Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätänkö hakematta kouluun?

Säälittävä reppana
16.04.2019 |

Olen 25-vuotias nainen ja elän toimeentulotuella. Kuukauden päästä olisi pääsykokeet, mutta minulla ei ole rahaa ostaa pääsykoekirjaa. Rahat saan vasta ensi kuun alussa ja pääsykoe on 16.5. Mitä voisin tehdä? Kieltämättä masentaa, että tämä työttömyys näyttää olevan ikuinen kierre.

Ja kirjastosta olen tietysti katsonut, mutta tuonne on hakemassa ilmeisesti koko Suomi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota, jos oot noin huonossa kunnossa, kannattaisko hakea johonkin vähän helpommalle alalle? 

Ja alalle, joka työllistää?

Ihan oikeesti.

Hmm, vähän ärsyttää, kun en ole missään vaiheessa sanonut, ettenkö pärjäisi erinomaisesti kyseisellä alalla. En aio mennä töihin ihan hetkeen ja mielentervetyteni ei kestä aloja, joissa neuroottisuuteni ja itsetuntoni alenee. Minun nimenomaan kuuluu opiskella alaa, jolla voin käyttää vahvuuksiani ja ne ovat niitä lukemisen, sisäistämisen ja teoreettisen ajattelun kykyjä joita minulla on.

Vierailija
22/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko jossain vielä kokonainen kirja pääsykokeeseen? Kaikkihan ovat nykyään pelkkiä artikkeleita ja kokeissa sitten sovelletaan annettuja aineistoja. Osta kirja ja kerää pulloja ja myy torissa jotain ruokarahoiksi. Käy kaupan maistiaisissa ja ruokajonossa. Älä nirsoile. 

Kyllä tuolle alalle on vain kirja pääsykoemateriaaleissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tavoitteenasi ei oikeastaan ole edes työllistyminen niin mitä jos jatkaisit niitä avoimen opiskeluja. Turhaan suoritat koko tutkintoa ja viet tutkintopaikan joltain sellaiselta joka haluaa oikeasti työllistyäkin opintojensa jälkeen.

Et kuitenkaan pysty suorittamaan kursseja normaalitahtiin (monta yhtäaikaisesti) koska jaksamisesi ei vaan riitä joten avoimen kurssit muutama per vuosi riittävät hyvin.

Vierailija
24/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tota, jos oot noin huonossa kunnossa, kannattaisko hakea johonkin vähän helpommalle alalle? 

Ja alalle, joka työllistää?

Ihan oikeesti.

Hmm, vähän ärsyttää, kun en ole missään vaiheessa sanonut, ettenkö pärjäisi erinomaisesti kyseisellä alalla. En aio mennä töihin ihan hetkeen ja mielentervetyteni ei kestä aloja, joissa neuroottisuuteni ja itsetuntoni alenee. Minun nimenomaan kuuluu opiskella alaa, jolla voin käyttää vahvuuksiani ja ne ovat niitä lukemisen, sisäistämisen ja teoreettisen ajattelun kykyjä joita minulla on.

Siis neuroottisuuteni pahenee ja itsetuntoni alenee.

Vierailija
25/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostanut pääsykoekirjoja itselleni. Luin niitä kirjaston lukusalissa. Eiköhän jostain yliopiston kirjastosta löytyisi lukusalikappale, jota siellä lukea? Tee muistiinpanoja samalla, niin voit kerrata niiden avulla silloin kun et pääse kirjastoon asti. Ja ota kännykällä kuvat oleellisista sivuista kertausta varten.

Vierailija
26/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran tavoitteenasi ei oikeastaan ole edes työllistyminen niin mitä jos jatkaisit niitä avoimen opiskeluja. Turhaan suoritat koko tutkintoa ja viet tutkintopaikan joltain sellaiselta joka haluaa oikeasti työllistyäkin opintojensa jälkeen.

Et kuitenkaan pysty suorittamaan kursseja normaalitahtiin (monta yhtäaikaisesti) koska jaksamisesi ei vaan riitä joten avoimen kurssit muutama per vuosi riittävät hyvin.

Ei ole enää rahaa käydä aivoimen kursseilla. Mutta eipä tämä niin vakavaa ole, ei minulta kukaan odota työllistymistä tai kouluttautumista kuin minä itse. Täytyy löytää elämään jotain muuta sisältöä kuin työnteko tai opiskelu.

Vierailija
27/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ensi vuonna uudestaan kun ei ole enää etukäteen luettavia materiaaleja.

Vierailija
28/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ensi vuonna uudestaan kun ei ole enää etukäteen luettavia materiaaleja.

Aloin jo miettiä, että voisi mennä sieltä mistä aita on matalin ja käydä korottamassa lukion numeroita. Tuohon aikaan olin niin huonossa kunnossa, että lukion kävin läpi nipin napin. Nyt vanhempana olisi helppoa saada paremmat numerot kielistä ja esim historiasta ja yhteiskuntaopista ja eipä noissa aineissa tarvitse välttämättä niitä uusimpia painoksiakaan. Sitä voi ainakin tehdä omaan tahtiin. Vai onko korkeakouluihin pääseminen muuttumassa tulevaisuudessa sellaiseksi, ettei suoraan kouluarvosanoilla pääse enää tulevaisuudessa?

Vierailija
29/29 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat sen kirjan velaksi tietenkin. Klarnalasku 14 pv + eräpäivän siirto 14 pv tai maksa myöhemmin 2kk  ja qliro sama juttu. Prisma myy joitain kirjoja, lasku 30 pv/osamaksu. Taviskirjakaupat myöntävät tilejä jos luottotiedot ovat kunnssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi