Mikä on sopiva rahapalkka virpojille? En ehtinyt käydä kaupassa
Kommentit (14)
0.20€ jos tarjoaisit halpoja perus lakuja. 0.75€ taitaa olla kindermuna.
Itse sain lapsena banaanin ja kaveri appelsiinin kun mentiin taloon jossa ei oltu varauduttu.
Anna tyhjät limu-, kalja- tai viinapullot niille.
Kehtaa antaa 0.20€, 0.50€ on jo iso raha.
5 sekunnin hommasta... Hmm jos olisi 10 eur/h palkka niin se tekisi 0,17 eur/min ja koska toimitus kestää tuon 5 sekuntia niin 0,17 eur/20 on alle 1 sentti. Koska sentin kolikoita ei taida Suomessa olla edes käytössä, pyöristyy "palkka" nollaan.
Voi kuule ne on nykyään niin ahneita, että 2€ on ihan minimi, etteivät lähde naama norsunv____a menemään. Suosittelen, ettei avaa ovea kenellekään muulle kuin tutuille virpojille. Oksettaa, miten karjalasta tullut ihana perinne on ihan pilattu. Tuntemattomat kakarat tulevat ovelle jonkun oksan, johon on teipattu yksi höyhen, kanssa, ja pitäisi antaa 5€ ja 3 pääsiäsmunaa, että olisivat tyytyväisiä. YÄK. Itse kävin pienenä vain tutuilla (isovanhemmilla, kummeilla yms) virpomassa, enkä ole omia lapsiakaan muualle päästänyt kerjäämään.
Vastaa silti, että jos jotain annat, niin 50cnt on minusta jo aika paljon.
Ei ne lapset osaa kaikki edes lukea, otin ovikellosta johdon irti. Viime vuonna ekat tuli jo ennen yhdeksää, ei kiva juttu.
Virpojien panostuksen mukaan. Jos kunnolla koristellut oksat ja hyvät puvut niin 50c, jos joku yksi höyhen oksassa ja vaatteet vähän sinne päin, niin pienempi palkka.
lappu oveen: kirjoitti:
5 sekunnin hommasta... Hmm jos olisi 10 eur/h palkka niin se tekisi 0,17 eur/min ja koska toimitus kestää tuon 5 sekuntia niin 0,17 eur/20 on alle 1 sentti. Koska sentin kolikoita ei taida Suomessa olla edes käytössä, pyöristyy "palkka" nollaan.
Kyllä se kuule lasketaan työajaksi se kävely puhumattakaan siitä milloin rouva viitsii tulla avamaan oven. "Virvon varvon tuoreeks terveeks tulevaks vuodeks vitsa sulle, palkka mulle." 9 sek. Siinä sitten vielä tovi odottelua niin saa 2min laskea /paikka eli 0.3333 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Virpojien panostuksen mukaan. Jos kunnolla koristellut oksat ja hyvät puvut niin 50c, jos joku yksi höyhen oksassa ja vaatteet vähän sinne päin, niin pienempi palkka.
Mitä tarkoitat, "vaatteet sinne päin"? Aiemmin jo kirjoitin, miten karjalasta tullut perinne on aivan pilattu, ja siellä olisi kyllä kauhisteltu jotain noidaksi pukeutumista. Virpominen kuuluu tehdää siisteissä vaatteissa, ja noitakamppeet ovat aivan törkeät suorastaan. Noh, niinkuin sanoin; PILALLA.
Minun lapsuudessa 80 luvulla käytiin virpomassa sunnuntaina ja palkka haettiin pääsiäisenä. Mua kanssa otti niin päähän, että jotkut teini-ikäiset pojat tulevat jonkun risun kanssa vaan rahan toivossa.
Meillä ei käy koskaan virpojia, joten en ole enää vuosiin edes varannut mitään nameja heille. Ok-talo maaseudun rauhassa ja saman hiekkatien varrella asuu kyllä pieniäkin lapsia. Eikö virpominen ole enää muodissa?
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule ne on nykyään niin ahneita, että 2€ on ihan minimi, etteivät lähde naama norsunv____a menemään. Suosittelen, ettei avaa ovea kenellekään muulle kuin tutuille virpojille. Oksettaa, miten karjalasta tullut ihana perinne on ihan pilattu. Tuntemattomat kakarat tulevat ovelle jonkun oksan, johon on teipattu yksi höyhen, kanssa, ja pitäisi antaa 5€ ja 3 pääsiäsmunaa, että olisivat tyytyväisiä. YÄK. Itse kävin pienenä vain tutuilla (isovanhemmilla, kummeilla yms) virpomassa, enkä ole omia lapsiakaan muualle päästänyt kerjäämään.
Todella surullisen musta ja ankea asenne ja maailmankatsomus sinulla ja vielä lapsia kohtaan. En ikinä ole törmännyt tuollaiseen enkä ollenkaan usko että missään päin Suomea olisi tuollaista, ainoastaan omissa synkissä mielikuvissasi.
Ihania lapsia käy jotka jännittävät eivätkä aina silmiin uskalla katsoa. Karkista ilahtuvat niin että ujouskin unohtuu. Hyvää pääsiäistä toivottaa suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella surullisen musta ja ankea asenne ja maailmankatsomus sinulla ja vielä lapsia kohtaan. En ikinä ole törmännyt tuollaiseen enkä ollenkaan usko että missään päin Suomea olisi tuollaista, ainoastaan omissa synkissä mielikuvissasi.
Ihania lapsia käy jotka jännittävät eivätkä aina silmiin uskalla katsoa. Karkista ilahtuvat niin että ujouskin unohtuu. Hyvää pääsiäistä toivottaa suurin osa.
ihan joka puolella. Viime vuonna yhden lapsen oksassa oli yksi teippi. TEIPPI! Ei mitään muita koristeita.
up