Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä virpojien tavasta?

Vierailija
13.04.2019 |

Ovelle tulee kolme virpojaa, yksi antaa vitsan ja kaikki ovat sen jälkeen käsi ojossa odottamassa palkkaa.

Annatko palkan kolmelle vai yhdelle?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle tietenkin.

Vierailija
2/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en avaa ovea ollenkaan kun nukun puoleen päivään ainakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noistahan tulee koko ajan ahneempia :D sanoisin, että vitsan tekijä saa palkan, eli se kuka sillä virpoo. Mua ihmetyttää, että eikö vanhemmat opeta lapsilleen lainkaan miten toi homma toimii? Kaikista härskein oli joskus kun avasin oven virpojille ja sanoin, ettei voi virpoa kun ei ole nyt mitään tarjottavaa antaa, niin joku lapsista sanoi, että no anna rahaa... jep jep.

Vierailija
4/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sille joka antoi vitsan ja vaan jos se on koristeltu. Näin mä ainakin tekisin. Niille "pummeille" ei tarvitse antaa mitään, kun eivät kerran ole vitsaakaan tehneet josta se palkka annetaan.

Vierailija
5/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis noistahan tulee koko ajan ahneempia :D sanoisin, että vitsan tekijä saa palkan, eli se kuka sillä virpoo. Mua ihmetyttää, että eikö vanhemmat opeta lapsilleen lainkaan miten toi homma toimii? Kaikista härskein oli joskus kun avasin oven virpojille ja sanoin, ettei voi virpoa kun ei ole nyt mitään tarjottavaa antaa, niin joku lapsista sanoi, että no anna rahaa... jep jep.

Kuorossa lausuivat lorun, mutta vain yksi ojensi sen jälkeen vitsan ja kun hain suklaamunakulhon jossa palkat, kaikki rohmusivat. Helsingissä näin viime vuonna.

Tänä vuonna taidan ottaa tiukemman linjan, Kinderin saa vain jos antaa vitsan, lorun luritus ei riitä. :)

ap

Vierailija
6/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan kolme pientä suklaa munaa. - Tai jos nyt ruuhkaksi asti alkaa useampikin viropka käy, niin täytyy "säännöstellä" ja annan vähemmän. 

Vierailija
7/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessa oli ainakin hauskin osuus se vitsojen koristelu ja laittautuminen, sitten ne palkaksi saadut karkit oli kirsikkana kakun päällä. Nykyään moni lapsi tulee normivaatteissa ja kämäsen oksan kanssa, missä ehkä yksi sulka ja sitten kuvitellaan, että ansaitaan joku palkka. En jaksa edes avata ovea noille kerjäläisille.

Vierailija
8/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa lapsuudessa oli ainakin hauskin osuus se vitsojen koristelu ja laittautuminen, sitten ne palkaksi saadut karkit oli kirsikkana kakun päällä. Nykyään moni lapsi tulee normivaatteissa ja kämäsen oksan kanssa, missä ehkä yksi sulka ja sitten kuvitellaan, että ansaitaan joku palkka. En jaksa edes avata ovea noille kerjäläisille.

Ehkä liian moni lapsi on lukenut täältä tai muut kautta kuullut, miten nykyään -mikäli tätä palstaa on uskominen- huomattavan moni suhtautuu virpojiin kielteisesti, ellei suorastaan vihamielisesti. Miski siis vaivautua yrittämään itsekään enempi.

Vierailija
9/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan palkkiot kaikille. Mun mielestä on kivaa, että ylipäätään tulevat. Kun omat lapset ovat jo aikuisia, ei alueen lapsia enää tunne ja sen vuoksi moni jättää kokonaan virpomatta meillä.

Vierailija
10/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään virpojista kovasti itse, mutta ehdottomasti vitsa pitää minulle jokaisen antaa, jotta saa ison suklaamunan.

Ei ole koskaan ollut ongelmia täällä pohjois-Helsingissä, vaan aina ovat virpojat antaneet kauniisti koristellut vitsit.

Vierailija
11/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras virvonta oli taannoin, kun kaksi pikkupoikaa soitti ovikelloa ja käsi ojossa sanoivat kuorossa- rahaa!

Eivät saaneet.

Vierailija
12/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä liian moni lapsi on lukenut täältä tai muut kautta kuullut, miten nykyään -mikäli tätä palstaa on uskominen- huomattavan moni suhtautuu virpojiin kielteisesti, ellei suorastaan vihamielisesti. Miski siis vaivautua yrittämään itsekään enempi.

