuu/rakastuu ja keheen taas ei. Mielenkiintoista, siis pystyvätkö tasoihin uskovat oikeasti päättämään. "Tuo nainen on minun tasoani, päätäni siis rakastua häneen." Ja tunteet heräävät tuosta noin vaan.

Vierailija
17/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan miesten itse lähestyä niin ei tarvitse kurkottaa mihinkään :)

Vierailija
18/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sinulle on kelvannut kuka tahansa. Sellainen saa kyllä helposti kumppanin. Miehet eivät jaksa nähdä vaivaa tehdäkseen vaikutuksen naisiin, joten ottavat riemuiten kaltaisesi vastaan.

Tasosi? Tavallinen.

Vierailija
19/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa kaikki miehet hakee seksiä naiselta, mutta myös parisuhdetta samalla. Jos nainen antaa heti, niin parisuhde ainesta hän ei ole - seksi toki otetaan vastaan. Ne taas jotka ymmärtävät pihdata saavat ns. "statuksen" mahdollista vaimomateriaalia.

mies50v

Ja tässä se ero onkin. Suurin osa naisista ei hae ensisijaisesti seksiä vaan silloin kun nainen haluaa saada sitä heti on mies jotenkin spesiaali ja nainen kiinnostunut/ihastunut.

Miehet taas ei tajua tätä vaan kuvittelevat (ilmeisesti huonon itsetuntonsa vuoksi), että se itsestä kiinnostunut nainen n*ssii myös kaikkia vastaantulijoita. Miehet ei siis arvosta itseään.

N42

Vierailija
20/34 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman syy on siis liian helpot miehet. Teidän ei kannattaisi niin hanakasti juosta seksin perässä.

Ei, vaan liian vaikeat naiset. Ymmärtäkää jo, että helppoluontoinen nainen on kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan