Mitä mieltä olet ujoista ja hiljaisista ihmisistä?
Yleensä kuulee sanottavan ettei ujoja koskaan ymmärretä. Ymmärrätkö sinä?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään ujoksi sanovat ovat vain itsekkäitä. Muiden pitäisi tehdä kaikki vaiva ja ottaa riskit (aloitteet, juttelu, aiheiden keksiminen...), kun nämä vaan on hiljaa ja vastaanottaa. Itse en jaksa yksipuolisia ihmissuhteita, eikä ujoista muuhun ole.
Se ujo on vaan hyvillään kun häivyt, ei hänkään jaksa sinun aloitteitasi ja jutteluasi, eikä kaipaa tarjoamaasi ihmissuhdetta.
Eli kaikki on onnellisia, kun ujot jätetään yksin ylhäisyyteensä? Hyvä homma, helppo toteuttaa!
Ujot ovat mahtavia ihmisiä kun he vain murtavat suojamuurinsa sinulle! Meitä on täällä erilaisia, ujous on luonteenpiirre siinä missä sosiaalinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ujot ovat mahtavia ihmisiä kun he vain murtavat suojamuurinsa sinulle! Meitä on täällä erilaisia, ujous on luonteenpiirre siinä missä sosiaalinenkin.
Ujous on neuroosi. Introversio on luonteenpiirre.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseään ujoksi sanovat ovat vain itsekkäitä. Muiden pitäisi tehdä kaikki vaiva ja ottaa riskit (aloitteet, juttelu, aiheiden keksiminen...), kun nämä vaan on hiljaa ja vastaanottaa. Itse en jaksa yksipuolisia ihmissuhteita, eikä ujoista muuhun ole.
Se ujo on vaan hyvillään kun häivyt, ei hänkään jaksa sinun aloitteitasi ja jutteluasi, eikä kaipaa tarjoamaasi ihmissuhdetta.
Eli kaikki on onnellisia, kun ujot jätetään yksin ylhäisyyteensä? Hyvä homma, helppo toteuttaa!
Aiempi varmaan tarkoitti sellaisia ihmisiä jotka eivät ymmärrä erilaisuutta. Introverteille tiedoksi, että sen huomaa heti teistä jos ette oikeasti ymmärrä ujoja.
Ujot ja hiljaiset ihmiset ovat aika usein ujoja ja hiljaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä tarvitse ymmärtää, minun mielestä ujous on sairaus eikä luonteenpiirre.
Eivät ujot ole läheskään niin sairaita kuin sinä!
Ujous on suojamekanismi. Ei tule tuhlattua aikaa turhiin ihmisiin, jotka etsivät vain pintaliitoa ja hetkellisyyttä. On paljon merkityksellisempää ystävystyä hitaasti ja päästä toisen "suojamuurista" läpi. Näin syntyy todellisia, pitkäikäisiä ystävyyssuhteita, jotka kestävät aikaa ja myös erillään oloa. Ainoastaan ujot pystyvät tähän, koska ovat hitaampia ja pitkäjänteisempiä. Tutussa seurassa ovat sitä kirkkainta timanttia, vieraassa seurassa, eivät paljasta miten mahtavia ihmisiä ovat. Malttamaton ei ansaitse mitään.
Ap kuvittelee taas että ""ymmärtäminen" on jokin päähäntaputtelun synonyymi.
Ujous on synnynnäinen temperamentti. Ilman ujoja hukkuisimme itsekeskeisiin ja rasittaviin öyhöttäjiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja mua ärsyttää se, että ujouden piikkiin laitetaan osaamattomuus tervehtimiseen. Kyllä ujollakin täytyisi olla käytöstavat.
Samassa tiimissä oleva työkaveri on ujo. Ottaa aivoon välillä se tietty flegmaattisuus. Ei saa suutansa auki eikä anna itsestään mitään. Muut myös joutuvat hoitamaan joitakin työtehtäviä enemmän, koska yksi ei saa suutansa auki.
