Millaista Kalliossa on asua?
Kuljen usein läpi ja vaikuttaa mielestäni tosi epäsiistiltä, rumalta ja levottomalta paikalta. Mutta se on kuitenkin tosi muodikas. Kertokaa te, joilla on kokemusta, millaista siellä on oikeasti asua? Eivätkö narkkarit, väkivalta, rikokset, epäsiisteys haittaa?
Kommentit (36)
Kiitos kysymästä, oikein mukavaa. Juopot ja narkkarit pysyvät omissa porukoissaan. Niistä ei koskaan ole ollut mitään harmia. Rumuuskin on katsojan silmässä. Eihän tämä Eiralta näytä, mutta on paljon rumempiakin paikkoja.
Jotkut junantuomat nuoret liittävät alueen mielikuviin rappioromantiikkaa, siitä suosio.
Mikä Kalliossa tekee sen viihtyisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut junantuomat nuoret liittävät alueen mielikuviin rappioromantiikkaa, siitä suosio.
Suurin osa "junantuomista" on jo eläkeläisiä. Sen sijaan moni lähiönuori, etenkin tyttö haluaa muuttaa vuokrayksiöön lähelle keskustaa kun pojat jäävät kotilähiöihinsä. Rappioromantiikka oli ja meni. Eihän Kalliosta saa yksiötä enää juuri alle 200.000€:n tai vuokrattua alle 700€:n
Oli ihan ok paikka asua, kaikki lähellä eikä satunnaiseen siivottomuuteen kiinnittänyt huomiota eikä narkeista/juopoista ollut harmia.
Kun otin ison koiran niin alkoi yllättäen pistää silmään ne lasinsirut, oksennukset, muiden wt-tyyppinen koiranpito ja narkit ja juopot halusivat lähestyä koiraa ja suuttuivat jos kielsin. Tuli muutettua pois siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Hakaniemen tori, Tokoinranta, Torkkelinmäki, monet baarit ja putiikit. Vilkas elämänmeno, mikä ei tietenkään introvertille maalaiselle sovi.
Mä asuin linjojen yläpäässä 13 vuotta. Ei koskaan mitään häiriöitä. Hyvät yhteydet, Hakaniemen metroasema, bussi alaovelta keskustaan ja keskustaankin käveli 15 minuutissa.
30 vuotta Kalliossa asuneena koen edelleen, että tämä on Helsingissä (ja luultavasti koko Suomessakin) se ainoa kaupunginosa jossa viihdyn. Talvisin Kalliokin saattaa muistuttaa vähän nukkumalähiötä, mutta näin kevään tullen kaduille ilmaantuu elämää ja ympärillä on kaupunkimaista kuhinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakaniemen tori, Tokoinranta, Torkkelinmäki, monet baarit ja putiikit. Vilkas elämänmeno, mikä ei tietenkään introvertille maalaiselle sovi.
Eikö häiritse se huumekauppa Torkkelinmäellä?
No melkein Kalliossa asuin lapsuuden ja nuoruuden Hakaniemessä. Paljon pyörittiin Kallion kirjastossa ja Josefatin kallioilla. Kiva oli. Vaikka nyt asun muualla, olen juuri lähdössä Hakaniementorille kahville ja halliin ostamaan kania ja karitsaa.
Tylsää kun ei ole mitään ulkoilumestoja lähellä
Jos olisi varaa, asuisitteko mieluummin muualla Helsingissä?
Sellaista, että kun astut ovesta lenkille lähtiessäsi, ovenpielessä ördää juoppo tai narkkari.
Vierailija kirjoitti:
No melkein Kalliossa asuin lapsuuden ja nuoruuden Hakaniemessä. Paljon pyörittiin Kallion kirjastossa ja Josefatin kallioilla. Kiva oli. Vaikka nyt asun muualla, olen juuri lähdössä Hakaniementorille kahville ja halliin ostamaan kania ja karitsaa.
Eikö Kallio ole kuitenkin aika paljon muuttunut? Että silloin kun oli duunarikaupunginosa niin oli kiva, mutta nyt on tosi erilainen?
Ja Hakaniemen tori ja halli ovat tosi kivoja.
Rappiolla on hyvä olla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa "junantuomista" on jo eläkeläisiä. Sen sijaan moni lähiönuori, etenkin tyttö haluaa muuttaa vuokrayksiöön lähelle keskustaa kun pojat jäävät kotilähiöihinsä. Rappioromantiikka oli ja meni. Eihän Kalliosta saa yksiötä enää juuri alle 200.000€:n tai vuokrattua alle 700€:n
Nyt siellä pukumiehet ovat vallanneeet korttelit ja jokainen heiistä on enemmän tai vähemmän oikeassa.
Mitä se kertoo ihmisestä, jos asuu Kalliossa? Kallio on kuitenkin niin leimaantunut tiettyihin elämäntapoihin. Voiko olettaa, että ihminen kannattaa tietynlaisia asioita jos on päättänyt asua Kalliossa? Mietin tätä yhden Tinder-miehen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Kalliohan on kallis! Ei ole montaa kaupunginosaa, joissa neliöhinta olisi korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliohan on kallis! Ei ole montaa kaupunginosaa, joissa neliöhinta olisi korkeampi.
Niin on, joten miksi siellä eikä samalla rahalla vaikka Eirassa? Ihan aidosti haluaisin ymmärtää Kallion vedon, kun en kykene itse sitä näkemään.
Siellä on oikein viihtyisää,rauhallinen, ja jonkun verran ihmisiä, vähän minun makuuni , kaupunkimaista. Keskustaan ei ole pitkä matka,jokseenkin ei ollut tarvetta usein sinne lähteä . Kahviloita, ravintoloita, pubeja ja baareja, leffateatteri (Hki paras!) Ym kaikki lähellä. Pieniä puistoja mutta ei niin suuria että niillä urheilisi. Töölönlahti on lähellä, et sinne vaan juoksemaan.
Siellä tai lähettyvillä järjestetään paljon tapahtumia. Kallio kukkii, block party, ulkokirppareita melkein joka kesävkl. Kesäisin ihmiset (muttei pissikset) istuu puistoissa, eläintarhan lahdella, pelaa kesäpelejä, juo olutta.
Piritorin läpi olen mennyt usein,välillä siellä joku kemuaa yksinään. Poliiseja paljon, joten ei hetkeuta satunnaiset örinät
Asuisin, jos olisi varaa ostaa asunto sieltä . Asuin siis ennen , ostin vähän sivummalta kohtuuhintaisen asunnon.
Olen asunut Kalliossa 8 vuotta. Ei ole satunnaisista laitapuolen kulkijoista ollut koskaan mitään haittaa. Viihdyn.