Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei tervehdi takaisin...

Vierailija
12.04.2019 |

... samassa taloyhtiössä asuvaa, mutta katsoo kuitenkin oikein pitkään silmiin vmäinen virne kasvoillaan kun häntä tervehditään? Todella kummallinen tällainen vanhempi rouva meidän taloyhtiössä. Saakohan jotain nautintoa tällaisesta vai haluaako että hänen tervehtimisensä loppuu. Aion jatkossakin kyllä tervehtiä sillä minusta se kuuluu tavallisiin hyviin käytöstapoihin. Sama rouva kyllä pulputtaa iloisesti pihalla muiden ikäistensä naapureiden kanssa usein. Kokemuksia, kuuluuko mielestäsi naapureita tervehtiä vai ei?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juuri koskaan tervehdi takaisin. Muutoin en oikeastaan vastaa kuvaustasi. En kyllä yleensä katsele ketään pitkään silmiin. Päinvastoin, välttelen katsetta. En pulputa naapureitten kanssa, en ole koskaan sanonut sanaakaan yhdellekään naapurille.

Vierailija
2/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likinäköinen, sivistymätön tai muuten vain huonokäytöksinen. Näitä löytyy joka taloyhtiössä. 

Varsinkin jos olet nuori nainen ja asut vuokra-asunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likinäköinen, sivistymätön tai muuten vain huonokäytöksinen. Näitä löytyy joka taloyhtiössä. 

Varsinkin jos olet nuori nainen ja asut vuokra-asunnossa.

Jep, nuori nainen olen ja vuokra-asunnossa asumme mieheni ja lastemme kanssa.

Vierailija
4/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä ihminen ei tervehdi takaisin. Tai jotenkin vajaa.

Älä sinä luovu hyvistä tavoista, vaikka joku toinen olisi niin tehnyt. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas!

Vierailija
5/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en juuri koskaan tervehdi takaisin. Muutoin en oikeastaan vastaa kuvaustasi. En kyllä yleensä katsele ketään pitkään silmiin. Päinvastoin, välttelen katsetta. En pulputa naapureitten kanssa, en ole koskaan sanonut sanaakaan yhdellekään naapurille.

Tulin uteliaaksi: miksi et vastaa tervehdykseen? -eri

Vierailija
6/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet itse olisi vmäinen, jos muut ovat sinusta vmäisiä noin heppoisin perustein.

Vierailija
7/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo, pelokas, ylpeä, töykeä, ajatuksissaan oleva, huonosti näkevä... onhan noita syitä vaikka kuinka paljon.

Vierailija
8/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka on kiinnostunut pelkästään omista asioistaan.

Vierailija
9/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka on kiinnostunut pelkästään omista asioistaan.

Eli itsekäs ja epäsosiaalinen

Vierailija
10/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin uteliaaksi: miksi et vastaa tervehdykseen? -eri

Minulla on selektiivinen mutismi.

Vierailija
11/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti. Täällä maailmalla (Japani, Italia ja nyt U.S) ei pärjäisi viikkoakaan mutta Suomen sosialisrisessa tasavallassa kyllä,ainakin niin kauan kun taikaseinä toimii ja muita saa kohdella miten haluaa

Vierailija
12/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka on ehkä niin keskittynyt johonkin muuhun ettei edes tajua et joku juuri moikkasi, tai moukka/huonokäytöksinen. Nyökkäys ja pieni hymykin riittäisi, ei tarvi ääneen moikata.

Vierailija
13/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka on ehkä niin keskittynyt johonkin muuhun ettei edes tajua et joku juuri moikkasi, tai moukka/huonokäytöksinen. Nyökkäys ja pieni hymykin riittäisi, ei tarvi ääneen moikata.

Nämä tilanteet missä kuvailemani naapuri ei tervehdi, ovat sellaisia missä kävellään esim. suoraan vastakkain. Esim. taloyhtiön pihatiellä. Ei ole oikein mahdollisuutta ettei näkisi naapurin sieltä kävelevän ja kohta menevän ohi. Ap

Vierailija
14/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkaan ei halua tehdä tuttavuutta, apn pitäisi opetella hyväksymään tämä ja jättää ko. henkilö rauhaan, koska sillätavoin normaalit ihmiset toimii vuorovaikutuksessa. 

Vierailija
15/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina musiikit korvilla, en kuule jos joku minua puhuttelee. Tunnen pari lähimpää naapuria ja tervehdin heitä, muut ei minua edes noteeraa enkä minä heitä.

Eilen täysin tuntematon naapuri tervehti minua ja katsoi jopa silmiin, ehdin juuri rekisteröidä tilanteen ja nyökätä koska en edelleenkään kuule mitään. Voi kylläpä tämäkin nainen tuhlaisi aikaansa miettimällä miksi minä en tervehdi.

Vierailija
16/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Minulla on aina musiikit korvilla, en kuule jos joku minua puhuttelee. Tunnen pari lähimpää naapuria ja tervehdin heitä, muut ei minua edes noteeraa enkä minä heitä.

Eilen täysin tuntematon naapuri tervehti minua ja katsoi jopa silmiin, ehdin juuri rekisteröidä tilanteen ja nyökätä koska en edelleenkään kuule mitään. Voi kylläpä tämäkin nainen tuhlaisi aikaansa miettimällä miksi minä en tervehdi.

Provo. Muuten olisit varmaan kirjoittanut tämän jo ekaan kommenttiisi tuossa ylempänä.

Vierailija
17/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kassalla olen usein huomannut että kassahenkilö tervehtii ystävällisesti asiakkaita ja ne jotka eivät vastaa tervehdykseen ovat useimmiten +50 hapannaamaisia äijiä.

Vierailija
18/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Provo. Muuten olisit varmaan kirjoittanut tämän jo ekaan kommenttiisi tuossa ylempänä.

Täh, miksi keksisin tällaista. Ehkä mielestäni jaan täällä jo liikaakin henkilökohtaista ja pyrin välillä välttämään sitä.

Vierailija
19/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn tulisi nyt passivoitua ja odottaa, että tämä tervehtimätön tekee aloitteen tervehtimisessä, mutta jos lupaa ei heru, parempi olisi pitäytyä vastavuoroisesti eikä suinkaan ryhtyä stalkkaamaan, jokainen osaa kyllä arvioida tilanteen omalta kohdaltaan, sillä voi olla semmoisia syitä, ettei minkäänmoinen tuttavuuden tekeminen tule kyseeseen, ihmiset ovat erilaisia ja naapureita on hyvä kunnioittaa myös silloin kun eivät halua olla tekemisissä.  

Vierailija
20/22 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kassalla olen usein huomannut että kassahenkilö tervehtii ystävällisesti asiakkaita ja ne jotka eivät vastaa tervehdykseen ovat useimmiten +50 hapannaamaisia äijiä.

Saman minäkin olen huomannut. Huonosti käyttäytyvät ihmiset ovat lähes aina vanhoja ukkoja. Silti vain naisia haukutaan jatkuvasti huonosti käyttäytyviksi, ilkeiksi, etuilijoiksi, hapannaamoiksi yms. välillä haukutaan keski-ikäisiä naisia, välillä vanhusikäisiä naisia, välillä nuoria naisia, välillä teinityttöjä, välillä tyttölapsia.

Mutta miehet ovat pyhä lehmä, joiden käyttäytymistä ei moiti kukaan, vaikka sokeakin näkee miesten olevan niitä huonosti käyttäytyviä.