Lasten nimet pitää alkaa samalla kirjaimella
Lasten nimet pitää alkaa samalla kirjaimella tai toinen nimi alkaa samalla kirjaimella mihin eka päättyy esim. Paula Anneli, Veikko Olavi. Jos vanhempien nimet alkavat samalla kirjaimella niin lastenkin nimet alettava. Onko teillä tälläisiä tuttuja? Itse tiedän pari perhettä joista toisen nimet alkavat R kirjaimella ja toisen M. Lisäksi on yksi perhe joissa lapset kastettu tyyliin Sari Mari Jari.
Kommentit (24)
Tiedän yhden perheen jossa kaikkien lasten nimet alkaa M kirjaimella. Lapsia on monta ja nimet kuulostaa keksityiltä. Ei ole kalenterinimiä eikä nimestä voi päätellä onko lapsi tyttö vai poika
Vanhempieni etunimet alkaa samalla kirjaimella. Myös minun ja pikkusiskon nimet alkavat tällä samalla kirjaimella. Tiedän myös yhden perheen, jossa vanhempien ja kaikkien kolmen lapsen etunimet alkaa samalla kirjaimella.
Minun ja mieheni nimet alkavat eri kirjaimilla ja meidän kahden lapsen nimet alkavat myös eri kirjaimilla eli meidän perheessä kellään ei ole samat nimikirjaimet.
Minusta on kiva, että lasten nimet sointuvat jotenkin yhteen, mutta nämä Kari, Jari, mari sarjat kuulostaa hassulta. Meillä molemmilla lapsilla on perinteinen suomalainen nimi, kuten myös meidän vanhempien nimet on perinteisiä suomalaisia nimiä.
Tämä olisi voinut olla hauska keskustelu ilman kielipoliisia. Meidän naapurin lapset on nimetty niin, että vain yksi kirjain (viimeinen) on eri. En viitsi nimiä laittaa kun ovat senverran harvinaisia, mutta tyyliin Anu ja Ano. Paitsi, että poikia molemmat. Kaikki sekoittavat heidät toisiinsa
Minustakin kiva jos nimet tavallaan samantyyppisiä eli en laittais vaikka toisen nimeksi Atte ja toisen Oskari, mutta en kyllä Atte ja Ottokaan 😀 vaan esim. Onni tms jossa olis vokaalit-konsonantit samoilla paikoilla. Meillä vaan yksi lapsi joten vielä ei tämmöistä ole tarvinnut miettiä
Mun yks ystävä sanoi että piti lopettaa lasten teko kun nimet loppui. No vitsinä heitti mut heillä kaikki alkaa e kirjaimella
Ihan kuin ne lapset olisi lopun elämää vain sen sisarussarjansa osasia eikä muuta. Voi yök.
Mun anoppi on antanut lapsilleen käytännössä samat nimet. Tyyliin juurikin Jari, Kari ja Mari. Sit siihen samaan sarjaan vielä koira Sari. (lisättäköön, että tuo koira taitaa olla anopille se rakkain)
Meillä pojilla yhtä lyhyet mutta aivan erityyppiset nimet ja tämä tuntui omasta mielestä hyvältä ratkaisulta :)
Alkaakos aloittajan oma nimikään samalla kirjaimella?!? Mietipä sitä, ennenkuin höpötät joutavia.
Lapsena tunsin kolme tyttöä vai olikihan kolmoset joiden nimet oli, Emmi, Evelinaa ja Elina. Mutta aina meni sekaisin kuka oli kukakin
Mun tutun perheellä ne aloitti, Jari, Kari, Mari mutta sitten neljäs sai nimen Tauno
Eli iha erilainen xD
Meillä vanhempien nimet alkavat samalla kirjaimella, nimet on myös johdettu samasta kantanimestä, joten lasten toiset nimet alkavat tuolla samalla kirjaimella ja on johdettu tuosta samasta kantanimestä. Kutsumanimet on sellaiset jotka vaan tuntuivat kivoilta ja alkavat jokainen omalla kirjaimellaan...
Vierailija kirjoitti:
Alkaakos aloittajan oma nimikään samalla kirjaimella?!? Mietipä sitä, ennenkuin höpötät joutavia.
Mitä? Tuohan on vain aloitus. Jos luit tuon kokonaan niin ap kysyy tuossa, että onko tällaisia tuttuja joilla on näin. Miksi itse pitäisi olla samanlainen jos kyselee muiden mieltymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Lapsena tunsin kolme tyttöä vai olikihan kolmoset joiden nimet oli, Emmi, Evelinaa ja Elina. Mutta aina meni sekaisin kuka oli kukakin
Mun tutun perheellä ne aloitti, Jari, Kari, Mari mutta sitten neljäs sai nimen Tauno
Eli iha erilainen xD
Heh. Tuossa varmaan suku oottanu et neljäs on Ari niin on piruillessaan järkyttäny koko suvun 😀 Niin mäkin tekisin
Lapsuudenkaverini perheessa (nimia vahan muokattu) oli aiti ja isa Annikki ja Jari, ja lapset Jannika ja Ari.
Sisarussarjoja tyyliin Jari, Kari ja Mari en ymmarra. En myoskaan muita "yhteensopivia" kuten eras tuttu perhe, joissa kaikilla on luontonimet, siis ihan yleisnimia tyyliin kukka, naava, ruusu jne.
Kaikkein vahiten ymmarran sita etta kastettavan lapsen tulisi "nayttaa nimeltaan" - milta se kuukauden vanha nayttaa, muulta kuin perus vauvalta? Miettikaa se nimi tulevan aikuisian mukaan, sita kannetaan koko ika!
Vierailija kirjoitti:
Joutaviahan täällä palstalla kokoajan höpötetään. Jos ei kelpaa niin ei oo pakko lukea
Paras naurattaja on mielestäni se keskisuomalainen perhe jossa on pojat:
Matteus, Markus, Luukas... (wait for it)... ja Pasi!
Yhdellä veljesparvella on nimet tyyliä Matteus, Markus, Luukas ja Kim. Ei mitään hajua miksi eivät nimenneet sitä viimeistä mukaan "sarjaan" kun kumminkin olisi ollut sopiva vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenkaverini perheessa (nimia vahan muokattu) oli aiti ja isa Annikki ja Jari, ja lapset Jannika ja Ari.
Sisarussarjoja tyyliin Jari, Kari ja Mari en ymmarra. En myoskaan muita "yhteensopivia" kuten eras tuttu perhe, joissa kaikilla on luontonimet, siis ihan yleisnimia tyyliin kukka, naava, ruusu jne.
Kaikkein vahiten ymmarran sita etta kastettavan lapsen tulisi "nayttaa nimeltaan" - milta se kuukauden vanha nayttaa, muulta kuin perus vauvalta? Miettikaa se nimi tulevan aikuisian mukaan, sita kannetaan koko ika!
Meillä myös näitä Vilja Iiris Kaisla -perheitä useampi tuttavapiirissä. Tuntuu olevan muotia meidän kulmilla. Yhden siskosarjan tiedän jossa kaikkien lasten nimet on sellaiset että etunimi-sukunimi yhdistelmästä saa kääntämälläkin oikean sanan tai nimen Esimerkkinä siis vaikka Liisa Ruuska= Ruusa Liiska. En tiedä onko tarkoituksella vai vahinhossa laitettu
Leo ja Otso. Seuraava on varmaan Tiger
Ei noin vaan näin: Lasten nimien pitää...