Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin yksityisviestin perillemeno?

Vierailija
17.04.2019 |

Olen huomannut Facebookin ryhmissä usein jonkun ilmoittavan, että on lähettänyt yv:n. Miksi tämä pitää ilmoittaa? Eikö siitä tule ilmoitusta vastaanottajalle vai onko jossain piilossa postilaatikoita? Ja onko tämä yv sama juttu kuin Messenger-viesti?

Kyselen, koska en saa FB:n ohjeista selvää. Lähetin kysymyksen eräälle saman ryhmän jäsenelle, mutta monen harha-ajatuksen seurauksena siivosin viestini pian pois siinä uskossa, että se meni perille asti. Ohjeissa sanotaan, että vaikka poistaa viestin itseltään, se näkyy kyllä vastaanottajalla. Kuinka on?

(Älkääkä olko ilkeitä. Ei näistä ympäripyöreistä ohjeista kaikkea haluamaansa löydä.)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia ku messenger viesti. Tietenkin se vastaanottajalla näkyy vaikka itse poistaisit sen.

Vierailija
2/5 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole joskus tullut ilmoitusta siitä, että viesti on mennyt viestipyynnöt hakemistoon, joskus taas tulee. Eli voi olla tällaisesta kyse, että lähettäjä haluaa varmistaa, että vastaanottaja huomaa tsekata viestipyynnöt erikseen. Tai sitten jossain kirppispalstoilla voi olla ohjeenakin kirjoittaa kommentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yv=viesti.

Vierailija
4/5 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä viesteistä aina tule ilmoitusta. Ainakaan jos joku vieras lähettää viestin. Ne pitää erikseen kaivella jostain.

Vierailija
5/5 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole joskus tullut ilmoitusta siitä, että viesti on mennyt viestipyynnöt hakemistoon, joskus taas tulee. Eli voi olla tällaisesta kyse, että lähettäjä haluaa varmistaa, että vastaanottaja huomaa tsekata viestipyynnöt erikseen. Tai sitten jossain kirppispalstoilla voi olla ohjeenakin kirjoittaa kommentti.

Ahaa, eli kaikki on mahdollista. Olen miettinyt sitä, onko viesti mennyt perille, onko sitä edes huomattu vai eikö vastaanottaja vain halua vastata. Pyysin nimittäin eräässä harrastusryhmässä neuvoa lahjanhankinnasta ihmiselle, jolla on jo kaikkea, mutta en halua samassa ryhmässä olevan synttärisankarin näkevän kysymystä enkä edes tuota yv-ilmoitusta. On tämä niin hankalaa. :(

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi