Joku väitti täällä että Ranskassa poltettu "845 kirkkoa pelkästään vuonna 2019", oli täysin hänen oma fantasia
Kannattaa aina säilyttää lähdekritiikki ja huomioida, että täällä käy vaikka minkälaista porukkaa joiden tarkoitus ei ole hyvä. Tämäkin ihan turhaa pelon ja vihan lietsontaa.
Sata ni stit on kyllä tuhopolttanut kirkkoja siellä, mutta luku on lähempänä kymmeniä kuin satoja.
Kommentit (9)
Onhan tämä törkeä ilmiö. Olen itse kirkosta eronnut, mutta näen kuitenkin vanhoilla rakennuksilla kulttuurista ja arkkitehtonista arvoa, vaikken uskonnollista arvoa aina näkisikään. Perintö, jonka eteen on hikoiltu ja uhrattu paljon, pitää pyrkiä säilyttämään seuraavillekin sukupolville.
845 rekisteröityä hyökkäystä kirkkoja kohtaan vuonna 2018 eli viime vuonna. Hyökkäykset ovat olleet töhrimisiä, arabiankielisiä kirjoituksia seinissä sekä tuhopolttoja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä törkeä ilmiö. Olen itse kirkosta eronnut, mutta näen kuitenkin vanhoilla rakennuksilla kulttuurista ja arkkitehtonista arvoa, vaikken uskonnollista arvoa aina näkisikään. Perintö, jonka eteen on hikoiltu ja uhrattu paljon, pitää pyrkiä säilyttämään seuraavillekin sukupolville.
Kuinka paljon kulttuurista tai arkkitehtonista arvoa on Kouvolan kirkolla?
Väite oli hyökkäyksiä/vandalisointia ja vuoden aikana joten olettaisin viime vuonna, lukukin oli muistaakseni 865 tai 875 ja lähteenä taisi olla joku dailymailin telegraphin tms. artikkeli.
Törkeä luku. Ja ap on törkeä vähättelijä. Tuskin uskaltaisi viherpuna mennä lällättelemaan samalla lailla ranskalaiselle keltaliiville.
Totta tai ei, näin ne asiat koetaan.