Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v ei viitsisi mitään tehdä itse, neuvoja?

Vierailija
12.04.2019 |

Kun tullaan hoidosta kotiin, alkaa kiukuttelu riisumisesta. Haluaa että hänet riisutaan. Ennen autoimme, mutta tiedämme että osaa niin on nyt vaadittu että hoitaa itse. Ei ole täysin kyse väsymyksestä, vaan ennemmin epämieluisien asioiden hoidosta, koska kun vihdoin kauhean shown jälkeen riisuu, pomppii virkeänä leikkimään. Mutta se riisuminen, miten sen saisi sujumaan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiinnittäkö huomiota koko asiaan. Eiköhän ne vaatteet lähde päältä, kun tulee kuuma

Vierailija
2/6 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toikin ihan hyvä, lähtee kuitenkin juoksentelemaan eteisestä muualle ja nauraa päälle. Palautanko vain aina eteiseen ja istun lähelle ettei taas sinkoa jonnekkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. 

Monet takkuamiset lapsen kanssa ovat vaiheita. Jotain asiaa kestää muutaman viikon, sitten se katoaa. Mietin, miksi tästä riisumisesta on teille tullut kynnyskysymys? Lapsi ollut hoidossa koko päivän ja voi kaivata kotona 'hoivatuksi' tulemista ilman, että on mitään varsinaista ongelmaa. Miksi et vain suoraan riisu häntä? Veikkaan, että tuo tilanne poistuu aivan itsestään jo pelkästään lämpimämpien säidenkin vuoksi keväällä, mutta muutenkin. Minusta kuulostaa, että et menetä mitään jos et edes kinastele, vaan suoraan riisut muita asioita mukavasti rupatellen samalla. Sanotaan, että kannattaa valita taistelunsa. Minusta tämä ei kuulosta sellaiselta, jossa ei voi antaa periksi. Aivan varmasti hän alkaa riisua itse myöhemmin.

Vierailija
4/6 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käänteispsykologia, taidat olla niin pieni ettet vielä osaa x asiaa? Toimii lähes joka asiaan ja lapseen.

Joskus on vaan niin että ei usko itse lapsen osaavan. Poika oli just tuon 6 ja kysyi saako tiskata? Meillä siis tiskataan käsin. Olin aivan häh ei kukaan lapsi kysy tuollaista. Sai tiskata, jakkara alle että ylsi. Se oli aivan muutama astia mihin jäi likaa, suurin osa puhtaita. Mutta oikeasti en uskoisi ellen itse olisi nähnyt että lapsi haluaa tiskata.

Vierailija
5/6 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyllä riisuu vaatteensa ku alkaa tuleen lämmin. Ei pidä antaa periksi.

Vierailija
6/6 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas 5 vuotias ei enää suostu pukemaan itse tai sitten vitkuttelee niin kauan kunnes autan että päästään lähtemään. Osaa kyllä hyvin pukea kaikki vaatteet mutta ilmeisesti haluaa samaa palvelua kuin pienemmät sisaruksensa jotka eivät vielä itse osaa pukea. Tsemppiä kyllä tuo vaihe ohi menee. Itse välillä juksaan esikoisen pukemaan, että esim otetaan aikaa kuinka nopeasti saa vaatteet päälle tai että otetaan kisa ehtiikö hän pukea ennen kun olen saanut pienemmät puettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme