Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eräs lapseni ystävistä varastelee

Oinas
15.04.2019 |

Elikkä minulla on ollut pitkään epäilys siitä, että eräs lapseni ystävistä varastelee, joten viritin hänelle ansan, jätin hänen tullessaan kylään keittiön pöydälle näkyvälle paikalle lompakon jossa oli huomaamattomasti merkattuja seteleitä. Ei mennyt kuin 10 minuuttia niin setelit olivat kadonneet.

Alkaessani selvittää asiaa tämä lapsi ilmeisesti tajusi, että kyseessä oli ansa ja juoksee vessaan laittaa oven lukkoon eikä avaa ovea vaatimuksesta huolimatta. Vessasta kuuluu pöntönvetämisen ääniä. Kun lapsi tulee muutaman minuutin päästä vessasta vaadin näyttämään taskut, mutta mitään ei tietenkään löydy, koska rahat on vedetty pöntöstä alas.

Olen hyvin empaattinen ihminen ja hyvä aistimaan muiden ihmisten tunnetiloja. aistin tästä lapsesta, että lapsi on jollain tavalla erilainen kuin muut ihmiset siis kykenemätön kokemaan häpeää mistään teosta tai valehtelemisesta. Ruumiinkieli on ihan erilaista kuin ihmisellä joka tietää tehneensä väärin. Sekin, että varastamisen jälkeen kiinni jäädessä juoksee vessaan vetämään rahat vessanpöntöstä kertoo jonkinlaisesta röyhkeydestä. Onko tässä kyseessä joku pieni rikollisen tai persoonallisuushäiriöisen alku? Kyseessä on alle kymmenenvuotias lapsi.

Lopulta sitten annoin tälle lapselle ikuisen porttikiellon kotiini, koska en halua kotiini ketään johon en luota. Vaikka kyse onkin lapsesta. Miten itse olisit toiminut?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sun pitänyt lukita se lapsi kotiarestiin vaatekaappiin pariksi päiväksi. Ei ne muuten opi. Omassa kotona varmasti lepsuillaan.

2/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan patska provo.

Miten olet varma siitä että juuri tämä kaveri veti rahat pöntöstä alas. Sanot aistivasi tunnetiloja hyvin niin miksi lapsi ei olisi voinut aistia sinusta että sinä aiot syyttää häntä varkaudesta. On mahdollista että oma lapsesi on vienyt rahat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko sanaakaan!

Vierailija
5/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kotona vähän vastaavanlainen tapaus. Pojaltani katosi kukkarosta rahaa useita kertoja kun nämä tämä kaveri oli ollut meillä. Kuultiin sitten toista kautta että tämä sama poika oli käynyt heti meillä käynnin jälkeen ostamassa paljon herkkuja kaupasta ja leveillyt sitten niillä.

Hoidin kuitenkin asian hieman toisin kuin sinä. Seuraavan kerran kun poika tuli meille niin otin hänet sivuun. En edes kysynyt että onko hän ottanut jotain vaan ilmoitin vain että hän on vienyt meiltä rahaa ja tiedämme asiasta. Mutta sanoin myös että hän varmaan ymmärtää että se oli väärin ja asia voidaan vielä korjata. Jos hän palauttaa saman verran rahaa meille niin asia on siinä ja jatkamme kuin mitään ei olisi tapahtunut ja oletamme että hän on oppinut asiasta jotain. Ja että hän olisi edelleen tervetullut meille jos asia ei toistu.

Parin päivän päästä rahat olivat meillä ja asiasta ei tosiaankaan enää puhuttu ja sama poika kävi meillä vielä vuosia senkin jälkeen eikä mitään enää kadonnut. Ja on tietääkseni edelleen ihan "hyvillä teillä" vaikka tulikin vähän rikkinäisistä kotioloista. 

Vierailija
6/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Miten olet varma siitä että juuri tämä kaveri veti rahat pöntöstä alas. Sanot aistivasi tunnetiloja hyvin niin miksi lapsi ei olisi voinut aistia sinusta että sinä aiot syyttää häntä varkaudesta. On mahdollista että oma lapsesi on vienyt rahat

Rahaa on kadonnut monta kertaa aikaisemminkin aina kun tämä kyseinen lapsi on ollut kylässä. Mainitsin tästä viestissäni. Lisäksi sen jälkeen kun aloin selvitämään asiaa olen kuullut muilta vanhemmilta vastaavanlaisista epäilyistä liittyen tähän samaan lapseen.

