Gugguun eettisyys on pelkkää gugguuta
Tunnen itseni petetyksi.
"Suurin osa suomalaisyrityksistä päätyi viidestä kategoriasta kahteen alimpaan. D-kategoriaan päätyivät By Pia’s, Noom, Lindex, Marimekko, House, Mywear, Nosh ja R-Collection. Jopa 12, eli yli puolet, arvioiduista suomalaisbrändeistä päätyi alimpaan E-kategoriaan. Nämä olivat Halti, Reima, Nanso, Pola, Peak Performance, Sasta, Gugguu, Luhta, Makia, Rukka, Torstai ja Your Face."
Kommentit (30)
Kyllä taitaa tulla muutakin kun äitiä ikävä kun potkut uhkaavat sekä organisaatiosta että kämpästä pahoinpitelyn kin takia.
Gugguut on ihan hirveitä makkarankuoria, vaikka oma laps 1v kasvaa miinuskäyrällä!! Ainoot nätit Gugguulta on ne tupsupipotz
Vierailija kirjoitti:
Mammat maksavat maltaita orjatyövoimalla tehdyistä "suomalaisista" ja "eettisistä" vaatteista. Kyllä te olette TYHMIÄ!
Pääasiahan on haukkua muita...eiku...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen erityisen pettynyt kovassa nosteessa olevaan ja hyvää tulosta tekevään Marimekkoon. Esimerkiksi huonosta laadusta tunnetut halpavaateketjut Zara ja H&M sijoittuivat vertailussa kategoriaan C, eli paremmin kuin Marimekko.
Entä H&M:n kierrätysvaatteet?
Tosiaan tutkimuksessa oli vertailtu kyseisistä asioista tiedottamista ja annettu jopa mahdollisuus täydentää tietoja. Jos yritys ei ole hoitanut tiedottamista kunnolla, ei vastaa tiedusteluihin eikä korjaa puutteita tiedotuksessa, on mielestäni syytä haistaa palaneen käry. Eettisyydessä ja ekologisuudessa ei ole mitään hävettävää tai myyntiä laskevaa - päin vastoin. Itse teen hankintani pirkälti paikallisesta yrityksestä, joka tiedottaa jatkuvasti omasta tuotannostaan ja materiaalien alkuperästä. Ei todellakaan jää olo, että jotain salailtaisiin. Tiedottavat avoimesti jopa eettiset puutteet materiaaleissa, jos sellainen poikkeus sattuu olemaan.
Niin ja kuten suuri osa luomutuotteista ei pelastakkaan maailmaa, vaan pikemminkin tuhoaa sitä. Kannattaisi opetella hivenen kriittistä ajattelua ja tehdä päätökset ihan itse, eikä mennä massan mukana.
Mulla on vielä nanson yöpaita 80-luvulta. Enää en ole ostanut Nansoa aikoihin, koska olen ollut tietoinen, että se ratsastaa vanhalla maineella, mutta Suomea ne tuotteet ei ole nähneetkään ennenkuin tulevat tänne halpamaista. Olen tiennyt noista muista saman, onhan noista puhuttu. kovasti koettavat ratsastaa vanhalla maineella ja aika moni uskoo yhä, ei ymmärrä designed in ja made in käsitteiden eroa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Nyt voi hyvällä omallatunnolla ostaa henkkamaukan yms. vaattrita kun tietää että yhtä hyvää laatua ne on kuin kaikki muutkin.
Ajattelitko yhtään pitemmälle? Ehkä valmistusprosessi on noilla parmempi, mutta vaatteiden käyttöikä voi jäädä silti lyhyeksi. Ei ole ekologisempaa ostaa koko ajan uutta pintamuotia.
Jos kukaan olisi viitsinyt lukea uutista, niin tuo luokitus kertoo sen, miten firma VIESTII eettisyydestään, siinä oikein erikseen mainitaan, että luokitus ei kerro vaatemerkin eettisyyttä.
Näin ne lähtee huhut leviämään, kun ei edes lueta linkattuja uutisia.