Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 154cm mikä olisi hyvä paino? Olen 17v

Vierailija
16.04.2019 |

Olen nyt siis ylipainoinen. Lievän ja jonkun isomman ylipainon välissä. 98kg. Mulla on jenkkaa kahvat, pyllyyn tullu rasvaa, maha kasvanu, reidet kasvanu, selkä makkaroita alkanu tuleen. Tavoite olisi laihduttaa. Olen valmis laihdutukseen. Olen jo miettinyt kuntoilua ja ruokapuolta. Olisino alkuun vaikka 85 hyvä tavoite? Haluan, että paino köy 100kg. Näin voisin sanoa, että olen laihduttanut 15kg. Olen lihonut lääkkeillä. Slin masennuslääkkeitä 2kk. Ne lisäsivät ruokahalujani paljon. Olen motivoitunut laihduttamaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kilo kerrallaan rauhassa ja katso, milloin itsestä tuntuu hyvältä. Kun elämäntavat ovat kunnossa, asettuu painokin terveeksi.

Vierailija
2/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievän ja jonkun isomman ylipainon välissä? Lähes satakiloisena? Tuohan on jo sairaalloinen ylipaino. Puolet pois painosta, niin olet ihannepainossasi. 

Tsemppiä urakkaan, se tulee olemaan raskas.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet pois. Kilo viikossa on hyvä tavoite. Joka aamu vaa'alle ja ruokapäiväkirjaan kaikki syömiset.

Vierailija
4/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata katsoa rauhassa kilo kerrallaan tai et saa koskaan laihdutettua. Kova liikunta ja puhdas ruokavalio. HIIT sprinttausta, punttisalia ja kehonpainoharjoituksia.

Vierailija
5/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pituisellesi 45 kiloa on vielä normaalipaino.

Eli kova työ on edessä, mutta älä luovuta, kyllä sen voi saavuttaa. Varsinkin kun olet vielä noin nuori.

Tsemppiä!

Vierailija
6/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, että olet herännyt painon nousuun. Missään nimessä ei kannata nostaa painoa, pystyt kyllä tiputtamaan sopivan numeron kiloja muutenkin. Eikä ketään muuta oikeasti kiinnosta, montako kiloa tippui. Läheisesi haluavat vain, että olet terve ja onnellinen. 

Sinulla on aika reilusti kiloja, mutta nuorena ihmisenä piiiitkä aika tiputtaa niitä terveellisesti ja turvallisesti. Yksi tekniikka, jota olen kuullut suositeltavan, on että tiputtaa 5% painosta ja tasapainottelee siinä hetken. Ehdit tottua uuteen painoon niin fyysisesti kuin henkisesti. Ymmärrät miten paljon voit syödä uudessa painossa. 

Kun tasapaino on löytynyt laihdutat taas (terveellisesti) seuraavat 5 %. Eli alkuun tähtäät 93 kiloon, sitten 88 kiloon. Tämä voi olla hidasta, mutta antaa selvästi paremmat mahdollisuudet pitää paino poissa pysyvästi. 

Vierailija
7/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä idea ottaa pienempiä välitavoitteita, ota vaikkapa tavoitteeksi päästä uudelle kymmenluvulle, eli nyt aluksi alle 90 kg. Mieti strategiaasi ja realistista aikataulua kymppi kerrallaan, edellisestä kympistä voit aina ottaa opiksesi ja soveltaa jo oppimaasi seuraavaan tavoitteeseen pääsemiseksi - ja miettiä, onko tarpeen tehdä muutoksia. Alaspäin mentäessä jokainen kymppi on tietysti edellistä tiukemmassa. Suosittelen säännöllistä liikuntaa, säntillistä ateriarytmiä ja runsasta kasvisten syömistä. Vältä nälkää. Liikunnan kanssa kannattaa ottaa aluksi rauhallisesti, sillä se voi lisätä ruokahalua. Keventyessäsi huomaat, että liikunta tuntuu paremmalta ja paremmalta.

