Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakavat mielenterveysongelmat, mutta silti käyn töissä ja salaan asian

Vierailija
14.04.2019 |

Minulla on todella vakavia mielenterveysongelmia - ihan suoraan sanottuna näin. Kaksisuuntainen vaikuttaa nykyään elämääni niin paljon, että masennuskaudet ovat yhtä tuskaa ja maanisessa vaiheessa olen valmis tekemään mitä tahansa hullua, heti ja nyt. Olen matkustanut yhtäkkiä kauas Suomesta kertomatta mitään miehelleni ja sitten ostanut äkkiä paluulipun niin, että olin kotona jo seuraavana päivänä. Olin siis poissa vain noin 54 tuntia, ja valehtelin miehelleni, että olin muka vanhempieni luona. Masentuneena olen maannut suihkun lattialla kolme tuntia kuunnellen sitä, miten puhelin soi useita kertoja ja pelkäsin sitä todella paljon.

Käyn edelleen töissä ja olen vielä palvelualalla. Jokainen työpäivä on tuskaa ja pelkään töihin menemistä sekä ihmisten kohtaamista. Koitan salata ongelmani, mutta samalla unelmoin siitä, että voisin päästä johonkin hoitoon ja jättää työt. Jotenkin ajattelen, etten halua tuottaa toisille pettymystä. Mutta ihan oikeasti: en kestä tätä enää kauaa.

Vähän aikaa söin lääkitystä, joka tasasi tunteita, mutta aiheutti samalla jatkuvan pienen masennuksen. Silloin aloinkin ikävöimään niitä maanisia hetkiä, jolloin tunnen pystyväni mihin tahansa.

Pitäisikö oikeasti vain nyt tulla "kaapista ulos" näiden ongelmien kanssa? Voinko saada jostain apua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada apua. Jos lääkitys aiheuttaa sen, että olet koko ajan masentunut, se on joko väärä lääke sinulle, tai tarvitset siihen rinnalle toisen lääkkeen. Jos olet kokeillut vasta yhtä lääkettä, sinulla on vielä monta vaihtoehtoa.

Vierailija
2/5 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella kauheaa, kun lääkäriin meneminen aiheuttaa lisää ahdistusta. En tiedä, pysytynkö siihen. Mutta ehkä on totta, että joku lääkitys saattaisi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne lääkäriin on vain pakko pakottaa itsensä. Älä tee samaa virhettä kuin minä että yrität selviytyä ikuisesti ilman apua ja yksin. Mä sain masennuksesta johtuvan univajeen vuoksi psykoosin jonka takia pahoinpitelin ystäväni fyysisesti ja, todella vakavasti. Jouduin tietysti pakkohoitoon ja siellä ollessa menikin koko elämä uusiksi. Mielenterveysongelmat ei ole leikin asia. Älä odota niin kauaa että on liian myöhäistä.

Vierailija
4/5 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet urheasti yrittänyt kestää näitä erilaisia kausia. Suurta urheutta osoittaisi kuitenkin nyt mennä lääkäriin hakemaan itselle apua.

Ole hyvä itsellesi. Olet sen ansainnut.

Vierailija
5/5 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun masennus tai mielentila ei kuulu kenellekään muulle. Terveystiedot on oma henkilökohtainen salassapidettävä asia. Et ole velvollinen kertomaan niitä kenellekään.

Minullakin on kaksisuuntainen ja olen täysin työkykyinen. Ehkäpä lääkitystäsi pitäisi säätää.