Muodostakaa asioista mielipide kuuntelemalla eri kantoja älkääkä tuomitko ketään puoluevalinnan takia
Kommentit (13)
Jos ei ole persu on ok mun mielestä.
Tuttavapiiri valitaan tietenkin sen mukaan mitä äänestää. Miksi olisi tuttava jonkun sellaisen kanssa, joka haluaa aiheuttaa itselle mahdollisimman paljon pahaa?
Suomessa on puoluelistat, joten ääni menee joka tapauksessa ehdokkaan lisäksi puolueelle. Siksipä kysynkin, miten tuota neuvoasi voi noudattaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiiri valitaan tietenkin sen mukaan mitä äänestää. Miksi olisi tuttava jonkun sellaisen kanssa, joka haluaa aiheuttaa itselle mahdollisimman paljon pahaa?
Häh? Siis jos äänestän toisin kuin sinä, olen tekemässä sinulle pahaa?
Joku taannoin pastalla ihmetteli, äänestääkö joku toimihenkilö vielä muuta kuin Vihreitä. Itse asun Helsingin Kalliossa ja olen insinööritoimistossa töissä. En tiedä yhtään varmasti Vihreitä äänestävää henkilöä. Kupla tämäkin.
Tämän päivän ajattelu kumpuaa tunneperäisestä toiminnasta, usein miten vihasta. Ihmiset perustelevat älyllisellä toiminnalla olevan jotain omien valintojen takana, mutta ovat niin pihalla etteivät huomaa heitä vietävän kuin pässiä narun nokassa. Tavallinen duunari äänestää juuri niitä jotka kurjistavat heidän olojaan eniten, pelkästään populististen väitteiden harhauttamina. Kukaan ei pahemmin puhu suurien yhtiöiden veronkierrosta tai ulkomaisesta yksityistämisestä, halpatyöllistämisestä ym. Jotka nimenomaan hajoittavat jokaisen keskiluokkaisen perusturvan, puhumattakaan heikommin pärjäävistä, ja saavat ihmiset kuilun partaalle jonka tuijottaminen vie kaiken energian jolla voitaisiin parantaa omia oloja eikä pelkästään niiden jotka p..kantavat niskaan ja ku..evat silmään meitä enemmistöä. Viha ja epätoivo kasvavat, ihmiset repivät enemmän toisiaan kun taas eliitti syöttää uuden maalin jota voi potkia ja syyttää. Yhteisen asian ajaminen on samalla tasolla, kuin keisari Neron aikainen toiminta; syytä muita ja kukaan ei huomaa sinun mokiasi ihmisten lynkatessa viattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla ymmärtämättä niin ilmiselvää asiaa? Äänestyspäätökselläsi on selkeät vaikutukset toisten ihmisten elämiin. Esimerkiksi ammattikoulusta leikattiin opettajat Sipilän toimesta, joten monet ammattikoululaiset jäivät ilman ammattitaitoista ja asianmukaista opetusta.
Sipilä myös leikkasi kaikkein köyhimmiltä ja sairailta rahaa. Ihmiset ovat äänestäneet vanhustenhoidon tilaan, jossa lattialle yöllä pudonneet vanhukset nostetaan vasta aamulla pois lattioilta, vanhukset myös ovat jopa kuolleet nälkään ja heitä on muutoin laiminlyöty. Äänestäminen vaikuttaa juuri näihin ja kaikkiin muihin asioihin.
En todellakaan halua tuntea ihmisiä, jotka äänestävät laiminlyöntien jatkumisen puolesta. Suomi ja suomalaiset ovat arvokkaita ja jokaista, myös vanhuksia, pitää kohdella arvokkaasti.
Suhteellinen vaalitapa ja puoluekuri pakottavat miettimään ehdokkaan lisäksi myös tämän puolueen arvoja. Ottakaa asioista selvää. Näillä eväillä äänestämään, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla ymmärtämättä niin ilmiselvää asiaa? Äänestyspäätökselläsi on selkeät vaikutukset toisten ihmisten elämiin. Esimerkiksi ammattikoulusta leikattiin opettajat Sipilän toimesta, joten monet ammattikoululaiset jäivät ilman ammattitaitoista ja asianmukaista opetusta.
Sipilä myös leikkasi kaikkein köyhimmiltä ja sairailta rahaa. Ihmiset ovat äänestäneet vanhustenhoidon tilaan, jossa lattialle yöllä pudonneet vanhukset nostetaan vasta aamulla pois lattioilta, vanhukset myös ovat jopa kuolleet nälkään ja heitä on muutoin laiminlyöty. Äänestäminen vaikuttaa juuri näihin ja kaikkiin muihin asioihin.
En todellakaan halua tuntea ihmisiä, jotka äänestävät laiminlyöntien jatkumisen puolesta. Suomi ja suomalaiset ovat arvokkaita ja jokaista, myös vanhuksia, pitää kohdella arvokkaasti.
Kirjoituksen perusteella et todennäköisesti ansaitse leipääsi analyyttisesti ajattelemalla. Meidän maamme tilanne oli ja on sellainen että järkeviä toimenpiteitä pitää tehdä, jotta vähävaraisilla olisi tulevaisuudessakin edes jollain tasolla mahdollista tukea. Kaikki tehdyt poliittiset päätökset eivät ole olleet järkeviä, mutta aika paljon paremmin kokonaisuus kuitenkin meni, jos verrataan esim. edeltäneeseen hallitukseen.
Minä en äänestä ihmisiä jotka edistävät minun asioitani, koska en tarvitse tuollaista tukea. Itse pyrin äänestämään sellaisia henkilöitä jotka pitäisivät ympärillä asuvat ihmisetkin elämässä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen valinnut tuttavapiirini heidän arvojensa mukaan, en äänestyskäyttäytymisen. Toisaalta on aika selvää, että suurin osa myös äänestää arvojensa mukaisesti eikä arvojensa vastaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen valinnut tuttavapiirini heidän arvojensa mukaan, en äänestyskäyttäytymisen. Toisaalta on aika selvää, että suurin osa myös äänestää arvojensa mukaisesti eikä arvojensa vastaisesti.
Minulla taas on tuttavapiiri jossa ihmiset omaavat eri arvot, mutta silti voivat keskustella asioista. Koen tämän rikkautena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas on tuttavapiiri jossa ihmiset omaavat eri arvot, mutta silti voivat keskustella asioista. Koen tämän rikkautena.
Jokainen tavallaan :)
Kaikki persut on jo poistettu tuttavapiiristä vuosia sitten, eikä ole ollut ikävä. Muiden kanssa pärjätään.