Miksi siis mennä lainkaan jos ei viitsi yrittää ja ihmiset suhtautuvat kielteisesti? Ja menikö pointti ohi kun kielteisesti suhtaudutaan juuri niihin lapsiin, jotka kuvittelee saavansa läjäpäin karkkia tuntemattomilta, näkemättä lainkaan itse vaivaa. Musta on oikeesti hellyyttäviä ne lapset, joista näkee, että on nähty vaivaa. Jos ei viitsi, niin sitten ei kannata mennä oville norkoilemaan.

Vierailija
13/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis mennä lainkaan jos ei viitsi yrittää ja ihmiset suhtautuvat kielteisesti? Ja menikö pointti ohi kun kielteisesti suhtaudutaan juuri niihin lapsiin, jotka kuvittelee saavansa läjäpäin karkkia tuntemattomilta, näkemättä lainkaan itse vaivaa. Musta on oikeesti hellyyttäviä ne lapset, joista näkee, että on nähty vaivaa. Jos ei viitsi, niin sitten ei kannata mennä oville norkoilemaan.

Näinhän se toki on tai pitäsi olla. - Itse asun ja elän seudulla, jossa virpomassa käyvät ovat ainakin aiempina vuosina panostaneet ja valmistautuneet virpomiseen huolella. - En muista koskaan kohdanneeni kotiovellani sellaista tai sellaisia virpojia, jotka eivät olisi riittävästi paneutuneet asiaan.  

Vierailija
14/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen normaalisti tosi nipottaja, tässä asiassa en todellakaan. Oikeasti mulle on ihan sama, montako vitsaa saan! Jokainen, joka meidän ovelle tulee saa palkan. Olen iloinen näistä käynneistä. Lapset on iloisia, kun saa palkan. Kaikki hyvin, vaikka yhtään vitsaa en saisi.

Vierailija
15/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse annan kolme pientä suklaa munaa. - Tai jos nyt ruuhkaksi asti alkaa useampikin viropka käy, niin täytyy "säännöstellä" ja annan vähemmän. 

Suklaamuna on yhdyssana, ystävä kallis, yhdysyssana. Oletko aikaisemmin kuullut yhdyssanoista?

Vierailija
16/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen normaalisti tosi nipottaja, tässä asiassa en todellakaan. Oikeasti mulle on ihan sama, montako vitsaa saan! Jokainen, joka meidän ovelle tulee saa palkan. Olen iloinen näistä käynneistä. Lapset on iloisia, kun saa palkan. Kaikki hyvin, vaikka yhtään vitsaa en saisi.

Jokainen? Vaikkei olisi edes oksaa koristellut? Ideahan siinä katoaa.

Vierailija
17/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ohjeistettu kyllä, mutta niin moni haluaa vain yhden vitsan ja lapset sitten aivan hölmistyneen jännktyksissä välillä ojentavat kolmea, kahta, yhtä tai ei ollenkaan vitsaa. :D Äitinä sitten huutelen vähän kauempaa että muistakaa antaa vitsat ja ujona lapset pimpottavat uudestaan ja antavat ne. xD Jos lapset taas kulkevat yksin kuten money tekee niin olkaa vähän armollisempia, eivät he välttämättä ole mitään muuta kuin hämillään. :) Miksi aikuiset ajattelevat pienistä lapsista niin aggressiivisesti? Joku voikin ajatella että saa vähän enemmän karkkia kun ojentaa vaan yhtä oksaa, mutta hei C’moon, pieni lapsi karkkikiilto silmissään opettelemassa elämää! Sanokaa vaan ystävällisesti että kolmesta vitsasta kolme palkkaa niin varmasti antavat kiltisti ne ja samalla koko kylä kasvattaa. Varmasti vanhemmat ovat kotona opastaneet ja jos eivät, niin hyvä opastaa siinä ovella.

Älkää olko niin vakavia, hyvää pääsiäistä! <3

Vierailija
18/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpomispäivä on kyllä sellainen aikuisten nirpistelypäivä, että huhheijaa! :D on se niin vakavaa!!!

Vierailija
19/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaamuna on yhdyssana, ystävä kallis, yhdysyssana. Oletko aikaisemmin kuullut yhdyssanoista?

Hyää Pääsiäistä suomenkielen opettajallekin! Toivottavasti koet itsesi taas tärkeäksi ja merkittäväksi kun pääsit kertomaan ja oikaisemaan näin merkittävän asian.  Jos ja kuten arvatenkin luit edellisen kirjoituksen oikein tarkkaan, niin varmasti huomasit siinä muitakin kirjoitusvirheitä.

Vierailija
20/27 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa vaan ystävällisesti että kolmesta vitsasta kolme palkkaa niin varmasti antavat kiltisti ne ja samalla koko kylä kasvattaa. <3

Näin ajattelinkin nyt toimia. Minusta ne koristellut vitsat ovat ihania maljakossa tuomassa pääsiäistunnelmaa ja siksi varaankin hyvät palkat odottamaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme