Teinille tarjolla kaks työtä kesän ajaksi. Kumman ottaa?
Toinen on kunnan kesätonni työ lähikirjastoon kesäkuuksi. Toinen on siivousfirmaan alkais toukokuussa ei varsinainen kesätyö mutta keikkaa silloin tällöin ja kesällä enemmän jatkuu mahdollisesti/todennäköisesti myös syksyllä jos hoitaa hommat kunnolla. Nyt teini miettii että toisesta sais takuu varman tonnin itse taada ajattelen että toisesta sais pitemmällä aikavälillä enemmän.
Tietenkin unelma olis jos nuo molemmat sais jotenkin sumplittua samaan aikaan, muttei ehkä realistista.
Kommentit (11)
Itse ehdottaisin että yrittää aikatauluttaa hommat niin että voi ottaa molemmat.
Molemmat jos mahdollista. Jos pitää valita vain toinen niin siivous voi poikia lisä hommia ja enemmän rahaa kuin tuo kirjasto
Kirjastosta voisi saada parempaa työkokemusta tulevaisuutta ajatellen.
No jos on vain jotain keikkahommaa, niin voinee ilmoittaa siivousfirmalle, että ei ole kesäkuun aikana käytettävissä, mutta heinä-elokuussa voi ottaa yhteyttä jos on tarvetta. Älkää ikinä luottako noihin "suattaapi olla, suattaapi olla olematta" -lupauksiin. Aina priorisoidaan ns. varma juttu.
Kumpi olisi teinin mielestä mielekkäämpi työ? Valitsee sen.
Kirjastoon
Ja pyytää keikkaa siivoukseen esim. Viikonloppuja sairastuurauksia...
Kirjastosta voi saada hyvää työkokemusta. Siivouskeikkatyötä löytää varmasti myöhemminkin, mutta kirjasto voi olla harvinaisempi tilaisuus.
Itse ehdottaisin teinille ehdottomasti siistiä sisätyötä eli kirjastoa tonnilla.