Osaako teidän teinipojat korjata pyörän?
Kuka on opettanut jos osaa? Yleisesti vallalla käsitys että osaavat. Entä totaalisesti yksinhuoltajien pojat? Siis joilla ei edes sukulaismiehiä.
Kommentit (11)
Ei. Ne osaa korjata ja virittää mopoa.
Osaa. Itse on opetellut yrityksen ja erehdyksen kautta kuten itsekin hänen äitinään. Mutta esim. pyörän kumin paikkauksen olen varta vasten näyttänyt, samoin kuin vaikka hernekeiton lämmittämisen. Nyt rassaa itse mopoaan josta minä en tiedä mitään. Toivottavasti jatkossa myös oman ja minunkin auton!
Penikselläkö se pyörä korjataan, vai mihin niitä sukulaismiehiä tarvitaan?
Itse mietin että tuo on sellainen asia jonka isä pojalleen opettaa, mutta kun isä ei hengissä ole. Itse kai se on opeteltava. En minä äitinä osaa esim vaihtaa rengasta.
Osaa. BMX porukka opettaa. Ja isoisä. Pihalla on BMX joten saa olla säätämässä ja korjaamassa kokoajan.
Ei osaa. Ei vois vähempää kiinnostaa. Joskus pakotettu mukaan, jos pyörää on pitänyt korjata. Laiska.
Miksi niitä pitäisi korjata? Nakkaa kaatopaikalle ja ostaa uuden jos hajoaa.
Osaa. Isänsä kanssa opetelleet.
Meillä kyllä saa lssten kaveritkin tulla rikkinäisiä pyöriä korjaamaan ja mies kyllä opettaa heitäkin jos pojat ei saa keskenään pyörää kuntoon.
Ja on naapuri aikuisetkin tuoneet meidän pojille pyöriään korjattavaksi/huollettavaksi.
Eli kavereiden isätkin voi opettaa varsinkin jos nätisti pyytää. Ja kyllä minä äitinäkin olen opettanut omille ja muiden lapsille niin leipomista kuin sahaamista/vuolemista jne.
Ei osaa, ei kiinnosta. Pikkusiskonsa kyllä huoltaa pyörät ja paikkaa kumit. Minä olen opettanut.
Noup. Poika on yhtä kätevä käsistään kuin vanhempansakin joten jos jotain tarttee tehdä niin pyörähuolto hoitaa homman.