Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sinä tai tuttusi luottokorttikierteessä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ostan kaken luottokortilla mutta maksan luottokortin eräpäivänä aina kaikki pois. Lisäksi minulle tulee pääomatuloja satoja euroja kuukaudessa ja yksistään tällä tavalla luotolla maksaen olen varmistanut itselleni 10 euron kuukausittaisen ylimääräisen tulon.  Näin olen toiminut jo 5 vuotta, eli olen tienannut jo 650 euroa puhdasta rahaa.

Vierailija
2/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessani rahat riittävät tilipäivän jälkeen 2-3 viikkoa, kunnes luottokorttilasku alkaa taas kasvamaan.

Kun minulla tulee lisäkuluja, kuten vakuutusmaksu, hammaslääkäri, lääkekuluja tai lapsen toppahaalarin ostaminen, silloin luottokorttia joutuu käyttämään enemmän. Keskimäärin lasku kasvaa kuukausittain 100-300 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuon Takuusäätiön ajattelutapaa soveltaa, niin kyllä mekin ollaan luottokorttikierteessä, kun ei olla päästy luottokorttilaskuista eroon. Joka kuukausi meille tulee laskut kahdesta kortista ja joka kuukausi ne maksetaan. En kyllä näe tässä minkään valtakunnan ongelmaa.

Toinen luottokortti on S-Visa, jota käyttämällä saa 0,5% maksutapaetua S-ryhmän toimipaikoista. Sillä maksetaan aina, kun saadaan tuo maksutapaetu. Useimmiten saldo maksetaan nollille ennen kuin lasku muodostuu, koska laskusta menee 2€ kulu. Mutta vaikkei maksettaisikaan pois, niin maksutapaetu on aina suurempi kuin tuo 2€, joten kortin käytöllä tienaa vähintään muutaman euron kuussa.

Toinen kortti on Finnair MasterCard, jossa on vuosimaksu. Koska kortissa on vuosimaksu, totta ihmeessä sitä käytetään kaikkeen mahdolliseen. Kortin käytöstä saa pisteitä, joilla ostelemme lähinnä lahjakortteja ravintoloihin, joskus myös elokuvalippuja. En ole vaivautunut laskemaan jäämmekö tästä voitolle, kortti on olemassa enempi mukavuussyistä ja on kätevää kun sillä ostettuihin matkoihin sisältyy matkavakuutus.

En haluaisi että pankin tiliotteella näkyy kaiken maailman pikkuostokset. Meillä ne pikkuostokset näkyy luottokortin laskussa. Tililtä menee pelkät laskut.

Vierailija
4/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, en omista luottokorttia. Tutuistakaan ei tietääkseni kukaan ole kierteessä, tosin en voi tietää varmasti. Eihän tuollaista välttämättä kerrota muille. 

Vierailija
5/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tuon Takuusäätiön ajattelutapaa soveltaa, niin kyllä mekin ollaan luottokorttikierteessä, kun ei olla päästy luottokorttilaskuista eroon. Joka kuukausi meille tulee laskut kahdesta kortista ja joka kuukausi ne maksetaan. En kyllä näe tässä minkään valtakunnan ongelmaa.

Toinen luottokortti on S-Visa, jota käyttämällä saa 0,5% maksutapaetua S-ryhmän toimipaikoista. Sillä maksetaan aina, kun saadaan tuo maksutapaetu. Useimmiten saldo maksetaan nollille ennen kuin lasku muodostuu, koska laskusta menee 2€ kulu. Mutta vaikkei maksettaisikaan pois, niin maksutapaetu on aina suurempi kuin tuo 2€, joten kortin käytöllä tienaa vähintään muutaman euron kuussa.

Toinen kortti on Finnair MasterCard, jossa on vuosimaksu. Koska kortissa on vuosimaksu, totta ihmeessä sitä käytetään kaikkeen mahdolliseen. Kortin käytöstä saa pisteitä, joilla ostelemme lähinnä lahjakortteja ravintoloihin, joskus myös elokuvalippuja. En ole vaivautunut laskemaan jäämmekö tästä voitolle, kortti on olemassa enempi mukavuussyistä ja on kätevää kun sillä ostettuihin matkoihin sisältyy matkavakuutus.

En haluaisi että pankin tiliotteella näkyy kaiken maailman pikkuostokset. Meillä ne pikkuostokset näkyy luottokortin laskussa. Tililtä menee pelkät laskut.

Valotatko tätä ajattelutapaa enemmän? Mitä väliä sillä on kummassa laskussa näkyy pikkuostokset? Ja mikset sitten nosta käteisellä tiliä tyhjäksi kerran kuussa niin ei näy mitään pikkuostoksia kummassakaan laskussa?

Vierailija
6/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Mutta toisaalta tulot ovat niin hyvät että olen pystynyt pyörittämään tätä rumbaa jo yli kymmenen vuotta. Pitäisi varmaan joku päivä marssia pankkiin ja pyytää pitkää lainaa jolla maksaa luottokorttivelat pois ja sen jälkeen polttaa kaikki kortit ja siirtyä käteiseen.

Vierailija
7/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. En omista. Säästöjä on.

Vierailija
8/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu on. Valittelee aina, että rahat ei riitä, vaikka palkka on hyvä ja ostelee vaan kaikkea tarpeetonta.

Vierailija
9/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttoansioni on 2500 €/kk ja minulla on Visa 3000 €/kk limitillä. Käytän Visaa vain silloin, kun ostan lentolippuja tai varaan majoituksia. Lasku lähtee suoraveloituksena tililtäni. En ole tuhlaajaluonne, joten luottokortista huolimatta en ole luottokorttikierteessä. Taloudellinen tilanne on moneen ikätoveriini verrattuna mainio. 

Vierailija
10/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän luottoa vain matkojen maksuun ja maksan pois heti kun reissu on tehty.

Vierailija
11/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän luottokorttia lähinnä matkojen maksamiseen ja nettishoppailuun. Maksan laskun nollille kuukausittain, eli ei tule korkojakaan. Säästöjä on sen verran, ettei tule ongelmia vaikka kaikki kodinkoneet rikkoontuisivat yhtäaikaa ja reissuunkin haluaisi lähteä.

Vierailija
12/12 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Nykyään toimiivisa depit loistavasti, en ole tänä vuonna käyttänyt kertaakaan visan luottokorttipuolta.

Pari v sitten aloin tekemään aamiaiskeikkaa. Olen vuokrafirmalla töissä, käyn lauantaiaamuisin tekemässä aamiaista hotellissa. Tai olen tarjoilija, kokki on erikseen.

Työ on tosi simppeliä ja siinä pitää vain hymyillä, olla reipas ja vastata paljon asukkaiden kysymyksiin.

Töitä on keskimäärin joka toinen la ja palkka on reilu 10 e tunti.

Jossain hotelleissa kaikki työntekijät, myös vuokra saa lopussa aamiaisen jämiä syödä, periaatteessa se ei kuulu.

Eräs keskustan hotelli, siellä on aina sama kokki, aina laittaa mulle rasiallisen mukaan syötävää.

Juteltiin kerran vähän pidempään ja sanoin haluan saada vähän puskuria, jos jotain tapahtuu.

Nyt mulla on 2000 e puskuri ja nyt voisin lopettaa, mutta en halua.

Tällä hetkellä teen tätä harrastukseksi.

Oma palkka riittää perusarkeen. Mutta puskuria on mahdotonta kerätä.

Konmari on myös käynyt kotona. Tarpeeton on myyty ja uuden ostaminen lähes kokonaan lopetettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi