Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksuharrastuksen aloitus! Verkkovalmennus-suosituksia? Fitfarm tm.

Vierailija
14.04.2019 |

Vai päästäkö vauhtiin "omin toimin". Painoa myös tiputettavana.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aloitin omin toimin. Lenkat jalkaan ja polulle ähkimään. Sitten se alkaa hiljalleen sujua kepeämmin ja helpommin. Alku on kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alku on kyllä kamalaa.... Mulla vielä häpeän tunne lähteä köntystelee tuonne ihmisten ilmoille :(

Vierailija
4/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin juoksukoulun ohjelma oli hyvä

Vierailija
5/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks muista oo nolo ihmisten seassa noudattaa jotain "juokse puol minaa, kävele puol"-ohjelmaa. Eka ohitan jonkun rollaattorimummon, sit se mummo ohittaa mut jne :'D Ok, olen rajoittunut.

Vierailija
6/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hero run

Vierailija
8/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vinkkejä tuon "juoksuhäpeän" selättämiseen.

Vierailija
9/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä kädettömyyttä, mitä hel... valmennusta juoksemiseen tarvitaan?

Senku laittaa kenkää jalkaa ja alkaa juosta, yksinkertaista eikös?

Vierailija
10/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa kirjastosta Kirsi Valastin kirja. Saat hyvät ohjeet paljon halvemmalla kuin jossaun valmennuksessa.

Vierailija
11/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuu... Jopa oli nokkelaa.

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä kädettömyyttä, mitä hel... valmennusta juoksemiseen tarvitaan?

Senku laittaa kenkää jalkaa ja alkaa juosta, yksinkertaista eikös?

Vierailija
12/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin nyt juuri lenkiltä, osittain tämän ketjun inspiroimana mutta oli tarkoitus joka tapauksessa mennä ihan jopa elämäni 2. juoksulenkille :) Se on tällaiselle astmaattiselle sohvaperunalle aika kova juttu!

Päätin juosta lampputolppien välejä niin että ensin yksi väli pari kertaa, sitten kaksi väliä muutama kerta, sitten kolme jne kuinka pitkään jaksaa. Eikä nuo lampputolpat olleet mitään puistolamppuja joita on muutaman metrin välein vaan sellaisia maantielamppuja, välimatkaa en osaa kyllä sanoa.

Lopulta matka oli 4 lampputolpan väliä ja näitä juoksuintervalleja tein 12. Riippuen vähän kehtasiko juurikin muiden edessä tai ok-taloalueella puuskutella :D Lisäksi loppumatkasta muutama pyrähdys myös polkujuoksua luontopolulla.

Aikaa tuohon paloi 40 min ja matka oli 3.5 km.

Onko täällä sattumalta ketään asiantuntijaa kommentoimaan mikä meni hyvin, mikä huonosti? Itse ainakin nautin lenkistä ja eiliset juoksut tuntuivat vielä jaloissa ja jopa vyötäröllä vaikka silloin en ymmärtänyt mitata noita välejä enkä lukumääriäkään.

Vierailija
13/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaa kirjastosta Kirsi Valastin kirja. Saat hyvät ohjeet paljon halvemmalla kuin jossaun valmennuksessa.

Tarkoitin siis kirjaa, jonka nimi on Naisen juoksukirja. Valastilla on myös muita kirjoja.

Vierailija
14/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks muista oo nolo ihmisten seassa noudattaa jotain "juokse puol minaa, kävele puol"-ohjelmaa. Eka ohitan jonkun rollaattorimummon, sit se mummo ohittaa mut jne :'D Ok, olen rajoittunut.

Ei minua ainakaan hävetä. Vaikka olen juossut useita puolimaratoneja, niin aloitan kyllä juoksuharjoittelun tuolla systeemillä, jos juoksussa on syystä tai toisesta ollut pitempi tauko. Missä vaiheessa ne rollaattorimummot ohittavat sinut takaisin? Etkö kävele nopeammin kuin he? Vai juoksetko selvästi hitaammin kuin kävelet?

Vierailija
15/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloitin ihan juoksukoulun paikallisella yleisurheiluseuralla. Oli aikuisille suunnattu.

Siellä oli monenlaista lyllertäjää joista osa meni sitten maralle tukholmaan.

Hyvä puoli: tutustui muutamaan naiseen joiden kanssa sitten mentiin yhteislenkeille. Kun on sopinut asiasta, sitä ei kehtaa perua vedoten "kun ei jaksa". Niin ja toki sunnuntaisin oli muutenkin pitkis porukassa.

Vauhti tappaa, ei matka

Vierailija
16/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjottaisit rahasi jollekin Fitfarmille kun firman tarkoitus on vain myydä mahdollisimman paljon samaa nettiohjelmaa kaikille ilman mitään sen tarkempia lisäkysymyksiä. Yksilöllisyys ohjelmista puuttuu aivan täysin, paljon parempia ohjeita saat joltain juoksufoorumilta tai urheiluseuroista ja yleensä vielä ilmaiseksi.

Vierailija
17/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
18/18 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tulin nyt juuri lenkiltä, osittain tämän ketjun inspiroimana mutta oli tarkoitus joka tapauksessa mennä ihan jopa elämäni 2. juoksulenkille :) Se on tällaiselle astmaattiselle sohvaperunalle aika kova juttu!

Päätin juosta lampputolppien välejä niin että ensin yksi väli pari kertaa, sitten kaksi väliä muutama kerta, sitten kolme jne kuinka pitkään jaksaa. Eikä nuo lampputolpat olleet mitään puistolamppuja joita on muutaman metrin välein vaan sellaisia maantielamppuja, välimatkaa en osaa kyllä sanoa.

Lopulta matka oli 4 lampputolpan väliä ja näitä juoksuintervalleja tein 12. Riippuen vähän kehtasiko juurikin muiden edessä tai ok-taloalueella puuskutella :D Lisäksi loppumatkasta muutama pyrähdys myös polkujuoksua luontopolulla.

Aikaa tuohon paloi 40 min ja matka oli 3.5 km.

Onko täällä sattumalta ketään asiantuntijaa kommentoimaan mikä meni hyvin, mikä huonosti? Itse ainakin nautin lenkistä ja eiliset juoksut tuntuivat vielä jaloissa ja jopa vyötäröllä vaikka silloin en ymmärtänyt mitata noita välejä enkä lukumääriäkään.

Kuulostaa muuten hyvältä, mutta tuo "puuskutella" ei ole kovin hyvä, jos tarkoitat sillä kunnollista hengästymistä. Juokset liian pitkiä pätkiä tai liian kovaa, jos hengästyt kunnolla. Hengästyttävien lenkkien aika tulee aikaisintaan sitten, kun jaksat juosta viisi kilometriä yhteen menoon hengästymättä.

Toki ihan vasta-alkajan voi olla vaikea välttää hengästymistä täysin, mutta siinä vaiheessa pitäisi vaihtaa kävelyksi (ellei pysty enää hidastamaan juoksuvauhtia), kun hengästyttää selvästi. Muuten käy helposti niin, että juoksuintosi loppuu ennen kuin pääset lenkkeilyssä kunnolla alkuun.

Terv. se monta puolimaratonia juossut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän