Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen onnellinen, koska synnyin akateemiseen perheeseen ja kaikki ympärilläni ovat akateemisia

Vierailija
17.04.2019 |

Heh, tosiaan vanhemmat olivat akateemisesti sivistyneitä ja tiedon sekä sivistyksen halu tarttui minuunkin. Aina vähän säälien katsoin muiden perheiden samanikäisiä lapsia, heiltä uupui jotain, mitä vain todellinen sivistyskoti voi tarjota. Ja kuten arvata saattaa, noista pihan lapsista MINÄ olen edennyt pisimmälle: huomenna pokkaan tohtorinhatun.

Moni akateeminen ei tuo esille akateemisuuttaan. Eivät halua ärsyttää muita. Minä olen toista maata. Minun akateemisuuteni näkyy ja kuuluu. Se liehuu kuin punainen viitta tuulessa, ylväästi ja kiinnostusta herättäen. Toki se monia myös ärsyttää, mutta en pyytele anteeksi. Saatanpa kävellä vappuna tohtorinhattu päässä Kaivopuistossa. Minulla on itsetuntoa. Minulla on akateeminen sivistys. Mitä sinulla on?

Neiti A

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärällä palstalla leuhkit. Mene kaltaistesi joukkoon, mutta oikeissa akateemisissa piireissä tiede on egoa tärkeämpi. Sitten kun olet proffa tai vastaava niin Ok👍

Vierailija
22/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla DI, kuten kaikki palstan akateemiset? Ei ainakaan humanistista sivistystä löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua raukkaa, silti ei ole muuta tekemistä kuin trollata AV:llä. Mikä meni pieleen?

Vierailija
24/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä ja nätti. Mulla on kolme komeaa pitkää ja komeaa poikaa. Joista yksi on huipputason urheilija. Ja kaikki hyviä koulussa.

Mies on yrittäjä ja talous Ok. Akateeminen koulutus (KTM).

Mutta ensisijaisesti toivon, että lapsiperheillä ja nuorilla menisi suhkoht hyvin. Köyhyys pois Suomesta.

Ja Susanna K tyyppiset ihmiset voisivat vähän nöyrtyä.

Vierailija
25/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ”parempi” vain TUURIN TAKIA. eli ei siis OMAA ANSIOTAAN.

Ninäkin synnyin akateemiseen perheseen. Jossa isä oli luonnevikainen lapsenhakkaaja, äiti tunnekylmä lapsistaan piittaamaton suorittaja, ja lapsuus oli pelkkää kauhua ja väkivaltaa ja kaltoinkohtelua.

Minä sain tuurilla paskat vanhemmat. Sinä sait tuurilla hyvät vanhemmat. Se ei ole sinun ansiotasi mitenkään etkä ole millään tavalla sen parempi kuin muutkaan.

Vielä se elämä opettaa.

Vierailija
26/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi alun 'Heh' ja 'sääli' paljastivat alentavan suhtautumisesi muita kohtaan. Itse olen duunariperheestä, ja saanut kokea rakkaudentäyteisen lapsuuden. Tästä rakkaudesta ammennan myötätuntoa kanssaihmisiin jotka ovat saaneet vähemmän. Miksi kuvittelet olevasi jotenkin 'parempi'? Samanlaisia kakkapöksyjä ollaan kaikki.

Tämä ei pidä paikkaansa, että vain kuvittelisin olevani taviksia parempi. Se on fakta, jolle saan vahvistusta arjessa. Miksi muuten olisin menestynyt taviksia paremmin? Selitäpä se, jos pystyt.

AP

Nii-in, miten sen 'menestyksen' kukakin määrittää. Toiset näkee sitä omaisuudessa, toiset empatiassa ja kyvyssä samaistua muidenkin tuntemuksiin. Näiden perusteella sanoisin sua köyhäksi kuin kirkonrotta. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

Vierailija
27/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani ovat myös akateemisia, itse taas en todellakaan 😂 normaali, työssäkäyvä toista lasta odottava äiti joka kuitenkin on semmoinen kermaperse että rahaa ja mukavuuksia pitää olla. Minulla silti on laidasta laitaan ystäviä enkä valitse heitä viisautensa tai rikkauden mukaan.

Vierailija
28/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään hyvin menestynyt ei koskaan leuhki saavutuksillaan, oli sitten kuinka koulutettu, tai upporikas. Vain säälittävät rehvastelijat tekevät niin.

Vierailija
29/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heh, tosiaankin. Et kuitenkaan kuninkaalliseen perheeseen syntynyt. Se se vasta olis ollu jotain!

Vierailija
30/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä on trolli, niin ihan mielenkiintoista.

Muistetaan iloisena, että Suomessa kellä tahansa on mahdollisuus akateemiseen koulutukseen.

Äidin ja isän puolen suku on duunareita täynnä, sote-alaa, rakennusalaa, rekkakuskeja. Ehkä jotkut muutamat menneet AMK:kohon. Isovanhemmista kellään ei koulutusta.

Vanhempani kummatkin perheistään huolimatta ovat yliopistokoulutettuja, itselläni alka maisteriopinnot syksyllä.

Näin nopeasti voi muutosta tulla aikaan! 🙂

Myöskään mieheni suvussa ja perheessä kellään et ole edes AMK-tason koulutusta, mutta hänellä on opinnot meneillään. Kokee sen tärkeänä, koska haluaa meidän mahdollisille lapsille näyttää esimerkkiä.

Vierailija
31/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei koskaan ole ollut korkeakoulutusta. Olen kuitenkin 80-luvulla perustanut menestyvän liikeyrityksen jonka liikevaihto on parhaimmillaan ollut 15 miljoonan euron luokkaa, ja voittoa on parhaimillaan tullut lähes miljoona euroa vuodessa.

Myin hyvään aikaan yritykseni, eikä Minulla ole puute rahasta. Itse en anna mitään arvoa noille akateemisesti koulutetuille rehvastelijoille. Ihminen voi pärjätä elämässä myös hyvin ilman koulutusta.

Vierailija
32/32 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on trolli ja nauraa nyt katketakseen kaikille kommenteille :D