Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on AD/HD ja olen asperger-piirteinen. Kysy mitä vaan.

Vierailija
18.04.2019 |

Asperger-piirteet ovat lieviä. Niin, ja olen nainen.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä asperger-piirteinen tarkoittaa? Onko sulla virallisesti diagnosoitu se?

Ei minulla ole virallisesti diagnosoitu kumpaakaan, mutta se ei tarkoita etteikö minulla niitä olisi. Aikuisena on vaikeampaa saada näitä diagnooseja. Pidän siis täysin varmana että minulla on nuo diagnoosit, koska ne selittää kaiken outouden ja erilaisuuden itsessäni ja käytöksessäni. Olen jo täysin identifioinut itseni adhd ja asperger-ihmiseksi, koska olen jo vuosikausia tiennyt tämän asian. Ap

Vierailija
22/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asperger-piirteinen tarkoittaa? Onko sulla virallisesti diagnosoitu se?

Ei minulla ole virallisesti diagnosoitu kumpaakaan, mutta se ei tarkoita etteikö minulla niitä olisi. Aikuisena on vaikeampaa saada näitä diagnooseja. Pidän siis täysin varmana että minulla on nuo diagnoosit, koska ne selittää kaiken outouden ja erilaisuuden itsessäni ja käytöksessäni. Olen jo täysin identifioinut itseni adhd ja asperger-ihmiseksi, koska olen jo vuosikausia tiennyt tämän asian. Ap

Aika moni Nico-Petteri 5v on myös sellainen, että diagnoosia ei ole, mutta Nico-Petterin äiti silti kertoo kaikille, että Nico-Petterillä on ADHD ja asperger. Jos äiti ei tekisi näin, niin moni saattaisi ajatella, että Nico-Petterin tottelemattomuus johtuu siitä, ettei äiti pidä hänelle kuria. Mutta kun Nico-Petterillä on ADHD ja asperger niin äiti on vapautettu vastuusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asperger ilmenee sinulla? Olisi kiva tietää, kun itsekin epäilen olevani vähän "aspergerin puolelle kallistuva".  Toisaalta olen hyvin empaattinen ihminen ja osaan tulkita muiden eleitä, mutta en vaan uskalla olla sosiaalinen ja mietin liikaa mitä muut minusta ajattelevat. Viihdyn muuten aika hyvin yksin, vaikka toisaalta myös kaipaan seuraakin. Tämä ikävää, kun itse olen aika yksinäinen ihminen.

Monilla on asperger-piirteitä ilman, että he olisivat aspergerejä. Jos osaat tulkita muiden eleitä ja olet empaattinen, on hyvin pieni todennäköisyys sille, että olisit assi.

Minusta kuulostaa siltä, että kärsit enemmänkin huonosta itsetunnosta ja ujoudesta.

Minä olen myös empaattinen, muutkin ihmiset on sen todenneet ja osaan myös tulkita muiden eleitä. Ei se sitä tarkoita etteikö silti voisi olla asperger-piirteinen. Ap

Vierailija
24/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten asperger ilmenee sinulla? Olisi kiva tietää, kun itsekin epäilen olevani vähän "aspergerin puolelle kallistuva".  Toisaalta olen hyvin empaattinen ihminen ja osaan tulkita muiden eleitä, mutta en vaan uskalla olla sosiaalinen ja mietin liikaa mitä muut minusta ajattelevat. Viihdyn muuten aika hyvin yksin, vaikka toisaalta myös kaipaan seuraakin. Tämä ikävää, kun itse olen aika yksinäinen ihminen.

Monilla on asperger-piirteitä ilman, että he olisivat aspergerejä. Jos osaat tulkita muiden eleitä ja olet empaattinen, on hyvin pieni todennäköisyys sille, että olisit assi.

Minusta kuulostaa siltä, että kärsit enemmänkin huonosta itsetunnosta ja ujoudesta.

Niin ja ota huomioon että on asperger-ihmisilläkin oma persoona ja heillä voi juuri olla tuota huonoa itsetuntoa ja ujoutta. En nyt sano että ko. kommentoija olisi assi mutta ei sitä voi tuon kommentin perusteella tietää suuntaan tai toiseen. Ap

Vierailija
25/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Ilmeisesti ADHD Kuitenkin olen pärjännyt tosi hyvin elämässäni yrittäjänä 29v yrittäjäelämää takana. Vaikka en edes peruskoulua ole saanut käytyä loppuun. Kärsin ite tästä ongelmasta kun kaikki tärkeät keskittymistä vaativat työt jää ihan viime tinkaa,saan ne tehyksi rimaa hipoen.(Käsin suunattomasti siitä ite) Olen miettinyt mennä lääkäriin tämän vaivan kanssa,mutta mitenhän lääkärit tähän suhtautuu, kun olen kuitenkin 51v Eikö ne tee diaknoosia nuorille? (Minulla on kyllä vara käydä hyvällä yksityislääkärilläkin,mikähähön lääkäri tekee arvion) Tietääkö kukaan miten lääkeet auttaisi tähän tällä ikää ?

Vierailija
26/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nämä piirteet ovat vaikuttaneet parisuhteisiin?

T. Toinen melkein samanlainen

Vierailija
27/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nämä piirteet ovat vaikuttaneet parisuhteisiin?

T. Toinen melkein samanlainen

En ole ollut parisuhteessa koskaan.

Lopetan nyt vastailun ainakin tältä erää. Kiitos kaikille kysymyksistä.

Ap

Vierailija
28/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaatko jotakin tukea yhteiskunnan puolesta? Jos kaipaat, minkälaista?  

