Kuinka kauan sinulla kestäisi säästää 6000 euroa?
Mulla tavoite vuoden päässä, jos jouluna olisi melkein puolet niin hyvä on.
Kommentit (30)
Säästän tällä hetkellä nettotuloihini nähden maksimaalisen summan ja saan reilut 6000 € säästöön 9 kk aikana.
Penniä venyttämällä 7kk, muuten 10kk
Vierailija kirjoitti:
Säästän tällä hetkellä nettotuloihini nähden maksimaalisen summan ja saan reilut 6000 € säästöön 9 kk aikana.
Millainen päiväbudjetti sulla on maksimaalisella säästöllä ja mihin säästät? Jätä toki vastaamatta jos utelen liikaa :)
Mutta teen töitä 20h viikossa ja asun yksin
-4-
Mulla menee 200 e säästötilille joka kuukausi, joten 2,5 v.
Puolisen vuotta, ehkä 3-4 kk jos oikein pihistelisi eikä ostaisi kuin välttämättömän.987
Normaalisti 3-4kk. Säästöön menee reilu 1500e kuussa, jos tulee bonuksia sun muita, enemmän.
Miten sen nyt ottaa. Tällä hetkellä menee joka kuukausi enemmän rahaa kuin tulee palkkaa. Jos lopettaisi lainanmaksun, se kertyisi 4 kuukaudessa.
Mitä tarkoittaa tässä tapauksessa säästää? Onko 6000e tilillä jo säästössä? Vai pitääkö se olla sijoitettuna johonkin?
Mulla on 70 000 tillä, mutta kyllä se vuoden mittaan palaa..
Avasin viime vuoden toukokuussa OP:n säästölippaan, jonne siirrän 100e kuussa ja lisäksi joka korttimaksusta menee sinne 2e. Nyt on lippaassa vähän päälle 2000e, eli noin kolmisen vuotta tällä tahdilla. Tarvittaessa voisin säästää nopeamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen päiväbudjetti sulla on maksimaalisella säästöllä ja mihin säästät? Jätä toki vastaamatta jos utelen liikaa :)
Ei ole päiväbudjettia, nettotuloni ovat n. 2200 € ja kylmästi siirrän jokaisena palkkapäivänä säästöön 650 €. 9 kk aikana 650 € ei tule tuota 6000 €, mutta laitan valtaosan lomarahoistani myös säästöön. Säästän ensiasuntoon :)
Mulla menisi noin 4,5 vuotta. Siinä ajassa tosin luultavasti jo ehtisi tapahtumaan jotain sellaista, että ainakin osa säästöistä kuluisi johonkin pakollisiin yllättäviin menoihin. Lisäksi tulisin luultavasti hulluksi jo puolessa vuodessa, että eise käytännössä ole edes mahdollista.
Viime vuoden tulot oli 1227 euroa, että suhteellisen kauan.
Jos pitäisi nimenomaan pankkitilille saada säästöön ja kiireellä, niin asuntolainan takaisinmaksun jos laittaa tauolle ja lopettaa hetkellisesti sijoitukset, niin neljässä kuukaudessa tuo olisi kasassa tavallisesti. Jos kerran vuodessa tulevat maksut osuvat tuohon kauteen (vakuutukset, auton verot ym.), niin voisi mennä puolikin vuotta. Jos asuntolainaa lyhentää samalla, niin vajaa vuosi menee.
Insinööri, M28.
Realistisesti ajatellen 1,5 vuotta.
Jos oikein pihistelisin ja nuukailisin niin 5kk voisi realistisesti kuvitella saavani 6000 eur kasaan. Mutta silloin pitäisi jo luopua vaikka matkailusta yms. ylimääräisestä viihteestä.
Nyt "säästän" eli sijoitan osakkeisiin n. 600 euroa kuukaudessa. Taloudella on jo valmiiksi 5000 euron puskuri.
Ikuisuus. Olisin varmaan haudassa ennenkuin saisin 6000e rahaa...