Miksi ventovieraan tekemiset liikuttavat?
Mikä saa ihmisen liikuttumaan kttneliin tai avautumaan, kun joku lööppijulkkis saa lapsen, joku entinen urheilutähti kuolee tai muusikko eroaa? Onko se merkki normaalista empatiasta vai oman elämän tapahtumaköyhyydestä?
Kommentit (9)
Samaa ihmettelen. Tai se, mitä jonkun Hilman äiti ajattelee!? Aivan sama.
T.kristallikissa
Kyllähän ihmisillä tunteita tulee kirjojakin lukemalla ja leffoja katsomalla. täysin fiktiivisistä hahmoista siis.
Ja että "tietää" jonkun olevan paha/huono/moraaliton. Esmes vaikka Michael Jackson, joka vapautettiin pedofiilisyytöksistä.
En tiedä.
Minua ventovieraiden tekemiset liikuttavat lähinnä silloin, jos niillä on oikeasti jotain negatiivista vaikutusta muihin. Mutta jos vaikutus on vain itsensä nolaaminen tai muiden "ärsyttäminen" liiallisella huomionhakuisuudella, niin ei jaksa kiinnostaa. Kaikenlainen ikävien ja haitallisten ajatustapojen ja asenteiden levittäminen sen sijaan saattaa mennä tunteisiini.
Vierailija kirjoitti:
Ja että "tietää" jonkun olevan paha/huono/moraaliton. Esmes vaikka Michael Jackson, joka vapautettiin pedofiilisyytöksistä.
No siitähän ei tarvinnut kuin kuunnella kahden aikuisen miehen kertomuksia heidän kokemuksistaan Michaelin kanssa. Vai etkö usko Hitl.erin syyllisyyteen, koska et ole jutellut hänen kanssaan henk koht?
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
En tiedä.
Minua ventovieraiden tekemiset liikuttavat lähinnä silloin, jos niillä on oikeasti jotain negatiivista vaikutusta muihin. Mutta jos vaikutus on vain itsensä nolaaminen tai muiden "ärsyttäminen" liiallisella huomionhakuisuudella, niin ei jaksa kiinnostaa. Kaikenlainen ikävien ja haitallisten ajatustapojen ja asenteiden levittäminen sen sijaan saattaa mennä tunteisiini.
Eli olet tekopyhä moralisti. Tyhmää arvostella toisten tekojen negatiivisuutta muihin, hoida vain itsesi niin, ettei omissa teoissasi ole moitittavaa ja keskity siihen. Sinä kun et voi millään tietää, mikä on sen toisen ihmisen käytöksen taustalla, niin aika lapsellista mennä arvostelamaankaan.
t.lristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä.
Eli olet tekopyhä moralisti. Tyhmää arvostella toisten tekojen negatiivisuutta muihin, hoida vain itsesi niin, ettei omissa teoissasi ole moitittavaa ja keskity siihen. Sinä kun et voi millään tietää, mikä on sen toisen ihmisen käytöksen taustalla, niin aika lapsellista mennä arvostelamaankaan.
t.lristallikissa
Enemmän sinä nyt olet tässä ketään arvostellut kuin minä.
up