lapsille parempi tulevaisuus ärsyttää, miksi?
Olen muutamissakin eri yhteyksissä tuonut tässä ilmi aikeeni kerätä mahdollisimman paljon varallisuutta työurallani säästämällä ja sijoittamalla, jotta lapsillani olisi paremmat lähtökohdat, kuin mitä itse sain.
Jostain syystä tämä ärsyttää ihmisiä suunnattomasti. miksi?
Saan kuulla ihme kommentteja pilalle lellimisestä ym.
Kommentit (8)
Aina tulee sukupolvi, joka hävittää kaiken.
ymmärrän kyllä, että varoja halutaan jättää itselle mukavan vanhuuden mahdollistajaksi. mutta miksi toisenlainen suhtautuminen ärsyttää?
Tämä näkyy suomessa myös perintöjen jaossa. yleensä suomalaisen eläkeläisen perii toinen suomalainen eläkeläinen, vaikka perinnöstä luopumisella varallisuus voitaisiin kohdentaa ikävuosien +60 sijasta esim. vuosiin 20-30, jolloin se saattaa mahdollistaa lapsille/lapsenlapsille aivan toisenlaisen arjen ja mahdollisuudet.
ap
Minä tein lapseni vasta nelikymppisenä ja vauraana. Itselleni ei enää tuolloin tarvinnut varallisuutta kerryttää, joten kaikki jää lapselle. Aikuistuttuaan hän on miljonääri.
No näillä kateellisilla ei varmaankaan ole mahdollisuutta tarjota samaa omille lapsilleen. Kannattaa pitää omat asiat pienessä piirissä.
Pelkkä raha ei anna turvaa. Itse satsaisin enemmän esim. koulumenestykseen, ahkeruuden ja käytöksen opettamiseen. Olen itse opettaja ja hankin lapsille opetusvälineitä viimeisen päälle. Koulua ei rämmitä läpi ja sen tärkeyttä korostan joka viikko ekalta eteenpäin. Säästän toki myös. Paljonko sinulla on tavoitteena säästää?
Ehkä ihmiset ovat kateellisia, mutta elämä on valintoja.
Mulla ei ole mitään suurta omaisuutta ollut eikä tule, mutta duunarikotini teki selväksi että arvostaa ja tukee koulunkäyntiäni kaikin keinoin. Lapsilisät oli korvamerkitty koulutukseen. Pääsin jopa vaihto-oppilaaksi.
Nykyään mulla on keskiluokkainen elämä ja kolme lasta, ja pistän heidän lapsilisänsä syrjään sijoitettavaksi samalla periaatteella. Tärkeimpänä kuitenkin pidän sitä asennetta, että lapsen koulunkäynti on tärkeä ja kiinnostava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä raha ei anna turvaa. Itse satsaisin enemmän esim. koulumenestykseen, ahkeruuden ja käytöksen opettamiseen. Olen itse opettaja ja hankin lapsille opetusvälineitä viimeisen päälle. Koulua ei rämmitä läpi ja sen tärkeyttä korostan joka viikko ekalta eteenpäin. Säästän toki myös. Paljonko sinulla on tavoitteena säästää?
Ehkä ihmiset ovat kateellisia, mutta elämä on valintoja.
Joo, toki ei ole tarkoitus muuten jättää lapsia kasvattamatta ja kouluttamatta. 😀
Pyrin saamaan työurani aikana muutaman miljoonan pääoman aikaiseksi, josta riittää sitten jaettavaa. Valmistujaisrahastoon koetamme saada noin 100k kullekin lapselle
Tämä on minusta aivan realistista säästäväisyydella ja suunnitelmallisuudella, jopa keskituloisena.
Meillä on tavoitteena saada lapset koulutettua mieleisiin, työllistäviin ja hyväpalkkaisiin ammatteihin. Tahdomme tarjota heille mukavat puitteet opintojen ajaksi. Perintöä saavat vasta sitten kun toivottavasti jää jaettavaa. Varamme ovat sitä varten, että ei tarvitse itse vanhana kituuttaa, mutta jos jää annettavaa, niin toivomme, että sitä varten, etä ei lasten tarvitse vanhana köyhyydestä kärsiä ja voivat taas siirtää turvatun vanhuuden omille lapsilleen.