Niin, ja ujous ei tarkoita empaattista ja solidaarista luonnetta. Itse olen saanut ujolta puukkoa selkään. Tämän tapauksen jälkeen en ole suhtautunut ujoihin enää pehmeästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ujous on neuroosi. Introversio on luonteenpiirre.
Ei pidä paikkaansa tyhymä.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Temperamentti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yleensä viihtyvät yksin ja huokaavat helpotuksesta kun heidät jätetään rauhaan
veneet ja paatit kirjoitti:
Ajattelen että he ovat psykopaatteeja tai psykojollia.
Olet itse sairas jos kuvittelet voivasi määrätä minkälaisia muut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta! Olen ujo enkä tiedä mitään muuta ärsyttävämpää kuin ihmiset jotka yrittävät keksiä väkisin jotain puhumista kanssani. Olen aina että luovuta jo.
Oletpa sinä ilkeä ja pahansuopa. Joku yrittää keskustella kanssasi ja sinä kehtaat hautoa noin ylimielisiä ajatuksia. Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Ujot ovat vaivaannuttavia.
Sanovat vähemmän typeryyksiä kuin te hölösuut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mua ärsyttää se, että ujouden piikkiin laitetaan osaamattomuus tervehtimiseen. Kyllä ujollakin täytyisi olla käytöstavat.
Samassa tiimissä oleva työkaveri on ujo. Ottaa aivoon välillä se tietty flegmaattisuus. Ei saa suutansa auki eikä anna itsestään mitään. Muut myös joutuvat hoitamaan joitakin työtehtäviä enemmän, koska yksi ei saa suutansa auki.
Niin, ja ujous ei tarkoita empaattista ja solidaarista luonnetta. Itse olen saanut ujolta puukkoa selkään. Tämän tapauksen jälkeen en ole suhtautunut ujoihin enää pehmeästi.
Hassua miten liität asioita ihan randomisti yhteen, vaikka niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta! Olen ujo enkä tiedä mitään muuta ärsyttävämpää kuin ihmiset jotka yrittävät keksiä väkisin jotain puhumista kanssani. Olen aina että luovuta jo.
Oletpa sinä ilkeä ja pahansuopa. Joku yrittää keskustella kanssasi ja sinä kehtaat hautoa noin ylimielisiä ajatuksia. Häpeä!
Tuollaisia ne ujot on, pitävät itseään parempina ihmisinä. Mot tässäkin ketjussa. Normaali kanssakäyminen nähdään öyhöttämisenä, ja muiden pitäisi jaksaa vuosikausia kaivaa sitä "ujon oikeaa luonnetta" esille juuri oikealla tavalla ettei ujolla vaan mene herne nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitäisi pitää yllä kiusallista keskustelua? Tulee itselle vähän tyhmä olo kun toinen luulee, että jotenkin luokkaantuisin siitä kun hän ei jää tunniksi rupattelemaan minulle. Väkisin keskustelun ylläpitäminen on mielestäni juuri sitä päähän taputtelua, jota minä ujona ihmisenä en kaipaa.
Pidän heitä fiksuina, kun eivät jauha jaskaa..
Onpas hassua, täällä tuntuu olevan siis vain kaksi ääripäätä - ujot vs öyhöttäjät. Missä ne ns normaalit ihmiset ovat? Ne, joiden tehtävä on mukautua sekä ujojen, että öyhöttäjien tuppisuumaisuuteen ja hölöttämiseen? Kummallista ylentää joko ujoa tai öyhöttäjää, ääripäät ylipäänsä missään asiassa harvemmin ovat kovin helppoja kanssakäymisessä. Helpoin on toimia niitten kultaisten keskitie - ihmisten kanssa.
Entisenä ujona koen myötätuntoa ja toivon, että hakeutuvat ammattiavun piiriin.