Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetan tänään ketipinorin, mistä sitten apu unettomuuteen?

Vierailija
11.04.2019 |

Olen varustautunut melatoniinilla, jota aion ottaa 10 mg, sekä heinixillä, joka on väsyttävä antihistamiini.

Olen syönyt ketipinoria annoksella 50-75mg nyt 9 kuukautta, auttanut tosi hyvin unettomuuteen, mutta nyt riitti.
Olen lihonut kilon kuukaudessa, eli painoa on tullut lisää 9 kiloa, siitä huolimatta, että olen koko tuon ajan urheillut 6 päivänä viikossa n. tunnin ajan. Ihan kamala lääke painonnousun suhteen, noin pienellä annoksella, urheilen kuin ammattiurheilija ja syön perusterveellisesti, ja paino vain nousee. Noussut siis 57kg>66kg.

Onko muita reseptivapaita valmisteita, jotka auttaisivat unensaannissa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen juuri laihtunut 3 kg viikossa vaikka käytän ketipinoria 100 mg

Mutta lopettamisen jälkeen voi mennä viikko tai enemmänkin, että nukkumaan ei oikeasti pysty lähes ollenkaan. Muutaman tunnin ehkä jos sitäkään. Olen siis itse joskus lopettanut, mutta jouduin palaamaan käyttäjäksi kun en jaksanut enää unen epävarmuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono idea lopettaa Ketipinor kuin seinään. Reseptivapaat lääkkeet eivät mitenkään riitä kompensoimaan sitä.

Vierailija
4/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kävelyllä tai juoksemassa ulkona alkuillasta, reipas liikunta ja raitis ilma auttavat hyvään uneen. Älä kuitenkaan liian myöhään käy lenkillä, koska uni ei tule heti lenkin jälkeen.

Vierailija
5/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono idea lopettaa Ketipinor kuin seinään. Reseptivapaat lääkkeet eivät mitenkään riitä kompensoimaan sitä.

Olen kahtena viime yönä ottanut 25 mg, sitä ennen pari viikkoa 50 mg. Onko riittävä tahti? 

Viime yön ja toissa yön nukuin hyvin.

En vaan enää pysty jatkamaan, kun paino vaan nousee, vaikka urheilen kuinka kovasti.

Ap

Vierailija
6/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kävelyllä tai juoksemassa ulkona alkuillasta, reipas liikunta ja raitis ilma auttavat hyvään uneen. Älä kuitenkaan liian myöhään käy lenkillä, koska uni ei tule heti lenkin jälkeen.

Ihan kohta lähdenkin lenkille, kiitos ideasta. Ap

Vierailija
7/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa ihan oikeasti tiputtaa ensin 25 mg ja syödä sitä pitkään ja pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan pystyisitkö nukkumaan ilman.

Vierailija
8/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen juuri laihtunut 3 kg viikossa vaikka käytän ketipinoria 100 mg

Mutta lopettamisen jälkeen voi mennä viikko tai enemmänkin, että nukkumaan ei oikeasti pysty lähes ollenkaan. Muutaman tunnin ehkä jos sitäkään. Olen siis itse joskus lopettanut, mutta jouduin palaamaan käyttäjäksi kun en jaksanut enää unen epävarmuutta.

Oho, kiva.

Minä en jotenkin pysty laihtumaan tai pitämään painoa kurissa tällä lääkityksellä. Urheilen paljon kovemmin kuin ennen lääkitystä, ja silti paino vain nousee. Keinot alkaa olla vähissä. 

Ap

Vierailija
9/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa ihan oikeasti tiputtaa ensin 25 mg ja syödä sitä pitkään ja pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan pystyisitkö nukkumaan ilman.

Jos en tänään illalla saa unta, otan tuon 25 mg. Ap

Vierailija
10/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauhea kun hävettää lukea lukuja, mitä muut käyttää.. Minä otan 300-400mg illassa. Joskus oikein todella väsyneenä otan 200mg, jotta sitten myös pysyn unessa. Tästä en lähtisi itse lopettamaan todellakaan seinään.

Jos olisi mahdollisuus vähentää asteittain, se olisi hyvä. Ja lääkäriltä tietysti pitää pyytää neuvot.

Vierailija
11/11 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma, eri lääke. Lopetin Cipralexin n. 4 kk sitten ja sen jälkeen valvonut öitä ja nukkunut pätkissä. Välillä untuu että terveys ja järki lähtee tän unenpuutteen takia. Mutta en ala uudestaan lääkitykselle että nukkuisin hyvin tai masennus ehkä helpottuisi, koska sivuoireet oli liikaa (mm. painon lisääntyminen).