Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivotärähdyksen kokeneille kysymys

Vierailija
18.04.2019 |

Kuinka kauan meni, että toivuitte kokonaan?
Vai jäikö jotain oireita päälle? Esim. (ajoittainen) huimaus, päänsärky, tasapainovaikeudet, ???
Miten saitte aivotärähdyksen? Esim. kaatuminen, isku, auto-onnettomuus tms.
Kysyn sellaisilta, joilla on diagnosoitu vamma, joka ei mennyt ohi saman tien/parissa päivässä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putosin ullakon portaista ylhäältä ja sain aivotärähdyksen muiden vammojen ohella. Pari päivää olin sairaalassa ja sen verran kestivät aivotärähdyksen oireet yhteensä. Kannattaa mennä uudestaan päivystykseen, jos oireet eivät hälvene tai soittaa ambulanssi. Minua ei olisi edes päästetty pois sairaalasta, jos aivotärähdyksen oireet eivät olisi kadonneet, vaikka muutakin paikkailtiin.

Vierailija
2/8 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putosin ullakon portaista ylhäältä ja sain aivotärähdyksen muiden vammojen ohella. Pari päivää olin sairaalassa ja sen verran kestivät aivotärähdyksen oireet yhteensä. Kannattaa mennä uudestaan päivystykseen, jos oireet eivät hälvene tai soittaa ambulanssi. Minua ei olisi edes päästetty pois sairaalasta, jos aivotärähdyksen oireet eivät olisi kadonneet, vaikka muutakin paikkailtiin.

Kiitos vastauksesta. Mua ei otettu edes osastolle, kun skannissa ei näkynyt poikkeavaa. Oireista huolimatta, huimaus pahimpana. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Mua ei otettu edes osastolle, kun skannissa ei näkynyt poikkeavaa. Oireista huolimatta, huimaus pahimpana. :(

Mulla meni luita poikki ja nivelsiteet molemmista jaloista yms. että sen takia ehkä sitten pitivät vähän kauemmin. Miten vamma syntyi? Varmaan siitäkin riippuu vakavuusaste, itse olin pudonnut vanhan talon huonekorkeuden verran kun ylhäältä putosin laatikko kädessä astuen harhaan, että tömäys oli aikamoinen. Älä nyt suotta huolestu, mutta hakeudu päivystykseen pikimiten. 

Vierailija
4/8 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella tuli hetkeksi änkytys ja sitten nukahti. Sen jälkeen ei kai oireita. Muusta syystä myöhemmin aivot kuvattiin. Ei siellä mitään näkynyt.

Äitini löi päänsä ja hänellä on aivovamma näkyvissä kuvissa. Hän kärsi päänsäryistä ja kirjoitus- ja puhevaikeuksista ja hahmottamisvaikeuksista. Suuntavaistokin meni. Joutui sairaseläkkeelle.

Vierailija
5/8 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske jonkun katsoa, osuuko valo silmiisi pupilleihin samaan paikkaan. Onko voima molemmissa käsissä ja jaloissa sama. Onko ilmeet symmetriset. Onko pupillit symmetriset.

Meinaan, että onko sulla aivoverenvuoto mahdollinen.

Vierailija
6/8 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain la aivotärähdyksen, täräytin kallon keittiön kaapin oveen pituussuunnassa oikein huolella. päässä4x3cm kuhmu/mustelma. Taju lähti hetkeksi. Kolme tuntia olin tosi sekava, näkö väreili, kamala pääkipu ja oksetus. kuvattiin päivystyksessä, ei vuotoja. Edelleen nyt torstaina jäätävä pää/niskakipu, johon ei burana auta. Sekava olo ja väsyttää, nukahtelisin, elle pää olis niin kipeä. Itseänikin ihmetyttää, ettei tämä mene ohi jo. Mutta ilmeisesti oireet voi kestää pidempään.

Vierailija
7/8 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukastuin joulukuussa kadulla ja löin pääni sen verran kovaa, että taju lähti hetkeksi. Herättyä oli vähän aikaa näköhäiriöitä ja sekavuutta - ja kova päänsärky - joten mulle tilattiin ambulanssi. Sairaalassa kuvattiin pää, ja kun mitään huolestuttavaa ei löytynyt, päästivät muutaman tunnin jälkeen saattajan kanssa kotiin. sain silloin jonkun ohjelappusen aivatärähdyksestä, ja muistaakseni siinä sanottiin, että oireet voivat jatkua joitain päiviä.

Vierailija
8/8 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kyllä ottaisin yhteyttä jonnekin ja kysyisin neuvoa.