Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet ujoista ja hiljaisista ihmisistä?

Vierailija
13.04.2019 |

Yleensä kuulee sanottavan ettei ujoja koskaan ymmärretä. Ymmärrätkö sinä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo ymmärtää ujoa.

Vierailija
2/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvitse ymmärtää, minun mielestä ujous on sairaus eikä luonteenpiirre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä toisen ihmisen ulkonäkö ei riitä, että ymmärtäisin häntä. Jos ei koskaan sano mitään, niin vaikea oppia edes tuntemaan. 

Vierailija
4/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pidemmän päälle parempaa seuraa kuin superhölöttäjät.

Vierailija
5/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tarvitse ymmärtää, minun mielestä ujous on sairaus eikä luonteenpiirre.

Jaa, entinen kiusaajaopettajanikin eksyi linjoille...

Hän oli tuota mieltä, ja väärässä todellakin.

Ujo voi olla rohkea ja puhelias toisessa seurassa, harva on ujo kaikkialla. Mutta vaikka olisikin, ei se haittaa.

Vierailija
6/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa jos joku oikeasti ajattelee näin...

Vierailija
7/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh

Vierailija
8/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärtää että osa ihmisistä on luonteeltaan hiljaisempia mutta semmoinen on turhauttavaa jos on tuntenut jonkin jo pidemmän aikaa eikä tämä sano oikein mitään edes tutussa ja turvallisessa seurassa. Kun kaksi vilkasta ihmistä keskustelee,  niin yleensä jutut lainehtivat aiheesta toiseen ja keskustelu kulkee itsestään eteenpäin. Jos vilkas ihminen sitten hakee keskusteluyhteyttä johonkin ujompaan ihmiseen, niin  yleensä lienee järkevää hakea semmoista jutun aihetta mistä tietää toisen olevan kiinnostunut.

Omasta kaveripiiristäkin tietää kenen kanssa kannattaa keskustella vaikkapa urheilusta tai tietokonepeleistä tai musiikista ja kenen kanssa vaikkapa yhteiskuntatieteistä ja filosofiasta. Jos pöydän ympärillä istuu useampia ihmisiä, niin onhan kohtuullista että jokainen saa  suunsa auki eikä vain kaksi puhu ja muut ole hiljaa.

Vierailija
9/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujot ovat vaivaannuttavia.

Vierailija
10/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, koska itsekin olen ujo. Usein kun huomaan jossain ujon ihmisen, niin mietin vaan, että samassa veneessä ollaan. Ja tekisi mieli jotenkin telepaattisesti lähettää tsempit :D

Vierailija
11/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän heistä. Eivät vie liikaa tilaa olemuksellaan. Ja puhuvat silloin kun on asiaa. Ei tarvitse kuunnella turhaa lätinää.

Vierailija
12/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen itse. Teen julkista työtä jossa joudun puhumaan tuhansille ihmisille. Oman ujoutensa kanssa voi opetella tulemaan toimeen.

Vierailija
13/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä sairaitakaan?

Vierailija
14/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään ylipäätään ketään kiinnostaa tai "haittaisi" jos joku on ujo ? Tai vilkas?

Ihan täysin yhdentekevää minulle millainen kukin on. Saa olla mitä haluaa ihan vapaasti, mulla on omat juttuni.

Vierailija
15/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on ujo, mutta tutussa seurassa hän on todella puhelias eikä yhtään ujon oloinen. Tuntemattomien seurassa hän on todella hiljainen.

Vierailija
16/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään ujoksi sanovat ovat vain itsekkäitä. Muiden pitäisi tehdä kaikki vaiva ja ottaa riskit (aloitteet, juttelu, aiheiden keksiminen...), kun nämä vaan on hiljaa ja vastaanottaa. Itse en jaksa yksipuolisia ihmissuhteita, eikä ujoista muuhun ole.

Vierailija
17/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseään ujoksi sanovat ovat vain itsekkäitä. Muiden pitäisi tehdä kaikki vaiva ja ottaa riskit (aloitteet, juttelu, aiheiden keksiminen...), kun nämä vaan on hiljaa ja vastaanottaa. Itse en jaksa yksipuolisia ihmissuhteita, eikä ujoista muuhun ole.

Se ujo on vaan hyvillään kun häivyt, ei hänkään jaksa sinun aloitteitasi ja jutteluasi, eikä kaipaa tarjoamaasi ihmissuhdetta.

Vierailija
18/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous on luonteenpiirre, eikä sille juurikaan voi mitään. Ujot ovat myös yleensä todella viisaita, koska he miettivät tarkasti mitä sanovat. Kun ujo avaa suunsa, sieltä yleensä tulee jotain viisasta.

Vierailija
19/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ujo on vaan hyvillään kun häivyt, ei hänkään jaksa sinun aloitteitasi ja jutteluasi, eikä kaipaa tarjoamaasi ihmissuhdetta.

Tämä on totta! Olen ujo enkä tiedä mitään muuta ärsyttävämpää kuin ihmiset jotka yrittävät keksiä väkisin jotain puhumista kanssani. Olen aina että luovuta jo.

Vierailija
20/43 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujon ja introvertin ihmisen seurassa sielu lepää. Meikäläiselle on vähän liikaakin siunaantunut extrovertteja hölöttäjiä jotka vievät kaiken energian.