Onko minulla kaamosmasennus?
Huomasin taas nyt huhtikuussa, että minulla on 100 kertaa enemmän virtaa kuin talvella, samoin mielialani on tasaisempi ja toiveikkaampi. Jälleen myös pelkään ja kammoksun jo valmiiksi syksyä ja talvea, kun tulee pimeys, energiat lähtee ja mikään ei huvita / vajoan apatiaan. Olen miettinyt, että valoisa massa maassa saisin varmaan paljon enemmän aikaan kuin täällä, jossa puoli vuotta vuodesta menee lähinnä selviytymiseen. Muita? Jos olisi rahaa, kävisin talvisin aurinkolomilla jne, vaan ei ole..niinpä olen talvella hidas ja alakuloinen, antidepressanteistaja kirkasvalolampusta huolimatta.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Mutta mietipä, kuinka raskasta olisi, kun kokoajan olisi energinen, kun olisi valoisaa ja lämmintä. Kai sekin energia joskus loppuisi. Mun mielestä on ihanaa rauhoittua syksyksi ja talveksi ja kerätä energiaa kevääksi. Sitten jaksaa herätä keväällä eloon.
Rauhoittuminen olisi varmaan kivaa, mutta jatkuvasta pimeydestä johtuva väsymys, masennus ja ahdistus ei...pitää varmaan muuttaa pysyvästi Australiaan tms, eihän tälle muutakaan voi
Mutta mietipä, kuinka raskasta olisi, kun kokoajan olisi energinen, kun olisi valoisaa ja lämmintä. Kai sekin energia joskus loppuisi. Mun mielestä on ihanaa rauhoittua syksyksi ja talveksi ja kerätä energiaa kevääksi. Sitten jaksaa herätä keväällä eloon.