Onko joku teistä ollut tipattomalla pitkiä aikoja, esim. vuoden?
Miten sen jälkeen mennyt?
Itse olin vuoden, sitten lopetin tipattoman ja tuli juotua viiniä aika usein noin kuukauden ajan. Sen jälkeen aloitin uuden vuoden tipattoman. En osaa käyttää alkoholia, joten parempi on pysyä erossa.
Kommentit (19)
Itse en vain ole koskaan pitänyt alkoholista, sen hajusta ja mausta. Siksi olen ollut välillä useita vuosia juomatta. Sen jälkeen juon ehkä yhden siiresin tai lonkeron ja palaan takaisin siihen, etten juo.
Alkoholistin määritelmän saa täällä av:lla tosi helposti.
Jos ihminen pystyy omin voimin, pelkällä päätöksellä lopettamaan juomisen vuodeksi, on yleensä tilanne vielä tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen pystyy omin voimin, pelkällä päätöksellä lopettamaan juomisen vuodeksi, on yleensä tilanne vielä tosi hyvä.
en pysty hillitsemään juomistani jos aloitan sen joten parempi pysyä erossa kokonaan.
Kyllä tämä on alkoholisti
Alkoholiriippuvuudesta on useita testejä, joissa riippuvuutta arvioidaan. Tuo juomisen lopettaminen on vain yksi kysymys muiden joukossa.
Yksi aika merkittävä juttu on aamukunto, onko tärinää, tarvitseeko krapularyyppyä jne.
Siirryin tipattomalle ekassa raskaudesssani ja se jäi päälle, kun imetin vauvaa 1v 5kk ja aloin odottaa sitten seuraavaakin. Nyt esikoinen on 11v.
En tiedä, olenko alkoholisti. Se ei ole minulle edes kovin tärkeä asia. Pääasia ja suuri helpotuksen aihe on se, että pystyin lopettamaan ja olemaan ongelmitta vuoden juomatta. Miksi en onnistu kohtuukäytössä, on asia, jota en tiedä, enkä hirveästi mietikään. Kuukauden aikana olin neljä kertaa kännissä. Sellaista elämää en halua, joten olen kokonaan ilman. Elämä ilman alkoholia on minulle helpoin ratkaisu. Ap
Vierailija kirjoitti:
On vielä hyvä, mutta kyllä se jostain kertoo, jos sen tipattoman jälkeen vetää kuukauden putkeen. Ei se normaalia todellakaan ole. Ja kyllä jotkut alkoholistitkin voivat päättää olla juomatta enää, mutta se tarkoittaa heidän kohdallaan sitä, että kohtuukäytöstä on turha enää haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen pystyy omin voimin, pelkällä päätöksellä lopettamaan juomisen vuodeksi, on yleensä tilanne vielä tosi hyvä.On vielä hyvä, mutta kyllä se jostain kertoo, jos sen tipattoman jälkeen vetää kuukauden putkeen. Ei se normaalia todellakaan ole. Ja kyllä jotkut alkoholistitkin voivat päättää olla juomatta enää, mutta se tarkoittaa heidän kohdallaan sitä, että kohtuukäytöstä on turha enää haaveilla.
Ap näköjään tarkensi asiaa, eli ei vetänyt kuukautta putkeen, vaan oli kuukaudessa neljä kertaa kännissä. Mikä ei sinällään kuulosta paljolta, mutta jos ap:sta tuntuu, että hän ei kykene kontroloimaan käyttöään, vaan alkoholi niin sanotusti vie, niin kannattaa silloin miettiä asiaa tarkkaan.
Lähes koko elämäni olen ollut tipattomalla. Olen juonut 2 lasia lonkeroa ja yhden shotin v. 2016, ja 2017 maistanut valkovenäläistä, omenasiideriä ja bisseä. Kelkkajuoman join kokonaan. En tykännyt melkein mistään. Tipaton alkoi ysäriltä, mutta 2016 syksystä 2017 helmikuuhun oli alkoholinmaistelua ja nyt on tipattomuus jatkunut. Alkoholi on pahaa ja epäterveellistä. Lisäksi tiettyjen henk.koht terveyssyiden takia minun ei kannata juoda. Eikä tee mielikään
Vuosia, kun olin yh. Mutta eipä tuo uottanut mitään tuskaa, kun en juo paljoa muutenkaan. En edes ymmärrä alkoholismia. Keksitty sairaus. Itsekurin puutetta.
Olen ollut touhutipattomalla jo kaksi vuotta... kohta täytyy mennä vieraisiin tai maksullisille.
Siis en vetänyt kuukautta putkeen, vaan join viikonloppuisin, yleensä perjantaisin kännit. Se oli minulle ihan liikaa. Kohtuukäyttö ei onnistunut, vaan tuli juotua humalaan saakka. Viikon muut 6 päivää olin juomatta. Se kuukausi eli 4 kännäystä oli kuitenkin hyvin epätyydyttävä kokemus ja päätin, että olen onnellisempi ja tasapainoisempi ilman alkoholia. Ap
Itselleni kun alkoholi ei ole mikään isompi kysymys, hyvin harvoin juon itseni humalaan asti ja olen usein pidempiäkin aikoja juomatta, ainoa ero minkä huomaan on, että pienikin määrä vaikuttaa enemmän jos on pidempään juomatta mitään. Yhdestäkin viinilasista tulee jo nousuhumala.
Jos pitää miettiä tuollaista, on alkoholisti.
Minä olen ollut koko elämäni. En vain koskaan ole ymmärtänyt alkoholin päälle enkä tajua miksi sitä pitäisi juoda.
Petin miestäni humalassa ja olin sen jälkeen 5 vuotta juomatta pisaraakaan.
Ap sanoi, ettei tiedä, onko, eikä mieti diagnoosiaan vaan hälle pääasia on, ettei juo. Se ei av:lla riitä, vaan alkolistiksi määritteleminen on täällä perinteisesti tärkeää. Vaikkei ap edes halunnut keskustella siitä.
Olen nyt ollut tipattomalla 16 tuntia. Ei tunnu missään.
en aktiivisesti asiaa ajatellen. Olen kyllä ollut vuoden juomatta alkoholia, mutta ei siihen tipatonta tarvitse.
Kuulostaa siltä että olet alkoholisti, tsemppiä.