Vierailija
7/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Omat lapseni eivät varasta tiedän sen siitä, että olen asettanut vastaavanlaisen ansan, jossa merkattuja seteleitä on helposti varastettavissa monta kertaa omille lapsilleni kuin asetin tälle lapselle. Tein saman ansan myös kaikille muille lapsille, jotka käyvät meillä kylässä eikä rahaa ikinä kadonnut. On äärimmäisen pieni todennäköisyys, että syyllinen on joku muu kuin tuo kyseinen lapsi.

Vierailija
8/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi voinut olla sijoituslapsemme.

Varastaa jokapaikasta ja kaikkea.

Ikäkin täsmää. Olen niin huolissani mihin tämän pojan tie päätyy. Rakas ja läheinen meille on. Empatiakyky puuttuu pojalta, mutta eihän se ole lapsen syy. Olemme opettaneet oikean ja väärän, mutta tälle lapselle se ei aukea. Psykologilla/ psykiatrilla/ terapiossa hypätään, mutta ei ainakaan ole vielä tulosta syntynyt. Niin surullista. Haluaisin lapselle hyvän elämän.

Vierailija
9/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan lapselta tulle katkaista oikea käsi. Jos jatkaa varastelua, niin seuraavaksi vasen jalka.

Vierailija
10/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan lapselta tulle katkaista oikea käsi. Jos jatkaa varastelua, niin seuraavaksi vasen jalka.

Ja eikun sahaostoksille siis.

Vierailija
11/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt vielä mitään, mun iäkäs äitini näpistelee jatkuvasti kaupoista. Rahaa on kuin roskaa, mutta pitää itseään niin paljon parempana ihmisenä, ettei hänen "tarvitse maksaa" vain häntä köyhempien pitää maksaa ostoksensa. Ei tarvitse varmaan kysyä, olenko hänen kanssaan enää tekemisissä.

Ja tämä ei ollut edes keksitty juttu.

Vierailija
12/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lapsesta tule ap:n ja monen muun tavoin pitkäaikaistyötön sossupummi.

Eihän se rahan ottaminen muiden lompakosta ole varastamista, vaan mahdollisuus/perusturva!

Vierailija
13/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rinnakkaisluokalla oli 80-luvulla kaksoset, jotka varastelivat kaikilta. Heitä ei päästetty enää ainakaan naapureilleen. Minun luokse änkesivät muutaman kerran ja hävisi ainakin yksi seteli ja jos ei muuta niin taakut täynnä palasokeria. Ns. normaalista perheestä olivat, tosin äitinsäkin ahneus tuli ilmi jopa muutamassa asiakaspalvelutilanteessa aikuisempana hänet kohdattua. Toisesta tyttärestä on sittemmin tullut ekonomi, vaikuttaa hyvin suorituskeskeiseltä. Toinen oli ehkä vähän perässä menijä, mitenköhän reppana pärjää ilman siskoaan.

Vierailija
14/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaveri varasti 3 kertaa ja sai ikuisen porttikiellon meille.

Joka kerran jälkeen vanhemmat vakuutteli, ettei se enää varasta ja aina vaan uudelleen.

Eskarissa ja ekalla luokalla oli lapseni kaverina. Vain tuon 3 kertaa päästin meille ja sitten olivat vaan sen kaverin luona. (vanhemmat eros ja äitinsä kanssa muutti sitten kauas. Sitten vaan harvakseltaan tapailivat)

Sen vanhemmat moneen kertaan pyyteli, että pääsiskö meille, mutta en enää päästänyt. En päästä varasta meille.

Vanhemmat sanoi, että korvaavat kaiken, mitä se varastaa. Mitä sillä väliä on, että korvaavatko. En minä aina huomaa, mitä on varastettu. En voi jatkuvasti vahtia tavaroitamme.

Vierailija
15/15 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt vielä mitään, mun iäkäs äitini näpistelee jatkuvasti kaupoista. Rahaa on kuin roskaa, mutta pitää itseään niin paljon parempana ihmisenä, ettei hänen "tarvitse maksaa" vain häntä köyhempien pitää maksaa ostoksensa. Ei tarvitse varmaan kysyä, olenko hänen kanssaan enää tekemisissä.

Ja tämä ei ollut edes keksitty juttu.

Kaupoista varastelu ei ole mitään ihmisten kodeista varastelun rinnalla.

Ymmärrän silti, että sua hävettää.