Protestiksi äänestämättä jättäminen, mihin se vaikuttaa?
Te jotka ette äänestä muka protestiksi, niin kuinka paljon sun protestilla on asiat muuttuneet vuosien varrella? Mikä on nukkuvien puolueen suurin saavutus?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä, jos äänestämättä jättäviltä otettaisi äänioikeus pois. Eiväthän he tee sillä mitään. Antaa muiden päättää heidän puolestaan.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Niinhän ne muut päättävätkin. Ja tyyppi, joka jättää äänestämättä, hyväksyy tämän tilanteen. Minä tiedän useita ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta äänestä. Se on heidän oikeutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä, jos äänestämättä jättäviltä otettaisi äänioikeus pois. Eiväthän he tee sillä mitään. Antaa muiden päättää heidän puolestaan.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Niinhän ne muut päättävätkin. Ja tyyppi, joka jättää äänestämättä, hyväksyy tämän tilanteen. Minä tiedän useita ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta äänestä. Se on heidän oikeutensa.
"Se on heidän oikeutensa", juu niin on mutta sitten ei kannata nilittääkkään vaalien jälkeen vaan pitää olla tyytyväinen muiden tekemiin päätöksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on heidän oikeutensa", juu niin on mutta sitten ei kannata nilittääkkään vaalien jälkeen vaan pitää olla tyytyväinen muiden tekemiin päätöksiin.
Ei sinulla ole äänestämälläkään mitään muuta vaihtoehtoa kuin tyytyä muiden tekemiin päätöksiin senkin hölmöläinen. Kukaan ei sinun mielipidettäsi tule kysymään sen jälkeen kun ovat saaneet haluamansa eli äänesi.
Äänestämättä jättäminen suosii aina sitä vaalien suurinta voittajapuoluetta. Eli tällä kerralla demareita.
Äänestämättä jättäminen sataa suurten puolueiden laariin.
Valtaapitävät huomaavat, etten ole käynyt äänestämässä - ja huolestuvat. Siellä he sitten pohtivat että mikä on mennyt pieleen, kun olen ollut näin pettynyt asioihin, että jouduin protestoimaan. Yrittävät ymmärtää syitäni olemalla ajatustenlukijoita, muuttaen asioita mieleiseeni suuntaan.
Tietämätön kyselee: Vaikuttavatko tyhjät äänet kannatusprosentteihin? Jos vaikka 10 % äänistä olisi tyhjiä, Aku Ankkoja tms., niin tuleeko loppujen kannatusprosenteiksi yhteensä silti 100? Vai 90?