Muita joita jännittää elokuun alku ja lasten päivähoidon alkaminen?
Meillä siis lapset 4 ja 2 v aloittavat ensimmäistä kertaa hoidossa ryhmiksessä. Jännittää ihan kauheasti, ja sydän on solmussa koko ajan... =(
Kommentit (23)
Onneksi vasta elokuun lopulla, vielä kuukausi aikaa nauttia tästä kotielämästä ja lapsista.
Jännittää hurjasti, lapset ovat siis 4½v ja 3v. Menevät oikein mukavaan päiväkotiin sisarusryhmään ja samassa ryhmässä paljon ystävieni lapsia. Pelottaa kaikki, monta vuotta ollut kotona ja nyt on paluu arkeen edessä.
Kai tämä aina jännittää/pelottaa äitejä!
Elokuun puoliväli on meillä SE aika. Tosin nyt tulin eteen muutto 20km päähän ja alkoikin enempi jännittää että mitä jos hoitopaikkaa ei löydykään. Pitäisi tänään soittaa pomolle ja vähän kysellä vaihtoehtoja työn puolesta....
Niin ja lapsi siis 1,5v
Olen kuullut parikin tarinaa, että lapsi ei vaan millään sopeutunut hoitoon, ja äidin oli pakko jäädä kotiin. Mietin kuinka yleistä se on...
tuskin se lapsi sieltä maitojunalla pois tulee.
Meillä aloittaa päivähoidon kuopus nyt elokuussa. On 4-vuotias.
Meillä meni esikoinen 5-vuotiaana, eikä hänellä ollut minkäänlaisia sopeutumisvaikeuksia...
Riippuu tietty hoitopaikastakin. Oletko pannut huonoon?
Meidän talossa on 2 pph:aa ja olen nähnyt pihassa mooonta hoitolasta... 98% kaikki on mennyt hyvin. Kiva nähdä millaisia uusia naamoja tänä syksynä tulee!
Ei meillä ainakaan ollut kauheasti valinnanvaraa. Yksikään ei ollut mikään ihannepaikka, mutta joku ryhmis piti ottaa, koska halusimme lapset samaan ryhmään. Mistä sitä sitten tietää mikä on hyvä / tarpeeksi hyvä?
paikasta toiseen että tietää mikä on se sopivin. Eihän sitä muuten tiedä.
Eihän sitä voi mitenkään tietää etukäteen mistä lapsi pitää ja kenen hoidossa hän viihtyy. (jos oletuksena on siis normaali lapsi joka ymmärtää, puhuu, on vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa...). Jos haluaa täydellisen analyysin siitä, mikä on juuri hänelle se oikea paikka niin sitten ei auta kuin testaus. Muuten on kyse vaan äidin omasta mielipiteestä.
Hoitopaikan tason saa selville kyllä etukäteen.
Haastattele muita äitejä, ota selvää, milloin tilat on korjattu, ota selvää, millainen johtaja paikassa on, paljonko henkilökunta pääsee koulutukseen, miten paljon henkilökunta vaihtuu, millaisia perheitä sen palveluja käyttää, käy katselemassa päältä, sovi tapaaminen päiväkodinjohtajan kanssa jne.
11
mutta sitä ei saa selville etukäteen, että onko se lapsenkin mielestä hyvä ja sopiva paikka. Toisaalta mitäs väliä sillä nyt on, pääasia että äiti on saanut päätökselleen jotain hengenvahvistusta että paikka on hyvä... Typerää muuten nimitellä netissä tuntemattomia ihmisiä.
säälittää pienet lapset. Päiväkodinjohtaja ei ole niitä lapsia nähnytkään, turha sitä on haastatella.
Olkaa onnellisia että lapsenne on jo noin vanhoja. Mä joudun viemään 10kk vauvani. Mä varmaan kuolen