Normaalin painoindeksin saavuttaisit pääsemällä alle 60 kilon, mutta satsaa nyt tarmosi ensimmäiseen välitavoitteeseen. Aika näyttää, mitä painoa sinun on järkevää tavoitella ja kuinka lihaksikkaaksi kehinkoostumuksesi muodostuu. Sinulla on etuna ainakin nuori ikä puolellasi, se helpottaa vähän kropan toimintaa.

Vierailija
8/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 45 kg olisi ihannepaino.

Vierailija
9/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pari senttiä sua pidempi ja ikäisenäsi painoin n. 53kg. Nyt keski-iän kynnyksellä oon lihonut 67 kiloiseksi, ja laihdutusprojekti 60 kiloon on meneillään. Siinä kunnossa näytin mielestäni parhaalta, vaikka lähellä bmi:n ylärajaa olinkin. Sitten lipsahti muutama pizzalaatikko liikaa 😅 Kyllä nää seitsemänkin ylipainokiloa tuntuu nivelissä, joten parempi hankkiutua eroon.

Välitavoitteena 85kg on varmasti oikein hyvä, mutta terveyden kannalta suosittelen kyllä ihan sinne normipainon lähettyville pyrkimistä.

Hirmuisesti tsemppiä ja hitaasti hyvä tulee :)

Vierailija
10/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 kg on useimmille tuon pituisille aivan liian vähän.

Itse olen samanmittainen, ja viihdyin itse kyllä painossa 48 kg, mutta kaikki aina huomauttelivat, miten laiha olen ja että pitäisi saada vähän painoa, että näyttäisin terveemmältä.

Hyvä paino tietysti johtuu siitä, miten paino jakaantuu vartalolla ja paljonko siitä on lihaksia vai onko osa läskiä. Minulla oli 48-kiloisena riutuneet kasvot, posket lommolla, ja vatsa meni selkärankaa pitkin. Pyöreyttä oli toki pakaroissa ja reisissä, mutta kapeat kohdat oli liian kapeita, ei enää terveen näköisiä.

Nyt painan 52 kg  ja huolestunut huomauttelu alipainosta on lakannut. En näytä enää "kuihtuneelta".

Vierailija
11/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä haetaanko tässä ihannepainoa missikisoihin, sillä tuolla painolla BMI olisi 18,97. Terveyden kannalta ihannepaino olisi 51-52 kg riippuen toki vähän lihasmassasta.

Vierailija
12/16 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 on tuon pituiselle ihan liian vähän. Itse oon aikalailla ap:n pituinen (155cm) ja oon siis aikuinen, 29 vuotias. Mulla painoa 55 kiloa ja en ole liian laiha tai lihava, mutta näytän ihan hoikalta. Ap:n kannattaa laihduttaa terveyden kannalta ainakin 65 kiloon. Paras paino varmaan 55-63, jos on muutenkin taipumusta pyöreyteen. Pieni ylipaino ei haittaa, mutta ap:lla on tosi paljon liikapainoa. Kannattaa ottaa alkuun ihan rauhallisesti ja panostaa terveelliseen ruokavalioon ja liikuntaan, kun olet vielä noin nuorikin.

Vierailija
13/16 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele todellakaan laihduttamaan 45 kiloiseksi, painonpudotus on liian iso, eikä sopiva aikuiselle. Mielestäni 60kg olisi todella hyvä saavutus, Tsemppiä!

T:154cm 36kg "nuori nainen" joka on kärsinyt alipainosta 10v asti 

Vierailija
14/16 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 7v vai 17v? 7 vuotiaan pituutta tuo on lähempänä.

Vierailija
15/16 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Olen samanpituinen ja 50-kiloisena tuntuu läskiltä. Tsemppiä!

Vierailija
16/16 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi Suomalainen on n 150 cm ja 100 kg. Olet hyvässä kasvuiässä joten kaikki on OK.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän