Voisiko joku kertoa, että miksi autokorjaamot kusettaa tai tekee muuten aina niin paskaa jälkeä?
Tämä kiinnostaa. Onko siellä töissä vaan niin tyhmiä ihmisiä, joista ei ole ollut mihinkään muuhun vai missä vika. Nykyisen autoni kanssa olen käynyt jo neljällä eri korjaamolla eri vikojen takia vuosien varrella, ja aina on tehty jotain väärin. Mitään hinnastoa ei ole koskaan näkyvillä mistä voisi varata osia autoon, vaan he asentavat mitä haluat ja tavalliselle tallaajalle jää se maksaminen. Valppaana saa olla.
Merkkihuolloista tietenkin vaan hyviä kokemuksia, mutta maksavat niin paljon, etten tota omaa koppaani sellaisissa viitsisi enää käyttää.
Joten jos täällä on joku autonkorjaaja tai sellaisen muikkeli paikalla, niin voitko vastata miksi ne on sellaisia banaaniaivoja?!
Kommentit (20)
Miksei tota alaa valvota paremmin? Ei täällä missään muussakaan saa kusettaa, niin miksi siellä laki on toinen? En todellakaan tiedä autoista mitään ja siksi vituttaa, että miten voi olla mahdollista, että tietämätöntä näin rangaistaan.
Ap
Kumpi se on tyhmä? Tyhmä on se joka maksaa ei se joka pyytää.
Kilpailuta autojerry nimisessä palvelussa korjauksesi.
Pahimpia asiakkaita ovat he joilla on vanha romu auto ja korjauksista pitäisi päästä ilmatteeksi. Ja kun ei pääse haukutaan tyyppi aiheetta pitkin nettiä.
Yrittäjällä pitäisi jäädä jotakin leipää lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Et nyt ymmärtänyt, miten autokorjaamo voi kusettaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tota alaa valvota paremmin? Ei täällä missään muussakaan saa kusettaa, niin miksi siellä laki on toinen? En todellakaan tiedä autoista mitään ja siksi vituttaa, että miten voi olla mahdollista, että tietämätöntä näin rangaistaan.
Ap
Tekniikan Maailma tekee korjaamotestejä, joissa autot tutkitaan ja niihin järjestetään sopivia vikoja ja sitten autot viedään korjaamolle korjattavaksi ja arvioidaan miten korjaus onnistu. On muuten todella surullista luettavaa, onnistumisia on todella harvoin.
Hyvä kysymys. Itse en tiedä autoista mitään ja vein autoi merkkihuoltoon. Se tyyppi oli kattonu sitä ja soitti.. Joo tähän pitää tehdä koneremontti ja se maksaa noin 4700e.. Kysyin paljon. 4700e. Sanoin älä korjaa tulen hakee sen veke. En rupee maksaa todellakaan, kun tolla hinnalla saa uuden auton. Mulla on pari tollasta automiestä, jotka räveltää noiden asioiden kanssa aamusta iltaan jne. Se toinen tuli hinaa sen mun auton ja katto sitä sitten siinä ja sano et soittaa huomenna. No kaveri sit soitti huomenna, että joo auto on kondiksessa.. Sanoin, että ei helvtti olisit sanonu et korjaat sen heti, koska ei huvita laittaa 4700e mihkään auton ropailuihin.. Kaveri oli luurissa, että mikä 4700e tää osa makso 15euroa.. Pieni ero noissa hinnoissa 4700 euroa vaihto 15 euroon. Soitin merkkihuoltoon suoraan sinne pomolle, että mitähän vttua te pelleilette. Lyötte hinnaksi 4700e ja koneremppa, kun kaveri vahto osan 15 eurolla, että olisko aika lopettaa tollanen pelleily, Oli äijä hiessä änkytti mutku mutku kyllä sitä katottii.. Joo ok selvä.
Vierailija kirjoitti:
Se joka tekee paskaa työtö on idiootti.
Kai se on kateutta.
Korjaa itse, niin minäkin teen eikä tarvii viedä kenellekkään kiskurille autoa korjattavaksi. Vastaat tietty että en osaa.. no OPETTELE.
Ap, itse olet tyhmä. Ei mulla ole tuota ongelmaa. Kun ilmenee vika pyydän kustannusarvion useasta eri liikkeestä, ja jopa varaosien hinnat jostain Fixuksesta, niin osaan valita parhaan korjaamon.
No, ehkä tämä ei toimi jossain puskassa, jossa on yksi huoltoliike. Mutta jos on useampia puskaradio kyllä kertoo, mihin liikkeeseen voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Korjaa itse, niin minäkin teen eikä tarvii viedä kenellekkään kiskurille autoa korjattavaksi. Vastaat tietty että en osaa.. no OPETTELE.
Sanoo Petteri Persu, jolla on 29 vuotta vanha Volvo.
Moderneja autoja et ilman ajotietokoneen sekoamista itse korjaa
Öh. Sitä saa mitä tilaa. Itse myönnät, ettet ole valmis maksamaan rehellisesti tehdystä työstä.
Huijaaminen on niin väärin, tiedän, mutta aika tympiintynyt olen kuuntelemaan näitä kitinöitä kun pata kattilaa soimaa. Itsekin todennäköisesti huijaat joka käänteessä, suurin osa asiallisistakin ihmisistä, ei edes haluu tietää mikä olis missäkin asiassa oikein. Aina vain minä minä minä ja mua huijataan, halvemmallakin saa jne.
Mä rehellisenä sanon, että kovin ulkopuoliselta tuntuu katella tätä meininkiä.
Merkkiliikkeessä ne vasta kusettavatkin!
Ennen huoltoa olin vaihtanut autooni pakkasnesteet ja täyttäessäni paisaria, loraus vihreää nestettä valui ilmastoinnin kompuran päälle. Enpä jaksanut tuota alkaa pesemään. Seuraavana päivänä oli isossa valtakunnallisessa merkkiliikkeessä huolto, jossa käytin autoa että koritakuu pysyisi voimassa.
Vuosihuollon jälkeen huoltoneuvoja vakuutti että mulla kompura vuotaa ja ilmastointi on rikki. Mutta ei huolta, hän on tässä laskenut mulle tarjouksen ja jos tilaan työn heti niin tarjoushintaan 1478€.
Sanoin että lopeta tuo passkanpuhuminen, kompura jos vuotaa, se ei ole vihreää väriltään.
Tästä tapauksesta on reilu 5 vuotta aikaa, saman auton ilmastointi toimii vielä tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo Petteri Persu, jolla on 29 vuotta vanha Volvo.
Moderneja autoja et ilman ajotietokoneen sekoamista itse korjaa
Millä kuuraketilla sinä ajat, kun mekaanisetkin osat on kytketty ajotietokoneeseen? Tota mainitsemaasi mantraa on jauhettu ainakin viimeiset 20 vuotta, turhaan.
Ongelmana on se, että tavis ei tiedä eikä hänen voida olettaa tietävän sellaisia asioita, joita amispertti on opiskellut sen 3 vuotta ja jolla on työkokemusta asiasta x vuotta plus yleinen mielenkiinto aiheeseen.
Äänestäkää jaloillanne ja kirjoittakaa faceen pikku tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Kilpailuta autojerry nimisessä palvelussa korjauksesi.
Pahimpia asiakkaita ovat he joilla on vanha romu auto ja korjauksista pitäisi päästä ilmatteeksi. Ja kun ei pääse haukutaan tyyppi aiheetta pitkin nettiä.
Yrittäjällä pitäisi jäädä jotakin leipää lautaselle.
Pelkkää paskaa siellä autojerryssäkin on. Joka kerta kun sieltä oon sieltä kilpailuttanut niin vähintään turhia korjauksia ovat ehdottaneet. Joka kerta olen vahtanut korjaamoa. Ja hyvät arvostelut on ollut. Ihmettelen kyllä et kirjoitteleeko kaverit niitä.
Esim viimeksi etu ja taka jarrulevyt ja palat muka olisi pitänyt vaihtaa. Todellisuudessa vain etupalat kun vein tutulle mekaanikolle.
Sitä ennen rikkoivat tuulettimen portin niin että kylmää ilmaa tuli sisään vaikka lämmitys oli täysillä. Kiistivät että olisivat rikkoneet vaikka se portti on just suodattimen vieressä jonka vaihtoivat. Kaveri korjasi 10 eurolla kun ei osia vaatinut.
Jaaa syy tohon on tietty se et houkutellaan joku esim halvalla autojerry tarjouksella ovesta sisään. Sitten vaan esim ehdotetaan 700e turhia korjauksia. Aina voi vaan kiistää että se on vaan meidän mielipide jos joku väittää vastaan ja eipä siitä mitään seuraa kun se on vaan ehdotus ja älykkäät lähtee meneen. Tyhmä taas tarttuu syöttiin.
Toinen versio taas on että sanotaan että se vaatii jonkun ylimääräisen parin tai viiden kympin pikku korjauksen. Minulla esim on ollut öljypohja vuotaa (jarrupoljin oy stadissa) tai tuulilasinpyyhkijästä on osa mennyt rikki (en muista korjaamon nimeä mutta lähellä espoon keskustan kirkkoo se on).
Harva jaksaa mennä korjaamolle katsomaan muutaman kympin tähden ja sanovat vaan ok puhelimessa.
Kyllähän siinä hyvät rahat kertyy kun kuukaudessa on kymmeniä kusetettuja.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Itse en tiedä autoista mitään ja vein autoi merkkihuoltoon. Se tyyppi oli kattonu sitä ja soitti.. Joo tähän pitää tehdä koneremontti ja se maksaa noin 4700e.. Kysyin paljon. 4700e. Sanoin älä korjaa tulen hakee sen veke. En rupee maksaa todellakaan, kun tolla hinnalla saa uuden auton. Mulla on pari tollasta automiestä, jotka räveltää noiden asioiden kanssa aamusta iltaan jne. Se toinen tuli hinaa sen mun auton ja katto sitä sitten siinä ja sano et soittaa huomenna. No kaveri sit soitti huomenna, että joo auto on kondiksessa.. Sanoin, että ei helvtti olisit sanonu et korjaat sen heti, koska ei huvita laittaa 4700e mihkään auton ropailuihin.. Kaveri oli luurissa, että mikä 4700e tää osa makso 15euroa.. Pieni ero noissa hinnoissa 4700 euroa vaihto 15 euroon. Soitin merkkihuoltoon suoraan sinne pomolle, että mitähän vttua te pelleilette. Lyötte hinnaksi 4700e ja koneremppa, kun kaveri vahto osan 15 eurolla, että olisko aika lopettaa tollanen pelleily, Oli äijä hiessä änkytti mutku mutku kyllä sitä katottii.. Joo ok selvä.
Vähän sama juttu. Faijan auto vuoti öljyä sun muita nesteitä. Joku tuhansien eurojen korjaus mukamas eikä se auto ollut kuin varmaan 5 tonnin arvoinen.
Se hoidettiin sit silleen että otettiin auto pois ja joka 3-6kk lisättiin vähän öljyä ja nesteitä. Joku 10e varmaan vuodessa.
Ajan Helsingistä Hyvinkäälle tutun korjaamoon. Tekee päivätyötä muualla ja iltaisin korjaa sopimuksen mukaan. Ei kuseta ja saa laatua hyvään hintaan.
Tyhmiä on helppo kusettaa.