Vierailija
29/37 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös empaattinen, muutkin ihmiset on sen todenneet ja osaan myös tulkita muiden eleitä. Ei se sitä tarkoita etteikö silti voisi olla asperger-piirteinen. Ap

Mulla on lähipiirissä ihmisiä, joilla on asperger-piirteitä. Diagnoosia ei ole, mutta uskoisin, että monelle myönnettäisiin diagnoosi, jos he menisivät tutkimuksiin. Kaikki nämä ihmiset ovat empaattisia. Se näkyy vain minun kannaltani tosi kummallisesti. Saattavat jossain irrallisessa asiassa olla nähdä epätavallisen paljon vaivaa auttaakseen minua. Toisaalta, joissain toisissa ei heille niin luontevissa tilanteissa vaikuttavat tosi ilkeiltä ja kylmiltä.  Tunne-elämä on myös tosi vahvaa, vaikka tunneilmaisu voi olla kökköä.

Vierailija
30/37 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaatko jotakin tukea yhteiskunnan puolesta? Jos kaipaat, minkälaista?  

En kaipaa mitään erityisempää tukea. Ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta kaikenlaisia ihmisiä kohtaan kaipaisin enemmän. Ap

Vierailija
31/37 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähipiirissä ihmisiä, joilla on asperger-piirteitä. Diagnoosia ei ole, mutta uskoisin, että monelle myönnettäisiin diagnoosi, jos he menisivät tutkimuksiin. Kaikki nämä ihmiset ovat empaattisia. Se näkyy vain minun kannaltani tosi kummallisesti. Saattavat jossain irrallisessa asiassa olla nähdä epätavallisen paljon vaivaa auttaakseen minua. Toisaalta, joissain toisissa ei heille niin luontevissa tilanteissa vaikuttavat tosi ilkeiltä ja kylmiltä.  Tunne-elämä on myös tosi vahvaa, vaikka tunneilmaisu voi olla kökköä.

Assit ei ole mitään psykopaatteja tietenkään eli empatiakyky on, mutta sitä ei osata välttämättä osoittaa normaalisti. Itse osaan mielestäni näyttää empatiani aika normaalilla tavalla ja minua siis pidetäänkin empaattisena ihmisenä. Sellaista palautetta ainakin olen saanut. Ap

Vierailija
32/37 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin minä! Lisäksi itse tajuan myös sarkasmia ja osaan lukea rivien välistä, ja tosiaan osaan tulkita muiden eleitä jne. mutta minulla on jotain kömpelöyttä sosiaalisessa kanssakäymisessä. Olen esim. hyvin asiakeskeinen ja small talk tuntuu tosi väkinäiseltä. Kaihdan myös silmiin katsomista. Ap

Kuulostaa kyllä enemmän estyneeltä prsoonallisuushäiriöltä kun aspergerpiirteiltä tuo kuvaus. Sosiaalinen kömpelyyskin voi selittyä itsetunto ongelmilla ja harjaantumattomuudella. Miksi muuten ajattelet että diagnoosia on vaikea saada aikuisena? Kyllä sen saa jos häiriö todetaan.

Vierailija
33/37 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen olit lapsena?

Vierailija
34/37 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella vaikealta kombolta, mutta onko se sitä? Voiko sitä lääkitä tai hoitaa mitenkään kun ovat niin vastakkaisia oireiltaan?

Vierailija
35/37 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin minä! Lisäksi itse tajuan myös sarkasmia ja osaan lukea rivien välistä, ja tosiaan osaan tulkita muiden eleitä jne. mutta minulla on jotain kömpelöyttä sosiaalisessa kanssakäymisessä. Olen esim. hyvin asiakeskeinen ja small talk tuntuu tosi väkinäiseltä. Kaihdan myös silmiin katsomista. Ap

Kuulostaa kyllä enemmän estyneeltä prsoonallisuushäiriöltä kun aspergerpiirteiltä tuo kuvaus. Sosiaalinen kömpelyyskin voi selittyä itsetunto ongelmilla ja harjaantumattomuudella. Miksi muuten ajattelet että diagnoosia on vaikea saada aikuisena? Kyllä sen saa jos häiriö todetaan.

En olekaan nyt varma onko minulla yhtään mitään. Toisaalta tuo estynyt persoonallisuushäiriö voisi olla myös asperger-piirteisellä? Asperger-piirteiden seurausta ehkä?

En tiedä yhtään, enkä jaksa enää miettiä. Aivot surrannut niin lujaa tämän asian kanssa että pää tässä räjähtää. :D

Ei kai niillä niin väliäkään ole kun ne mahdolliset adhd oireetkin on niin lieviä näin aikuisiällä.

Täytyy katsella vielä tätä asiaa myöhemmin, nyt en enää jaksa. Ap

Vierailija
36/37 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen olit lapsena?

Olin aika vilkas ja meni välillä vähän häiriköinniksi tunneilla vaikka aina olen kiltti-luonteinen ollut. Sitten muistan sellaisen yksityiskohdan lapsuudestani että en tajunnut yhtä kuvaa millä minua testattiin neuvolassa. Siinä oli lumiukko saunassa ja piti tajuta mitä lumiukolle tapahtuu siellä. No minä aloin vain luettelemaan esineitä mitä siinä kuvassa oli, eli tuo voisi ehkä viitata siihen aspergeriin mahdollisesti. Ap

Vierailija
37/37 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella vaikealta kombolta, mutta onko se sitä? Voiko sitä lääkitä tai hoitaa mitenkään kun ovat niin vastakkaisia oireiltaan?

Vastaan vielä sinulle, että nuohan ovat monesti yhtäaikaa. Lääkityksestä en osaa sanoa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan