Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks se kouluruoka on nykyään Suomessa niin vaikeaa?

Vierailija
16.04.2019 |

Mennään 30 vuotta taaksepäin, niin miten silloin oli asiat? Kaikki tais syödä, eikä kukaan inissyt. Mitä söitte silloin koulussa kertokaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin Pohjois-Karjalaisessa kyläkoulussa, jossa oli tosi hyvät ruuat. Keittäjät taisi valmistaa kaiken ihan itse. Salaatitkin oli asetettu tarjolle aina tosi hienosti. Tämä oli 2005-luvulta taaksepäin.

Ja taas yksi perzuli ilmoittautui paikalle!

Vierailija
22/24 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun opettaja ja kovasti tuntuu nykylapsilla olevn massia käydä koulun jälkeen kebabilla tai pizzalla ja syödä sipsejä välkällä. Mahat on sitten sen mukaisia eli varmasti tulee elintasosairaudet vaan lisääntymään kun nämä kasvavat aikuisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun opettaja ja kovasti tuntuu nykylapsilla olevn massia käydä koulun jälkeen kebabilla tai pizzalla ja syödä sipsejä välkällä. Mahat on sitten sen mukaisia eli varmasti tulee elintasosairaudet vaan lisääntymään kun nämä kasvavat aikuisiksi.

No eiks vois sitten tehdä ruokaa koulussa pientä maksua  vastaan, niin ei tartteis niitä einespaskoja roudata keittiöön vaan keittiömestari vois hakee pakettiautolla joka aamu sittarista tms. mestasta tuoretta heviä ja lihaa tiskiltä? Ei tartteis lasten mennä mäkkäriin vetämään sitä lisäainehormooniepäruokasontaa?

Vierailija
24/24 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kultaa taas monen muistot, näemmä. Ap harrastaa samaa kitinää mitä jo antiikin kreikkalaiset, jotka valittivat, että "nuoriso on pilalla ja hemmoteltua".

Taidatte olla perzepuoluelaisia... Riikka Slunga-Poutsalokin tippa linssissä vaalimainoksessa kaihoaa aikaa, jolloin Torniossa saattoi muka jättää ovet lukitsematta, "riitti kun pani luudan oven eteen".... juupajoo, uskokoon ken tahtoo. Tornio on vilkas rajakaupunki, ja Slunga on syntynyt 1971. Edes mun lapsuudessani 1960-luvulla maaseudulla ei enää ole uskallettu jättää ulko-ovea lukitsematta, jos on lähdetty yhtään pidemmälle kuin omaan navettaan.

En mä kitise kun ei tartte enää laitosruokaa syödä. Ihmettelen vaan, ettei ihmiset halua parempaa etenkin kun on kysymys ruoasta ja se on nukkumisen ohella tärkein asia maailmassa. Jos ruoka on pahaa, niin sitten vedetään herkkuja, mikä on nopeaa hiilaria ja se tekee keholle enemmän hallaa kuin Halla-Ahon kirjoitukset. En ole kiinnostunut politiikasta. Olen kulinaristi ja herkkusuu/perse. Prööt!